Niskie napięcie na Lambdzie...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

orient30
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn lip 09, 2007 15:07
Lokalizacja: Plymouth

Niskie napięcie na Lambdzie...

Post autor: orient30 » wt lip 17, 2007 22:28

Witam i pozdrawiam wszystkich. Pisałem tu gdzieś o moim problemie z przeglądem w Anglii spowodowanego za wysoką emisją CO. Norma tutaj to 0.30 a u mnie 0.54, HC niskie 40, Lambda 1.04.
Poczytałem sobie na Szanownym FORUM to i owo na temat Lambdy i innych bardzo interesujących spraw. Sprawdziłem napięcie na Lambdzie, po 10 min. grzaniu - 0.07v i dopiero później falowanie. Silnik chodzi dobrze, w sensie równo i nie pali za dużo, dobrze się zbiera, świece nowe, jasne, lekko rdzawe, bez nagarów. Przewody WN nowe, filtr powietrza nowy. Auto eksploatuję dość konkretnie, mam cieżką nogę. Często autostrady.
Pojechałem na serwis, angole podłączyli laptopa, pogadali między sobą, podnieśli auto, zauważyli strumiennicę zamiast kata, wlali siekieś coś do zbiornika, analiza spalin - kiszka i stwiedzili że muszę wstawić kata. Nawet nie przeskanowali sondy. Chciałem wymienić Lambdę ale się narazie wstrzymuję bo wydaje mi się że sonda jest ok. Doszedłem do wniosku, że powodem zbyt dużej emisji CO i niskiego napięcia na sondzie jest zbyt uboga mieszanka i nieprawidłowe jej spalanie. Kat pewnie by pomógł dopalając resztki ale ciekawi mnie sama lambda.
I tu pytania:
Co może powodować taki stan rzeczy? Gdzie szukać i gdzie zaglądnąć? Jak wzbogacić mieszankę lub wyrównać jej skład?
Jeśli ktoś otarł się o podobny problem proszę o pomoc.
Dziękuję i przepraszam za powielanie tematu.



Itor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1092
Rejestracja: pt maja 04, 2007 21:41
Lokalizacja: Sin City
Kontakt:

Re: Niskie napięcie na Lambdzie...

Post autor: Itor » wt lip 17, 2007 22:36

orient30 pisze:Witam i pozdrawiam wszystkich. Pisałem tu gdzieś o moim problemie z przeglądem w Anglii spowodowanego za wysoką emisją CO. Norma tutaj to 0.30 a u mnie 0.54, HC niskie 40, Lambda 1.04.
Poczytałem sobie na Szanownym FORUM to i owo na temat Lambdy i innych bardzo interesujących spraw. Sprawdziłem napięcie na Lambdzie, po 10 min. grzaniu - 0.07v i dopiero później falowanie. Silnik chodzi dobrze, w sensie równo i nie pali za dużo, dobrze się zbiera, świece nowe, jasne, lekko rdzawe, bez nagarów. Przewody WN nowe, filtr powietrza nowy. Auto eksploatuję dość konkretnie, mam cieżką nogę. Często autostrady.
Pojechałem na serwis, angole podłączyli laptopa, pogadali między sobą, podnieśli auto, zauważyli strumiennicę zamiast kata, wlali siekieś coś do zbiornika, analiza spalin - kiszka i stwiedzili że muszę wstawić kata. Nawet nie przeskanowali sondy. Chciałem wymienić Lambdę ale się narazie wstrzymuję bo wydaje mi się że sonda jest ok. Doszedłem do wniosku, że powodem zbyt dużej emisji CO i niskiego napięcia na sondzie jest zbyt uboga mieszanka i nieprawidłowe jej spalanie. Kat pewnie by pomógł dopalając resztki ale ciekawi mnie sama lambda.
I tu pytania:
Co może powodować taki stan rzeczy? Gdzie szukać i gdzie zaglądnąć? Jak wzbogacić mieszankę lub wyrównać jej skład?
Jeśli ktoś otarł się o podobny problem proszę o pomoc.
Dziękuję i przepraszam za powielanie tematu.
ile na licznkiu ma km?



orient30
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn lip 09, 2007 15:07
Lokalizacja: Plymouth

Re: Niskie napięcie na Lambdzie...

Post autor: orient30 » wt lip 17, 2007 22:57

Itor pisze:
ile na licznkiu ma km?
100 tys mil czyli ok 160 tys km pasek rocznik 96 na monowtrysku.



