niebieski czujnik

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

niebieski czujnik

Post autor: zielu » wt lip 17, 2007 22:52

obok czujnika od tem. wody mam identyczny tylko ze niebieski
od czego on jest :?:
i jakie sa objawy jesli jest on popsuty :?:


Obrazek

Awatar użytkownika
marcino
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 773
Rejestracja: pn sty 23, 2006 20:14
Lokalizacja: Lublin,
Kontakt:

Post autor: marcino » wt lip 17, 2007 23:22

Wyłącznik Termiczny Zwłoczny - niebieski
Wskaźnik Temperatury - czarny


Lubelski Klub VW na http://www.vaglublin.pl" onclick="window.open(this.href);return false; Zapraszamy
majoVWka 2007,2009,2010,2011.2012
vagnysa 2011
vwmania 2008,2009

Obrazek

Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » wt lip 17, 2007 23:34

Wyłącznik Termiczny Zwłoczny - co to :?:
do czego to :?:
i jak poznać ze popsute :?:


Obrazek

Awatar użytkownika
marcino
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 773
Rejestracja: pn sty 23, 2006 20:14
Lokalizacja: Lublin,
Kontakt:

Post autor: marcino » wt lip 17, 2007 23:56

Silniki sa chłodzone w obiegu zamkniętym. Wentylator elektryczny jest załączany za pomocą wyłącznika termicznego w twoim przypadku jest to ten niebieski czujnik obok czujnika temperatury.Tak mi się bynajmniej wydaje że to jest to. Wentylator włącza się gdy temperatura silnika signęła 93...98 stopni, a wyłącza sie gdy temperatura spadnie do 88...92 stopnie

[ Dodano: Wto Lip 17, 2007 23:59 ]
Obrazek

na rysunku numer 4
Ostatnio zmieniony śr lip 18, 2007 00:03 przez marcino, łącznie zmieniany 1 raz.


Lubelski Klub VW na http://www.vaglublin.pl" onclick="window.open(this.href);return false; Zapraszamy
majoVWka 2007,2009,2010,2011.2012
vagnysa 2011
vwmania 2008,2009

Obrazek

Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » śr lip 18, 2007 00:00

źle Ci wydaje bo czujnik od wentylatora jest na dole chłodnicy...


Obrazek

Awatar użytkownika
Golf GTi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: pt lip 29, 2005 20:54
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: Golf GTi » śr lip 18, 2007 00:13

Jasne ze mu sie zle wydaje, ten czujnik odpowiada za rozruch zimnego auta, generalnie steruje obrotami jalowymi poprzez sterowniik,i nie tylko dawka paliwa na zimnym/cieplym silniku tez.



Awatar użytkownika
marcino
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 773
Rejestracja: pn sty 23, 2006 20:14
Lokalizacja: Lublin,
Kontakt:

Post autor: marcino » śr lip 18, 2007 00:16

Z góry serdecznie przepraszam za wprowadzenie w błąd otworzyłem książkę serwisową i jak jest pokazane w załączonym zdjęcie myślałem że chodzi o to ... mądry polak po szkodzie...Sorki jeszcze raz

Wystarczyło w szukajce poszukać a nie siedzieć w książce
Odpowiedzialne za ssanie jest niebieski czujnik na krućcu przy silniku. Można go zwykłym omomierzem sprawdzić jego opór zmienia sie ze wzrostem temp. płynu
Jeśli by był padnięty ten czujnik, to sterownik cały czas by trzymał wysokie obroty, tak, jakby nie było sygnału
Ostatnio zmieniony śr lip 18, 2007 00:31 przez marcino, łącznie zmieniany 1 raz.


Lubelski Klub VW na http://www.vaglublin.pl" onclick="window.open(this.href);return false; Zapraszamy
majoVWka 2007,2009,2010,2011.2012
vagnysa 2011
vwmania 2008,2009

Obrazek

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » śr lip 18, 2007 01:35

Quatro7 pisze:obok czujnika od tem. wody mam identyczny tylko ze niebieski
od czego on jest :?:
i jakie sa objawy jesli jest on popsuty
Tak jak koledzy napisali - to ssanie. Najprościej sprawdzisz zdejmując z niego wtyczkę na gorącym silniku, obroty powinny wzrosnąć. Albo jeśli masz to miernikiem. Na zimno opoorność rzędu kilku kohm (2000-3000 ohm) na gorąco - ok 300ohm.



Awatar użytkownika
kudemac
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: sob maja 07, 2005 00:42
Lokalizacja: świdnik
Kontakt:

Post autor: kudemac » śr lip 18, 2007 09:27

a za co odpowiada siwy czujnik przepraszam ze sie wtrace



Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » śr lip 18, 2007 11:20

siwy :?:
a gdzie go masz :?:


Obrazek

Awatar użytkownika
kudemac
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: sob maja 07, 2005 00:42
Lokalizacja: świdnik
Kontakt:

Post autor: kudemac » wt lip 24, 2007 16:42

mam czerwony,czarny i wlasnie ten siwy wszystkie sa na kruccu od silnika,z tego siwego wychodza takie same kolory kabli jakie mam przy gazniku na wolnej wtycce



Jajcek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 17:39

Post autor: Jajcek » wt lip 07, 2009 11:12

Też mam 3 czujniki: czerwony, siwy (na górze) i czarny (na dole) w kruccu i mam przeczucie iż którys z nich jest walnięty. Wentylator w Jettcie 1,8 cm3, z silnikiem GU (gaźnik) mi się rozłączał dopiero średnio po 20 min od wyłączenia silnika. Kupiłem nowy czujnik wkręciłem go w chłodnicę i nadal wentylator rozłącza mi się po ok 20 min (tzn rozłącza mi się po ok 1 min od wyłączenia silnika ale po 30 sekundach załącza mi sie ponownie :grrr: ). Pozatym problem mam jeszcze jeden gdyż ssanie chodzi w granicach 15-20 min od włączenia silnika (niezależnie czy to jest lato, czy zima). Jak ktoś może to prosze o pomoc lub chociaż opis tych 3 czujników bo podejrzewam że to one coś mieszają



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt lip 07, 2009 11:25

W gaźniku niewiele ci mieszają. Za ssanie odpowiadają inne elementy przy samym gaźniku. A czujniki to dwa z nich sa właściwie wyłącznikami od grzania kolektora ssącego i grzałki od układu ssania w gaźniku (nie ma zasadniczego wpływu na czas dziłania ssania), a trzeci będzie czujnikiem od wskazówki na liczniku.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Jajcek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 17:39

Post autor: Jajcek » wt lip 07, 2009 12:34

To gdzie szukać problemu z długo chodzącym wentylatorem??? No chyba że to normalne że wentylator wyłącza się po wyłączeniu silnika po ok 1 min i to że powtórnie załącza się i chodzi znów ok 20 min



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 275 gości