Klimatyzacja - pomocy - bezpiecznik?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

ympans
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: sob maja 05, 2007 23:41
Lokalizacja: Śmieszkowo
Kontakt:

Post autor: ympans » ndz lip 15, 2007 14:46

Hmm problemy sie zaczely od tego ze nie wiedzialem jak sie auto z klima zachowuje :D i zylem w przekonaniu ze wszystko jest ok, a tak po prostu skapnalem sie jak zaczynalo robic sie gorąco ze cos jest nie tak jednak.. jeszcze wogole mi nie dzialala klima w tym aucie z tego wychodzi i ze od samego zakupu cos bylo skopane... no a jak widac skopane i to ostro...

skad ta pewnosc ze z literką C, za pytanie skad jestes przepraszam widac w profilu :)

Chyba mam prawo troche być sfrustrowany całą tą sytuacja:P

[ Dodano: 15 Lip 2007 14:51 ]
kawalek jest ode mnie do Ciebie :P wiec nici ze sprawdzenia jest u mnie pod poznaniem firma co ma dosc duzo paneli mialem juz jechac ale nie mieli z oznaczeniem D czyli musze próbować dalej ? moze o to chodzi ?

[ Dodano: 15 Lip 2007 14:52 ]
Skad pewność że literka C?
Ostatnio zmieniony ndz lip 15, 2007 14:49 przez ympans, łącznie zmieniany 1 raz.


<niedozwolony podpis>

greg

Post autor: greg » ndz lip 15, 2007 15:03

ympans pisze:Skad pewność że literka C?
Obrazek a stąd
Rożnica w panelu B i C polega na długości panela



ympans
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: sob maja 05, 2007 23:41
Lokalizacja: Śmieszkowo
Kontakt:

Post autor: ympans » ndz lip 15, 2007 15:05

no ok ladnie pieknie :( tylko pytanie skad sie wzial w moim golfiku panelik z literką d ? ciekawa sytuacja wiem ze jakis czas dluzszy auto stalo w komisie moze tam cos kombinowali .. komisie w niemczech..


<niedozwolony podpis>

greg

Post autor: greg » ndz lip 15, 2007 15:07

Obrazek



ympans
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: sob maja 05, 2007 23:41
Lokalizacja: Śmieszkowo
Kontakt:

Post autor: ympans » ndz lip 15, 2007 15:08

hmm i jeszcze na tym obrazku ciekawe sa znaczki patrz kodowanie sterownika i informacja serwisowa .. hmmm sam juz nie wiem co robic :( jutro moze sie przejade do baranowa tam maja takie paneliki i zdam relacje co nie jest tak na razie mozemy gdybac teoretycznie po zmienie panelu na C powinien chociaz ten blad 510 zniknąć no nie ?

[ Dodano: 15 Lip 2007 15:09 ]
Ok to który sterownik działa w końcu? czy obydwa Ci dzialają ?

[ Dodano: 15 Lip 2007 15:11 ]
greg pisze:a stąd
Rożnica w panelu B i C polega na długości panela
Czyli panel b to jest to ssamo co C tyle ze krótszy ? :D dobrze rozumiem ?


<niedozwolony podpis>

greg

Post autor: greg » ndz lip 15, 2007 15:11

Obrazek
ympans pisze:tylko pytanie skad sie wzial w moim golfiku panelik z literką d ? ciekawa sytuacja wiem ze jakis czas dluzszy auto stalo w komisie moze tam cos kombinowali .. komisie w niemczech..
pewnie ze możliwe - np uwaliła im się klima od np zwarci ai jeden z kabelków daje słabe np napięcie albo nie ma dobrej masy. No na dzie dzisiejszy działają oba - zobaczymy jak wsadzę do auta, skończę wiązkę sterownika wentylatorów, założę kompresor , nabiję układ to wtedy powiem czy jest różnica w panelach poza długością

[ Dodano: Nie Lip 15, 2007 3:13 pm ]
ympans pisze:Czyli panel b to jest to ssamo co C tyle ze krótszy ? :D dobrze rozumiem ?
oba nie wykazuja błędów czyli na razie bez podpiętej instalacji przodu (sterownik went. wentylatory, kompresor, presostat) jest wszystko ok. Co do twojej klimy - pytanie jest jeszcze jedno - co z filtrem osuszacza?