Itor
Forum Master
Forum Master
Posty: 1092
Rejestracja: pt maja 04, 2007 21:41
Lokalizacja: Sin City
Kontakt:

Re: Niskie napięcie na Lambdzie...

Post autor: Itor » wt lip 17, 2007 23:04

orient30 pisze:
Itor pisze:
ile na licznkiu ma km?
100 tys mil czyli ok 160 tys km pasek rocznik 96 na monowtrysku.
producent zaklada ze sonda lambda wytrzymuje 100 tys. ale jezeli sprawdzisz ja miernikiem i pracuje ok to zostawiamy ja w spokoju

katalizator ma za zadanie dopalac jak najdokladniej spaliny, jezeli go nie ma to ten proces jest zaburzony (stad zle odczyty na diagnozie) i sonda moze troche wariowac zle dobierajac mieszanke



orient30
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn lip 09, 2007 15:07
Lokalizacja: Plymouth

Post autor: orient30 » wt lip 17, 2007 23:48

ok. sonda mówi, że mieszanka jest zbyt uboga. Dlaczego więc ECU jej nie wzbogaci? Faktycznie jest uboga bo te wysokie CO o tym chyba też świadczy. Jak myślisz? Kurcze nie da się jakoś wzbogacić mieszanki. Przecież to nonsens jakiś.
Aha a kata wyrzuciłem bo był wypalony doszczętnie, parę kawałków tylko tarabaniło. Tego też musiała być jakaś przyczyna.

Do wtrysku są podłączone przewody podciśnieniowe. Czy mają jakiś wpływ na mieszankę?
Pytam bo na jednym z nich, który przebiega koło filtra powietrza jest jakieś urządzonko, które czasami cicho "bzyczy" a czasami nie. Nie wiem co to jest.
Ostatnio zmieniony wt lip 17, 2007 23:58 przez orient30, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » śr lip 18, 2007 08:27

orient30, jak Twoje auto może spełniać normy bez kata??? No jak to sobie wyobrażasz?
orient30 pisze:Sprawdziłem napięcie na Lambdzie, po 10 min. grzaniu - 0.07v i dopiero później falowanie
Jeżeli falowanie jest w zakresie 0-1V to jest OK


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

orient30
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn lip 09, 2007 15:07
Lokalizacja: Plymouth

Post autor: orient30 » śr lip 18, 2007 10:04

orient30 pisze:Sprawdziłem napięcie na Lambdzie, po 10 min. grzaniu - 0.07v i dopiero później falowanie
adamTD pisze:Jeżeli falowanie jest w zakresie 0-1V to jest OK
Witam. Pisząc o falowaniu popełniłem chyba błąd bo powinienem napisać, że na mierniku mam 0.07v a zmiany napięcia są dopiero na trzecim miejscu po przecinku. Moga to byc przekłamania tylko. Napięcie pozostaje więc niezmienione niezależnie od obrotów silnika.
Co do pierwszego pytania...
Nie chcę podważać sensu istnienia kata w moim aucie czy w ogóle ich istnienia, słyszałem po prostu, że istnieje możliwość takiego wyregulowania mieszanki, że kat w zasadzie nie ma czego dopalać a jeżeli już to robi, to sporadycznie, w momentach gwałtownych zmian obrotów silnika. Chodzi mi o jakieś rozwiązanie, może być doraźne, które pozwoliłoby na zaliczenie przeglądu gdzie nikt nie szaleje silnikiem a wartości sprawdzane są przy stałych czynnikach.
Nie chcę też dopuścić do takiej sytuacji, że wstawię kata a okaże się, że przyczyna leżała gdzieś zupełnie indziej i znowu polecą koszty.
Sprawdzę dziś napięcie na grzałce, może nie ma odpowiedniej temp. Poszukam też jakiejś dziury, przez które może dostawać lewe powietrze. Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » śr lip 18, 2007 19:50

orient30 pisze:że na mierniku mam 0.07v a zmiany napięcia są dopiero na trzecim miejscu po przecinku
Jeśli tak to faktycznie jest coś nie tak z sondą - pod warunkiem, że pomiar został wykonany prawidłowo
orient30 pisze:że istnieje możliwość takiego wyregulowania mieszanki, że kat w zasadzie nie ma czego dopalać a jeżeli już to robi, to sporadycznie, w momentach gwałtownych zmian obrotów silnika
Nic mi o tym nie wiadomo. Skład mieszanki, a więc wsp. lambda w okolicy 1 jest najbardziej optymalny właśnie z ekologicznego punktu widzenia i bez procesu katalizy nie da rady zrobić coś więcej ze spalinami

