Jak sprawdzic czy silnik jest w dobrym stanie?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Jak sprawdzic czy silnik jest w dobrym stanie?

Post autor: olozwirski » pn lip 16, 2007 09:57

W benzynie to wiem co i jak, ale jak to sie robi w tdi?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn lip 16, 2007 10:26

W benzynie to wiem co i jak, ale jak to sie robi w tdi?
musisz zrobić diagnozę dynamiczną ...



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn lip 16, 2007 10:32

musisz zrobić diagnozę dynamiczną ...
można tez dodać na jałowym grupa 013 i 023

bez VAG-a nic nie zrobisz..

jeśli paramatry dynamiczne bedą OK, to potem w basic settings 011 (turbina), 000 (kąt wtrysku)

[ Dodano: Pon Lip 16, 2007 12:20 ]
ogólnie oględziny organoleptyczne pod kątem wycieków, nieszczelności dolotu, dymienia, osłuch czy klekot równomierny, czy turbo nie rzęzi i tyle...

jeśli nic na vagu nie wyjdzie niepokojącego (turbo, przepływka itd) to auto bedzie smigac długo i szczęśliwie

w razie czego dzwoń :bigok:
Ostatnio zmieniony wt lip 17, 2007 09:09 przez cowboy, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Maciuś01
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Maciuś01 » pn lip 16, 2007 12:33

Dokładnie tak. A jak jesteś bardzo twardy to możesz pomierzyć spręzanie. Ale to jest harcore



Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » wt lip 17, 2007 09:32

Maciuś01 pisze:Dokładnie tak. A jak jesteś bardzo twardy to możesz pomierzyć spręzanie. Ale to jest harcore
A jak to zrobic bo nawet moge sobie tego wyobrazic



Awatar użytkownika
Maciuś01
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Maciuś01 » wt lip 17, 2007 10:33

olozwirski pisze:A jak to zrobic bo nawet moge sobie tego wyobrazic
Musisz jechać do mechanika który ma odpowiedni ciśnieniomierz. I wtedy wykręca sie wtrysk przykręca końcówkę manometru i kręcisz rozrusznikiem i kreśli piękne wykresy.
Prawie jak w benzynie ale nie do końca. :bajer:
Ostatnio zmieniony wt lip 17, 2007 10:34 przez Maciuś01, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt lip 17, 2007 10:44

no tak ale pomiar cisnienia w garach to chyba juz ostateczność jak auto pomimo wszystkich parametrów na VAG źle pali, kopci nie ma mocy, stuka itd... krzywe korby lub coś w tym stylu

jeżeli parametry z diagnozy VAG są dobre to nawet przebieg 250 tys. km chyba nie straszny TDI i jakaś komprsja z 25 Bar bedzie :)



Awatar użytkownika
Maciuś01
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 575
Rejestracja: czw paź 26, 2006 17:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Maciuś01 » wt lip 17, 2007 11:28

cowboy pisze:no tak ale pomiar cisnienia w garach to chyba juz ostateczność jak auto pomimo wszystkich parametrów na VAG źle pali, kopci nie ma mocy, stuka itd... krzywe korby lub coś w tym stylu
Dokładnie :pub: . Dlatego pisałem że to ostateczność. :satan:
Ostatnio zmieniony wt lip 17, 2007 11:29 przez Maciuś01, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości