Wspomaganie kierownicy - słabo wspomaga!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wojtas_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 15:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Wspomaganie kierownicy - słabo wspomaga!

Post autor: wojtas_GT » wt lip 17, 2007 10:44

Problem polega na tym, że od paru dosłownie dni czuję, że moje wspomaganko kiery jakby gorzej działa, tzn. nawet jadąc 10km/h i wykonując manewry parkingowe muszę mocniej używać rąk.
Czy to jest pompa, bo moja jakiś czas temu troszkę ciekła, choć nie ubywało płynu, a teraz nie cieknie nagle? Poza tym nic nie jest wizualnie zepsute, przekładnia nie ma luzów, wycieków itp.

Wreszcie czy jak już coś wymienialiście, to co i na jakie (nowe oryg., regenerowane z gwar, używki, etc.)
Ktoś mi mówił, że może to być pompa lub zawór przepuszcza na maglownicy. Pompę ponoć można po wyjęciu zbadać (chyba ciśnienie), a zawór? Jakie by miał objawy? U mnie nic nie faluje, po prostu jakby ma za mało kopa, a wcześniej i tak ciężej nieco chodziła w porównaniu do niektórych golfów.

Piszcie, please...



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » wt lip 17, 2007 10:46

a pasek masz dobrze naciągnięty , nie ślizga



Awatar użytkownika
wojtas_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 15:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: wojtas_GT » wt lip 17, 2007 10:55

miś fazi pisze:a pasek masz dobrze naciągnięty , nie ślizga
Stawiam, że nie ślizga, zwykle je macam okresowo, nie jest też stary. Sprawdzę dla pewności, ale wątpię...



Awatar użytkownika
Pasadena
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: czw lis 11, 2004 02:48
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: Pasadena » wt lip 17, 2007 11:29

A kiedy wymieniałes płyn od wspomagania??

Ja mialem podobne problemy i jak rylko wylalem stary i wlalem nowy wszystko wrociło do normy.


VW Golf II od 1995 do 2006, VW Golf III od 2005 do 2008, Opel Corsa od 2007 do 2010
Mazda 626 2.0 od 2008 do 2010
Mazda 323F od 2010 i nadal ->
Mazda MPV od 2011 i nadal ->

Awatar użytkownika
Maciuś01
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Maciuś01 » wt lip 17, 2007 11:43

Jak pompa ciekła kiedyś i nic z tym nie robiłeś to jednak niestety na nia właśnie mi wygla :grrr:

Możesz spróbować wymienić płyn ale to może być reanimowanie trupa....



Awatar użytkownika
wojtas_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 15:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: wojtas_GT » wt lip 17, 2007 16:18

Pasadena pisze:Ja mialem podobne problemy i jak rylko wylalem stary i wlalem nowy wszystko wrociło do normy.
Maciuś01 pisze:Jak pompa ciekła kiedyś i nic z tym nie robiłeś to jednak niestety na nia właśnie mi wygla
A możecie się wypowiadać bardziej wyczerpująco, bo z takiego 1 zdania:...miałem, chyba..." nie wynika żadna pomoc, o którą mi chodzi. :bigok:
Jaśniej proszę, bo nie jestem całkowitym laikiem i wiem jak co, ale post nie jest by sobie pogwarzyć a po to by ktoś co konkretnie się orientuje pisał. Przepraszam za szczerość. ](*,)



Awatar użytkownika
Maciuś01
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Maciuś01 » wt lip 17, 2007 19:55

wojtas_GT pisze:
Pasadena pisze:Ja mialem podobne problemy i jak rylko wylalem stary i wlalem nowy wszystko wrociło do normy.
Maciuś01 pisze:Jak pompa ciekła kiedyś i nic z tym nie robiłeś to jednak niestety na nia właśnie mi wygla
A możecie się wypowiadać bardziej wyczerpująco, bo z takiego 1 zdania:...miałem, chyba..." nie wynika żadna pomoc, o którą mi chodzi. :bigok:
Jaśniej proszę, bo nie jestem całkowitym laikiem i wiem jak co, ale post nie jest by sobie pogwarzyć a po to by ktoś co konkretnie się orientuje pisał. Przepraszam za szczerość. ](*,)
Po prostu ja twierdzę że pompa jest do wymiany.

Używana od solidnych handlarzy 200zł

Nowa 400 450 z gwarancja wybór należy do Ciebie.



Awatar użytkownika
wojtas_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 15:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: wojtas_GT » wt lip 17, 2007 20:00

Maciuś01 pisze:Po prostu ja twierdzę że pompa jest do wymiany.
Też powoli dochodzę do takiego wniosku, ale spróbuję jeszcze naciągnąć ten pasek, u mnie jest osobny do wspomagania, zwykły, choć nie jest luźny. I co ciekawe to mam to pogorszenie od kilku dni, jak były te wielkie kałuże po oberwaniach chmur. Wtedy to wpadłem w dwie dupne kałuże aż mi na kilka sekund przygasły światła, a potem zapiszczało i światła wstały. Może coś się umyło i na pasku wspomagania i teraz się śłizga? Hm..



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » wt lip 17, 2007 20:03

wojtas_GT pisze:I co ciekawe to mam to pogorszenie od kilku dni, jak były te wielkie kałuże po oberwaniach chmur. Wtedy to wpadłem w dwie dupne kałuże aż mi na kilka sekund przygasły światła, a potem zapiszczało i światła wstały. Może coś się umyło i na pasku wspomagania i teraz się śłizga? Hm..
Mi rok temu podczs oberwania chmury szlag trafił pasek do alternatora, ślizgał na wodzie i go zcięło wiec stawiam na to



Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Post autor: danioo » wt lip 17, 2007 20:44

U mnie po dużej ulewie padło łożysko rolki napinacza paska wieloklinowego. Co za tym idzie musiałem rolke wymienić, a za tym wymieniłem od razu pasek + rozrząd.



Awatar użytkownika
Maciuś01
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Maciuś01 » śr lip 18, 2007 08:05

wojtas_GT pisze:wpadłem w dwie dupne kałuże aż mi na kilka sekund przygasły światła, a potem zapiszczało i światła wstały. Może coś się umyło i na pasku wspomagania i teraz się śłizga? Hm..
No i trzeba buło tak od razu!!!! A piszczy czy nie?



Grucha30
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob cze 09, 2007 20:56
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grucha30 » śr lip 18, 2007 08:32

a ja też o wspomaganiu...
czy to normalne ze przy kreceniu na postoju
kierownica, slychac wspomaganie, takie rzezenie????
mk4
pozrowka



Awatar użytkownika
Maciuś01
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Maciuś01 » śr lip 18, 2007 11:18

Grucha30 pisze:kierownica, slychac wspomaganie, takie rzezenie????
Jak mocno "rzęzi" to nie jest normalne. Pompe zawsze troszkę słychać przy kręceniu do oporu ale jest to raczej zmiana tonu niż wyraźny odgłos.



Grucha30
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob cze 09, 2007 20:56
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grucha30 » śr lip 18, 2007 11:19

Maciuś01 pisze:
Grucha30 pisze:kierownica, slychac wspomaganie, takie rzezenie????
Jak mocno "rzęzi" to nie jest normalne. Pompe zawsze troszkę słychać przy kręceniu do oporu ale jest to raczej zmiana tonu niż wyraźny odgłos.

rzezi - troche, czy to cos powaznego???



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 294 gości