[ Dodano: Sro Lip 18, 2007 19:54 ]
orient30 pisze:Nie chcę też dopuścić do takiej sytuacji, że wstawię kata a okaże się, że przyczyna leżała gdzieś zupełnie indziej i znowu polecą koszty.
Wstawienie kata w niczym Ci nie zaszkodzi, natomiast niesprawna sonda, a co za tym idzie nieodpowiednia mieszanka może spokojnie załatwić Ci katalizator

[ Dodano: Sro Lip 18, 2007 19:59 ]
Na sondzie pomiędzy stykiem 3 i 4 masz mieć pomiędzy 0,1 a 0,9 V - więc warto to jeszcze raz sprawdzić i jeśli będzie kiszka to wymienić sonde


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

orient30
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pn lip 09, 2007 15:07
Lokalizacja: Plymouth

Post autor: orient30 » czw lip 19, 2007 12:41

Cześć.
Lambda w porządku, miernik do bani. Dzisiaj wstawiam kata. Okazało sie że muszę też wstawić nowe rury, przednia i tylną. Kołnierz z przedniej został ucięty a strumiennica została przyspawana. Koszt takiej imprezki w Anglii to 160 funciaków z materiałem. Mogło byc gorzej bo w serwisie VW rykneli 240 F za sam kat. Miałem nadzieję, że w jakiś sposób, choćby na krótki czas (1h) uda się zmniejszyć emisję CO i ocalę strumiennicę. Ale coś myślę, że po przeglądzie i tak zamontuję ją z powrotem. Tylko żeby mi coś nie pocieli ;). Dzięki panowie za trafne uwagi i konkretną pomoc. Napiszę jeszcze później jak wyglądała emisja i zamknę temat. Wniosek ogólny:

Jeśli jeździsz w kraju z zaostrzonymi normami spalania, takim jak Wielka Brytania, autem rejestrowanym tam właśnie, nie usuwaj katalizatora bo możesz mieć problem na przeglądzie.





CO - 0,03 ;o dopouszczalna 0,30 ;D
wstawienie kata było niezbędnie konieczne i bezdyskusyjne !!!!

Człowiek całe życie się uczy a i tak głupi umiera....
Ostatnio zmieniony ndz lip 22, 2007 22:31 przez orient30, łącznie zmieniany 1 raz.



valerio
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: czw gru 14, 2006 14:35
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: valerio » pt lip 20, 2007 08:38

Cześć! Podepnę się pod temat, chciałem sprawdzić działanie sond lambda i mam pytanko czy ktoś może mi sprawdzić log z vag-coma sondy lambda?! Pierwszy raz robiłem log, więc jeśli jest źle zrobiony to proszę o wyrozumiałość. Log robiony na biegu jałowym. mk4 1.4 16V AXP 2000r.

,Group A:,'001,,,,Group B:,'006,,,,Group C:,'010
,,RPM,Temperature,Lambda,Bin. Bits,,RPM,Load,Temperature,Lambda,,RPM,Load,Load,Ign. Timing
,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,,
Marker,STAMP, /min,°C,%,,STAMP, /min,%,°C,%,STAMP, /min,%,%, °BTDC
,0.72,720,85.0,-4.7,10111011,1.02,720,15.0,56.0,-4.7,0.32,720,15.0,5.1,12.0
,1.62,720,84.0,-3.1,10111011,2.02,720,15.0,56.0,-4.7,1.32,720,15.0,4.7,9.8
,2.72,2120,85.0,0.0,10110001,3.02,1720,12.8,57.0,-6.3,2.42,1560,54.9,13.3,10.5
,3.73,1200,85.0,0.0,10100011,4.02,1160,13.5,57.0,-6.3,3.33,1440,10.5,6.3,11.3
,4.63,1400,85.0,0.0,10101011,4.93,1760,21.8,57.0,-6.3,4.32,1160,17.3,9.4,19.5
,5.73,2320,85.0,-2.3,10101001,6.02,2320,13.5,57.0,-6.3,5.33,2120,20.3,10.2,28.5
,6.63,2120,85.0,0.0,10101001,6.93,2120,15.8,57.0,-6.3,6.32,2240,12.8,7.8,32.3
,7.53,2200,85.0,-2.3,10101001,7.83,2240,15.0,57.0,-6.3,7.23,2160,15.8,9.0,30.8
,8.63,2440,84.0,-5.5,10101001,8.93,2600,19.5,57.0,-6.3,8.23,2240,15.8,10.2,32.3
,9.53,2840,84.0,1.6,10101001,9.83,2760,12.8,57.0,-6.3,9.23,2760,18.0,11.0,33.0
,10.43,2640,84.0,-0.8,10101001,10.73,2560,13.5,57.0,-6.3,10.13,2680,13.5,9.0,36.0
,11.43,2480,84.0,-0.8,10101001,11.83,2480,14.3,57.0,-6.3,11.03,2520,14.3,9.0,34.5
,12.43,2440,84.0,0.0,10101001,12.73,2520,17.3,57.0,-6.3,12.13,2440,15.0,9.0,33.8
,13.54,2760,84.0,-3.9,10101001,13.83,2840,16.5,57.0,-6.3,13.13,2640,17.3,10.2,33.0
,14.43,2920,84.0,3.1,10101001,14.73,2920,15.0,57.0,-6.3,14.13,2880,16.5,10.2,35.3
,15.33,2920,84.0,-2.3,10101001,15.63,2880,15.0,57.0,-6.3,15.03,2920,14.3,9.8,36.8
,16.33,2880,84.0,-3.1,10101001,16.63,2840,14.3,57.0,-6.3,15.93,2880,14.3,9.4,36.8
,17.23,2840,84.0,0.8,10101001,17.63,2840,15.0,57.0,-6.3,16.93,2840,15.0,9.4,36.0
,18.33,2800,84.0,-3.9,10101001,18.62,2800,15.0,57.0,-6.3,18.03,2800,15.0,9.4,36.0
,19.32,2800,84.0,-4.7,10101001,19.62,2760,14.3,57.0,-6.3,19.02,2800,15.0,9.4,36.0
,20.22,2760,84.0,-0.8,10101001,20.52,2720,15.0,57.0,-6.3,19.92,2760,15.0,9.4,36.0
,21.12,2720,84.0,-5.5,10101001,21.41,2640,12.8,57.0,-6.3,20.82,2720,15.0,9.0,35.3
,22.11,1720,84.0,0.0,10110011,22.42,1440,10.5,57.0,-6.3,21.72,2160,11.3,7.1,1.5
,23.11,1000,84.0,0.0,10110011,23.41,880,13.5,57.0,-6.3,22.81,1120,12.0,6.3,3.0
,24.11,800,84.0,-1.6,10111011,24.41,760,13.5,57.0,-6.3,23.72,840,14.3,5.5,4.5
,25.02,720,84.0,-0.8,10111011,25.41,720,14.3,57.0,-6.3,24.71,720,14.3,5.1,12.0
,26.02,720,84.0,0.0,10111011,26.31,720,14.3,57.0,-6.3,25.71,720,14.3,5.1,12.0
,27.02,720,84.0,0.8,10111011,27.42,720,14.3,57.0,-6.3,26.62,720,14.3,5.1,10.5
,28.02,720,84.0,0.8,10111011,28.42,720,14.3,57.0,-6.3,27.71,720,14.3,5.1,9.8
,29.11,720,84.0,0.0,10111011,29.42,720,15.0,57.0,-6.3,28.82,720,14.3,5.1,9.8
,30.11,720,84.0,0.0,10111011,30.41,720,15.0,57.0,-6.3,29.81,720,15.0,5.1,8.3
,31.01,720,84.0,-0.8,10111011,31.31,720,15.0,57.0,-6.3,30.71,720,15.0,5.1,9.0
,31.91,720,84.0,0.0,10111011,32.21,720,15.0,57.0,-6.3,31.61,720,15.0,5.1,9.0
,32.81,720,84.0,0.0,10111011,33.21,720,15.0,57.0,-6.3,32.51,720,15.0,5.1,9.0
,33.92,720,84.0,-0.8,10111011,34.21,720,15.0,57.0,-6.3,33.61,720,15.0,5.1,9.0
,34.92,720,84.0,-0.8,10111011,35.32,720,15.0,57.0,-6.3,34.52,720,15.0,5.1,9.0


valerio

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 275 gości