ympans
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: sob maja 05, 2007 23:41
Lokalizacja: Śmieszkowo
Kontakt:

Post autor: ympans » ndz lip 15, 2007 15:20

a tak mysle sobie teraz czy climatronic (panel - sterownik) nie jest uzalezniony czasem tez od silnika.... poza Tym jak szukalem tego drugiego D to musialem sie nieźle natrudzić bo bardzo zadki sterownik.. Wiec jeszcze raz pytam czy na pewno C? :P


<niedozwolony podpis>

greg

Post autor: greg » ndz lip 15, 2007 15:21




ympans
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: sob maja 05, 2007 23:41
Lokalizacja: Śmieszkowo
Kontakt:

Post autor: ympans » ndz lip 15, 2007 15:22

filtrem osuszacza? a co moze być ? nie rozumiem?


<niedozwolony podpis>

greg

Post autor: greg » ndz lip 15, 2007 15:23

ympans pisze:Wiec jeszcze raz pytam czy na pewno C?
wg programu ETKA - model D nigdy nie był montowany w golfie 4 tylko C a po roku 2002 również F
Ostatnio zmieniony ndz lip 15, 2007 15:25 przez greg, łącznie zmieniany 1 raz.



ympans
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: sob maja 05, 2007 23:41
Lokalizacja: Śmieszkowo
Kontakt:

Post autor: ympans » ndz lip 15, 2007 15:29

mmmm moze pomoze ja mam kodowanie prawdopodobnie ustawione na 05000 wiec na pewno cos nie tak jak chłopaki maja niższe wartosci, teraz pytanie skad vw tool wziasc :P

[ Dodano: 15 Lip 2007 15:42 ]
Masz moze możliwość sprawdzenia jakie masz kodowanie na swoich panelach ?

[ Dodano: 15 Lip 2007 16:02 ]
no nic chyba nic z tego całego przekodowywania chyba nie bedzie bo robie w vw toolu i polskim vagu i bez reakcji :( moze jakies inne kodowanie dla silnikow benzynowych jest :(

[ Dodano: 15 Lip 2007 16:31 ]
no nic troche sie pobawilem Tym calym przekodowaniem i stwierdzam jednoznacznie ze nie idzie przekodowac panelu o końcówce D na ustawienia 01000 ani 17000 ani 01700 za to dowiedzialem sie ze jednak idzie na inne przekodowac a mianowicie na 02000 ale to itak niczego nie zimenia:P zatem jutro jade po panel z końcówką C i zabieram laptopa i ewentualnie pokoduje na miejscu :P dzieki za porady, bądźmy dobrej mysli :)

[ Dodano: 16 Lip 2007 15:56 ]
No to nic klima juz dziala i mam sporo czesci do sprzedania ( rzeczy które kupilem niepotrzebnie i zostaly albo wogole wymienione albo montowane chwilowo - tak sie dorobilem 2 paneli) sek w tym ze panel ktory mialem byl od passata 2001 i nie moglo to po prostu dzialac.

Dzisiaj pojechalem do gosci pod poznaniem którzy mieli sporo paneli lecz nie mieli o oznaczeniu C które bylo montowane w mojej wersji, lecz slyszalem ze mozna wstawic B i odpowiednio przekodowac na 01000 i tak tez bylo wstawilismy po dluzszych poszukiwaniach C sterownik o oznaczeniu 3b1 907 044 B dosc długawy ale wazne ze zadziałał po przekodowaniu... okazalo sie ze mam takze uszkodzony czujnik temperatury przy zderzaku... ale to juz male piwo.. tak wiec nie ten panel byl wstawiony i narazilo mnie to na koszty blisko 1k zl za same czesci których wogole nie uzywam bo nie liczac sprzegla od sprezarki i panelu za ktory wydaje mi sie przeplacilem (300zl - ale powiedzialem niech juz bedzie) mam jeszcze czujnik f129 hella nowy, nagrzewnice od golfa 99 rok, ponadto 2 panele 3b1 907 044 D razem okolo 700-900 zł to warte :P moja przygoda pochlonela takze 2 nabicia klimatyzacji - 2x 160 zl i naprawe instalacji elektrycznej oraz wymiene sprzegla (300) zł nie chce tutaj tego sumowac bo moge sie przerazic troche :P Dlatego jak bedziecie mieli jakikolwiek problem z klima zacznijcie od panelu i sprawdzcie w etce jaki model pasuje do waszego gofra ewentualnie patrzcie czy macie kodowanei sterownika na 01000 lub 01700 pozdrawiam.... Czeka mnie jeszcze wizyta u blacharza i moze wreszcie kupie sobie upragnione aluski 18''


