trzesie przy hamowaniu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
trzesie przy hamowaniu
Witam mam kilka problemowz moim golfikiem
- najbardziej denerwuje mnie ten z trzesieniem kierownicy podczas hamowania. jak autko jedzie kierownica nie drga jak jedzie na luzie autko nie drga jak zaczynam hamowac czuc wibracje nakierownicy dosc spore nawet hamujac z nie duzej predkosci. w ciagu 4 miesaicy sa to juz moje 4te tarcze hamulcowe ale problem znika chwilowo, jedna trasa do niemiec i znowu zaczynaja sie drgania przy hamowaniu. byly juz tarcze brembo ate a teraz mam delphi i wydaje mi sie ze wymiana tarcz to nie jest rozwiazanie a mechanicy tylko tarcze chca wymieniac.
- teraz jescze mam pytanie odnosnie stukania podczas zmieniania biegow, wymieniane bylo sprzeglo i kolo dwumasowe, teraz przy szybszym puszczeniu sprzegla sluchac stuk z okolic silnika albo skrzyni, jak sie puszcza dlugo sprzeglo to nie stuka, dodatkowo jak sie nagle przyspieszy autkiem albo nagle pusci pedal gazu tez stuknie cos co jest strasznie uciazliwe podczas dluzszej jazdy,
- teraz jeszcze autko przy odpalaniu zaczelo fiksowac i jak zapale wchodzi na wysokie obroty ale za chwile spada i jest juz ok, czy to jest w normie??
- no i cieknacy plyn spryskiwaczy ze spryskiwacza reflektora prawego (pasazer) mial ktos podobny problem, wymienialem oring na wysuwajacym sie sztyfcie a dalej cieknie
koledzy prosze jak macie jakies pomysly doradzcie co moze byc przyczyna czekam na jakiekolwiek porady
pozdrawiam
- najbardziej denerwuje mnie ten z trzesieniem kierownicy podczas hamowania. jak autko jedzie kierownica nie drga jak jedzie na luzie autko nie drga jak zaczynam hamowac czuc wibracje nakierownicy dosc spore nawet hamujac z nie duzej predkosci. w ciagu 4 miesaicy sa to juz moje 4te tarcze hamulcowe ale problem znika chwilowo, jedna trasa do niemiec i znowu zaczynaja sie drgania przy hamowaniu. byly juz tarcze brembo ate a teraz mam delphi i wydaje mi sie ze wymiana tarcz to nie jest rozwiazanie a mechanicy tylko tarcze chca wymieniac.
- teraz jescze mam pytanie odnosnie stukania podczas zmieniania biegow, wymieniane bylo sprzeglo i kolo dwumasowe, teraz przy szybszym puszczeniu sprzegla sluchac stuk z okolic silnika albo skrzyni, jak sie puszcza dlugo sprzeglo to nie stuka, dodatkowo jak sie nagle przyspieszy autkiem albo nagle pusci pedal gazu tez stuknie cos co jest strasznie uciazliwe podczas dluzszej jazdy,
- teraz jeszcze autko przy odpalaniu zaczelo fiksowac i jak zapale wchodzi na wysokie obroty ale za chwile spada i jest juz ok, czy to jest w normie??
- no i cieknacy plyn spryskiwaczy ze spryskiwacza reflektora prawego (pasazer) mial ktos podobny problem, wymienialem oring na wysuwajacym sie sztyfcie a dalej cieknie
koledzy prosze jak macie jakies pomysly doradzcie co moze byc przyczyna czekam na jakiekolwiek porady
pozdrawiam
No tak tarcze nasuwaja sie na pierwszy plan.Czytałem że drgania moga wywołać również tylne tarcze -proponuje sprawdzić.Drgania mogą występować też na skutek zużycia elementów zawieszenia przedniego.Problemem są też wady piast np.po uderzeniu w krawężnik.Idealna tarcza założona na zwichrowaną piaste może generować drgania.Pamietaj również o dokładym wyważeniu felg.
Płyn też mi cieknał ale jakoś sam przestał .Dojście jest fatalne i dałem sobie spokój z tym
Płyn też mi cieknał ale jakoś sam przestał .Dojście jest fatalne i dałem sobie spokój z tym
-
- Użytkownik
- Posty: 283
- Rejestracja: ndz maja 06, 2007 18:56
- Lokalizacja: Grudziądz
Odnośnie szarpania kierownicą przy hamowaniu. Zrób takie doświadczenie. Jedz ok 70km/h zaciągnij ręczny tak aby koła nie staneły. Następnie naciśnij pedał hamulca. Jak drgania ustały lub się zmiejszyły to stawiałbym na tylne tarcze. Jak masz krzywą tarczę z tyłu to też może drgać kierownica. Powodzenia w naprawie.
Ostatnio zmieniony pt lip 13, 2007 08:58 przez michal0604, łącznie zmieniany 1 raz.
michal0604
witam robilem testy i przy rozpedzeniu i zaciagnieciu troche recznego hamulca i tak trzesie kierownica, wrazenie jest jakby przedwnia prawa strona (kierowcy) dosc denerwujace gdyz przy nawet hamowaniu z neiwielkiej predkosci ma sie wrazenie ze auto jedzie po tarce tzn tak jakby delikatnie podskakiwalo,w przyszlym tygodniu bede wyeminial koncowki drazkow silent blocki lacznik stabilizatora i gume od drazka stabilizatora i zobaczymy czy cos sie zmieni.
rok temu wymienialem przeguby napedowe zewnetrzne, moze mam walniete wewnetrzne??
dodatkowo mam wrazenie ze mam w kierownicy luz taki kierownica przy szybkiej jezdzie ma taki jakby martwy punkt 1cm w lewo i 1 w prawo tak jakby zero reakcji na uklad jezdny. i powiedzcie koledzy czy u was (np przy wjechaniu szybciej na taki poprzeczny uskok jak robia nowa nawierzchnie) jest to odczuwane mocno na kierownicy ze az podchodzi do gory ???
prosze poradzcie cos bo komfort jezdzenia jak w zuku
rok temu wymienialem przeguby napedowe zewnetrzne, moze mam walniete wewnetrzne??
dodatkowo mam wrazenie ze mam w kierownicy luz taki kierownica przy szybkiej jezdzie ma taki jakby martwy punkt 1cm w lewo i 1 w prawo tak jakby zero reakcji na uklad jezdny. i powiedzcie koledzy czy u was (np przy wjechaniu szybciej na taki poprzeczny uskok jak robia nowa nawierzchnie) jest to odczuwane mocno na kierownicy ze az podchodzi do gory ???
prosze poradzcie cos bo komfort jezdzenia jak w zuku
To mi wygląda na luzy w przeniesienu napedu gdzieś. Faktycznie może przeguby wewnetrzne albo cos w skrzyni (moze przekładnia główna).Mash pisze:teraz jescze mam pytanie odnosnie stukania podczas zmieniania biegow, wymieniane bylo sprzeglo i kolo dwumasowe, teraz przy szybszym puszczeniu sprzegla sluchac stuk z okolic silnika albo skrzyni, jak sie puszcza dlugo sprzeglo to nie stuka, dodatkowo jak sie nagle przyspieszy autkiem albo nagle pusci pedal gazu tez stuknie cos co jest strasznie uciazliwe podczas dluzszej jazdy,
przekladnie wymienialem 2 miesiace temu (ale kierownicza), co prawda na uzywana ale 80tys miala tylko przejchane wiem bo sam wymontowywalem moze uda mi sie dzisiaj wejsc pod auto i poszukac luzow na przegubie wenetrznym, bede dawal znac jak sytuacja wyglada na froncie
pozdrawiam i dzieki za odp
pozdrawiam i dzieki za odp
Ostatnio zmieniony pn lip 16, 2007 17:01 przez Mash, łącznie zmieniany 1 raz.
Znalazłeś przyczynę? Mam podobnie. Wszystkie luzy w zawieszeniu pokasowałem, tarcze nowe brembo, klocki nowe, opony nowe, felgi wyważone proste. Przed remontami trzęsło w czasie jazdy. Teraz trzęsie "tylko" podczas hamowania. Z tym że u mnie zjawisko zauważalne jest przy hamowaniu z prędkości minimum 80km/h i odnoszę wrażenie że występuje nie zawsze.
Jest jakiś sposób zdjagnozować na postoju np podnosząc auto czy drżenie pochodzi od tarcz? Opcji że wylosowałem krzywe nowe tarcze nie wykluczam.
Pzdr
Jest jakiś sposób zdjagnozować na postoju np podnosząc auto czy drżenie pochodzi od tarcz? Opcji że wylosowałem krzywe nowe tarcze nie wykluczam.
Pzdr
GT III
siemanko
powiem Ci ze wymienilem tylne tuleje gumowe na przednim wachaczu (na pełne od audi tt i golfa r32), do tego wymienilem laczniki stabilizatora, mimo ze nie bylo luzu i drzenie ustalo. wczesniej wymienialem 3 komplety tarcz i za kazdym razem to wracalo teraz mam juz dluzszy czas spokoj
pozdrawiam
powiem Ci ze wymienilem tylne tuleje gumowe na przednim wachaczu (na pełne od audi tt i golfa r32), do tego wymienilem laczniki stabilizatora, mimo ze nie bylo luzu i drzenie ustalo. wczesniej wymienialem 3 komplety tarcz i za kazdym razem to wracalo teraz mam juz dluzszy czas spokoj
pozdrawiam
Tuleje pionowe wymieniłem, bo były popękane. Poziome chciałem bo koszt nie wielki ale mechanik nie chciał tego robić - stwierdził że tych nie trzeba bo one się nie wybijają - mam wątpliwości czy to nie był błąd. Zastanawiam się czy nie zapomnieli przypadkiem o założeniu blaszanych tulejek do środka tuleji pionowych. Szczerze to pierwszy raz trzęsienie przy hamowaniu zauważyłem właśnie po wyjechaniu z warsztatu po wymianie pionowych tulejek, sworzni i przegubu wewnętrznego. Być może wcześniej nie zwróciłem na to uwagi bo trzęsło cały czas w czasie jazdy (auto mam kilka miesięcy).
Może na początek wymienię te gumy stabilizatora.
Pzdr
Może na początek wymienię te gumy stabilizatora.
Pzdr
Ostatnio zmieniony sob gru 08, 2007 02:58 przez GT III, łącznie zmieniany 1 raz.
GT III
rakczek chciałem się upewnić czy trzęsło Ci kierownicą tylko przy hamowaniu? I prszę wyjaśnij czy guma wachacza to to samo co łącznik stabilizatoa? Poza sworzniami i łącznikiem stabilizatora nie kojarzę innych elementów gumowych w tamtej okolicy.rakczek pisze:Mialem to samo co kolega GTI III a przyczyna byly sworznie wachacza i gumy wachacza.
Wymienilem je i ustalo.
Wczesniej wymienialem tarcze i po jakims czasie bylo to samo.
Pzdr
GT III
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 262 gości