Falujące ciśnienie turbo

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Egon PŃ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: czw lis 25, 2004 11:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Falujące ciśnienie turbo

Post autor: Egon PŃ » wt lip 17, 2007 23:42

Witam
Zamontowałem sobie wskaznik cisnienia doladowania i okazalo sie ze mam na turbo 1.1 bara
Problem w tym ze na 3 biegu przy ok 90 zaczyna falowac cisnienie. Nagle gdzies ucieka.
Co oprucz węzy ktore powinienem sprawdzić (tylko nie wiem jak) moze to powodowac?
Dzieki



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » wt lip 17, 2007 23:46

mysle że to sprawka zaworka N75 , u mnie tez na wskazniku cisnie skakało , auto czesto łapało notlauf. Po wymianie zaworka wszystko jest w porządku cisnienie utrzymuje sie na około 08bara.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » śr lip 18, 2007 08:40

to jeszcze powiedz w którym silniku, bo w avatarze masz 2


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
Egon PŃ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: czw lis 25, 2004 11:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Egon PŃ » śr lip 18, 2007 11:07

Wchodzac w post jest napisane MK III TDI , a wiec 1Z



Awatar użytkownika
Maciuś01
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Maciuś01 » śr lip 18, 2007 12:05

Egon PŃ pisze:ze mam na turbo 1.1 bara
Z tego co mi wiadomo to w 1Z jest za dużo - zatem faktycznie wina N75

Tu w tej sprawie szpenio to Adamm



Awatar użytkownika
Egon PŃ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: czw lis 25, 2004 11:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Egon PŃ » śr lip 18, 2007 12:39

Jak kupilem to mial zalorzony chip ktory nie dzialal wiec odlaczylem. Mysle ze turbo jest podkrecone dlatego 1.1 bara.



Awatar użytkownika
Maciuś01
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Maciuś01 » śr lip 18, 2007 12:50

Egon PŃ pisze:chip ktory nie dzialal wiec odlaczylem
Turba nie da sie tak poprostu podkręcić to właśnie chip daje takie efekty że min. podnosi ciśnienie doładowania. Chyba że masz coś jeszcze grzebniete. Sprawdź to. A wogóle to falowanie ciśnienia jest wyznacznikiem. Chyba że zacznie łapać notlauf a wtedy masz czarno na białym raczej.



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » śr lip 18, 2007 17:39

Egon PŃ pisze:Mysle ze turbo jest podkrecone dlatego 1.1 bara.
zaworek jest po to żeby zmniejszyć cisnienie i nie przeładowywać .
dobrze by było gdybys zamienił sie z kims na prube zaworkami i wtedy zobaczysz ile bedzie na manometrze.
koszt nowego zaworka okolo 140zł , mozna jeszcze sprubowac go zreanimować
opis znajdziesz w dziale FAQ.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » czw lip 19, 2007 11:19

Egon PŃ pisze:Wchodzac w post jest napisane MK III TDI , a wiec 1Z
Egon PŃ pisze:Witam
Zamontowałem sobie wskaznik cisnienia doladowania i okazalo sie ze mam na turbo 1.1 bara
Problem w tym ze na 3 biegu przy ok 90 zaczyna falowac cisnienie. Nagle gdzies ucieka.
Co oprucz węzy ktore powinienem sprawdzić (tylko nie wiem jak) moze to powodowac?
Dzieki
wybacz, ale za cholere nie widze w poscie tego TDI :ass:


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
Egon PŃ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: czw lis 25, 2004 11:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Egon PŃ » czw lip 19, 2007 11:49

Cinek pisze:
Egon PŃ pisze:Wchodzac w post jest napisane MK III TDI , a wiec 1Z
Egon PŃ pisze:Witam
Zamontowałem sobie wskaznik cisnienia doladowania i okazalo sie ze mam na turbo 1.1 bara
Problem w tym ze na 3 biegu przy ok 90 zaczyna falowac cisnienie. Nagle gdzies ucieka.
Co oprucz węzy ktore powinienem sprawdzić (tylko nie wiem jak) moze to powodowac?
Dzieki
wybacz, ale za cholere nie widze w poscie tego TDI :ass:
Wchodząc w post a nie na początku postu
Widac coś takiego
"[MK3 TDI] ¤ Falujące ciśnienie turbo" fakt ze dla przejzystosci powinienem jeszcze w pierwszym poscie napisac jaki dokladnie to silnik.

Znalazlem jeden wezyk w kiepskim stanie ale niestety naprawa jego nie przyniosla porzadanego rezultatu. Teraz jak depne na 2 biegu to chwilowo wskazowka dochodzi do 1.3 bara. (tylko chwilowo)
Generalnie jesli przyspieszam nie przekraczając 0.9 no nie faluje.
Jeszcze mam pytanie czy jesli kapie z IC olej to moze byc tam nieszczelny? Chodzi mi o to czy moze nagle uciekac tam powietrze skoro olej ucieka.



Awatar użytkownika
Maciuś01
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Maciuś01 » czw lip 19, 2007 12:37

Egon PŃ pisze:Jeszcze mam pytanie czy jesli kapie z IC olej to moze byc tam nieszczelny? Chodzi mi o to czy moze nagle uciekac tam powietrze skoro olej ucieka.
Jeżeli kapie olej z ic tzn że jeszcz nieszczelnosc na wałku turbo. Inna awaria raczej bardziej kosztowna - regeneracja turbiny



Awatar użytkownika
Egon PŃ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: czw lis 25, 2004 11:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Egon PŃ » czw lip 19, 2007 16:17

Maciuś01 pisze:
Egon PŃ pisze:Jeszcze mam pytanie czy jesli kapie z IC olej to moze byc tam nieszczelny? Chodzi mi o to czy moze nagle uciekac tam powietrze skoro olej ucieka.
Jeżeli kapie olej z ic tzn że jeszcz nieszczelnosc na wałku turbo. Inna awaria raczej bardziej kosztowna - regeneracja turbiny
Ja sie nie pytam czy mam turbo do regeneracji bo skoro olej kapie to wiadomo ze przepuszcza . Pytam sie czy powietrze moze tedy uciekac.

Teraz jednak wyklluczam tą mozliwos bo gdy mialem dziure w rurze to powietrze uciekalo jednostajnie a nie impulsowo.
Dlatego zostale N75. Mam vaga tylko jeszcze nie wiem jak zrobic te logi. Moglby mi ktos zrobic maly instruktarz?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości