Koszt wymiany tulei zawieszenia

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

wadolek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: czw cze 07, 2007 09:20
Lokalizacja: Gdansk

Koszt wymiany tulei zawieszenia

Post autor: wadolek » ndz lip 08, 2007 22:51

Panowie jaki bedzie koszt robocizny wymiany tulei tylnej belki, tylnych tulei od wachaczy i jednej koncowki kierow. Moze ktos podpowie mi gdzie to zrobic w Wejherowie. Pozdro



Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7389
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Post autor: vwarek » ndz lip 08, 2007 23:01

Nie ma sztywnego cennika, wszędzie inaczej liczą... Np. u mnie gość za wymianę tulei w tylnej belce (bez wyciągania belki) woła 120 PLN ;)


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

Kenti1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr lip 11, 2007 18:47
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Kenti1 » czw lip 19, 2007 18:59

czy idzie samemu wymienic tuleje wahzacz bez ściągaczy?
\



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » czw lip 19, 2007 19:03

wszystko mozna samemu zrobić ale trzeba miec odpowiednie narzędzia jakm nie masz to niema sensu zabierac sie do wymiany gum - tulei wahacza z młotem



Awatar użytkownika
gribu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: pt paź 28, 2005 23:23
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: gribu » czw lip 19, 2007 20:22

Jak robi się to samemu to jest dosyć dużo zabawy (szczególnie z wydobyciem resztek starych tulei), a bez dobrych narzedzi nie ma co podchodzić. U mnie na stacji diagnostycznej wymienili za 130 pln


To jest miejsce na Twoja reklamę

Kenti1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: śr lip 11, 2007 18:47
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Kenti1 » czw lip 19, 2007 20:27

co to znaczy dobre narzedzia----? mozesz wyjasnic?
bo ja mam zestaw co prawda nie z wysokiejm pułki ale wiele rzeczy nim naprawiałem, wymieniałem rozrzad przy TDI itp wiec .......? czy potzrbne są ściagacze czy sie bez nich obejde--jeżeli nie wiesz napewno prosze o cisze :)



Awatar użytkownika
gribu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: pt paź 28, 2005 23:23
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: gribu » pt lip 20, 2007 12:36

No dobra może trochę niejasno się wyraziłem. Dobre swoją drogą, ale przede wszystkim odpowiednie. Chodzi o to, że jak jak juz rozprawisz się częściowo ze starymi tulejami, (np. wypalajac gumę palnikiem, lub usuwając ją w jakiś inny sposób) to największy problem jest z wyciągnięciem tej zewnętrznej blachy od tulei z gniazda w belce. Albo dobry przecinak i porządny młot albo brzeszczot i jedziesz :bigok: nie uszkadzając przy okazji samego gniazda. Trochę gimnastyki jest też z samym odkręceniem i wyjęciem śrub, bo prawdopodobnie masz z jednej strony korektor siły hamowania.
Ściągaczem raczej dużo nie zdziałasz, ew. do wciśniecia nowych można zmontować przyrząd z śruby i odpowiednich podkładek, bo podczas wbijania młotem nowe tulejki mogą się po prostu uszkodzić. Ogólnie najwygodniej robić całą operację na prasie, po całkowitym zdemontowaniu belki.
Ale oczywiście da się to zrobić nawet i na parkingu, co kilka osób z tego forum uczyniło :bajer: - poszukaj trochę, powinno być o tym kilka tematów.
pozdro


To jest miejsce na Twoja reklamę

sołtys
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: śr kwie 11, 2007 12:51
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: sołtys » pt lip 20, 2007 13:18

U mnie biorą po 50zł od strony



zoso8894
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: czw gru 21, 2006 18:05
Lokalizacja: wwa

Post autor: zoso8894 » pt lip 20, 2007 19:43

szczerze to odradzam w domowych warunkach i samemu bez sciagacza itd

zamęczysz się i bedziesz błagał żeby ten koszmar się skończył ...

ja wymienialem z kolega w kanale i dziekuje - nigdy wiecej
Ostatnio zmieniony pt lip 20, 2007 19:44 przez zoso8894, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
jacumba
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 430
Rejestracja: pt maja 19, 2006 11:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: jacumba » czw lip 26, 2007 19:42

No dobra może trochę niejasno się wyraziłem. Dobre swoją drogą, ale przede wszystkim odpowiednie. Chodzi o to, że jak jak juz rozprawisz się częściowo ze starymi tulejami, (np. wypalajac gumę palnikiem, lub usuwając ją w jakiś inny sposób) to największy problem jest z wyciągnięciem tej zewnętrznej blachy od tulei z gniazda w belce. Albo dobry przecinak i porządny młot albo brzeszczot i jedziesz nie uszkadzając przy okazji samego gniazda. Trochę gimnastyki jest też z samym odkręceniem i wyjęciem śrub, bo prawdopodobnie masz z jednej strony korektor siły hamowania.
Ściągaczem raczej dużo nie zdziałasz, ew. do wciśniecia nowych można zmontować przyrząd z śruby i odpowiednich podkładek, bo podczas wbijania młotem nowe tulejki mogą się po prostu uszkodzić. Ogólnie najwygodniej robić całą operację na prasie, po całkowitym zdemontowaniu belki.
Ale oczywiście da się to zrobić nawet i na parkingu, co kilka osób z tego forum uczyniło - poszukaj trochę, powinno być o tym kilka tematów.
pozdro
_________________
no właśnie jak odkręcić ten po...rany korektor śruby aluminium wszystko aluminium, zalałem to na noc jakimiś wd 40 i innymi i kiszka.młotkiem przywalić w śrubę nie idzie bo aluminium tylko nawiercanie? sory za podłączenie do tematu ale mnie juz pomroczność jasna łapie


http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=79588

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 317 gości