<niedozwolony podpis>

piotrek12p
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr cze 04, 2008 12:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek12p » śr cze 04, 2008 13:19

Witam

Postanowiłem się dołączyć do tego postu gdyż mam podobny problem w swoim golfie.

Może od razu wyjaśnię.

Mój golf 4 (1,9tdi z 99 r kombi) posiada klimatronika który od kiedy go kupiłem nie załącza klimy. Wszystko działa ok w trybie ECCO przepustnice grzanie , dmuchawa itp , diagnoza klimy ( nawiew zamknięty + ECCO) tez nie wykazuje błędów , sprawdzałem ciśnienie układu i wszystko wygląda ok.

Problem polega na tym ze po przejściu w tryb AUTO nie załancza klimy ani wentylatorów.

Na początku myślałem że jest to uszkodzony sterownik wentylatorów (ten pod akumulatorem) ale po podmiance z działającego auta dalej nic.

Teraz skupiłem się na czujniku ciśnienia (presostacie) i tu chciałem się zapytać was czy spotkaliście się z presostatami 3 pinowymi ? bo generalnie na sieci znalazłem duzo dobrych schematów elektrycznych do klimatroników, tylko niestety na wszystkich te presostaty są 4 pinowe :kac: i niewiem teraz jak sprawdzić ten czujnik bo normalnie „4 pinowce” mają tak że 2 piny są zwarte a 2 rozwarte względem siebie podczas pracy normalnej.

I teraz pytanie : jakie w tym przypadku powinny byc relacje pomiędzy tymi 3 pinami na czujniku?
czy też tu jakieś piny powinny być ze sobą zwarte itp bo po obbadanu mojego czujnika nie ma przejścia pomiędzy tymi pinami oraz obudową czujnika – wiec generalnie jakby rozwarcie.
Ale słyszałem takie głosy że te czujniki mogą też mieć pewną rezystancje przejścia między stykami (pinami) w która służy do kontroli tego czujnika czy nie jest odłączony itp..

Na kostce co wchodzi do tego czujnika jeden pin ma cały czas 12V drugi pin jest połączony z serownikiem wentylatorów a trzeci pin jest jakby masą w stosunku do pinu z 12V


Może ktoś juz badał taki czujnik 3 pinowy i zna jego budowe był bym wdzięczny za pomoc

Pozdrawiam



ympans
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: sob maja 05, 2007 23:41
Lokalizacja: Śmieszkowo
Kontakt:

Post autor: ympans » śr cze 04, 2008 13:22

Ja niestety nie pomoge bo mam 4 piny. U mnie problem lezal w tym ze mialem climatronic od zupelnie innego modelu auta i nie zalaczal klimy. Mialem wsadzony panel od Passata :]


<niedozwolony podpis>

piotrek12p
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: śr cze 04, 2008 12:53
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotrek12p » śr cze 04, 2008 13:26

ympans pisze:Ja niestety nie pomoge bo mam 4 piny. U mnie problem lezal w tym ze mialem climatronic od zupelnie innego modelu auta i nie zalaczal klimy. Mialem wsadzony panel od Passata :]
A załanczał ci wentylatory chociaż przy wlaczeniu AUTO ?? bo u mnie ni chuchu zero reakcji poprostu klimatronik zwieksza obroty dmuchawy i na tym sie konczy :)

wlasnie z tym czujnikiem mam problem bo moj brat tez ma golfa 4 z klimatronikiem ale on tez ma 4 piny i innym sterownik wentylatorow :(

z tego co sie dowiedzialem to ponoc te 3 pinowe czujniki stosowali w nowszysch modelach vw (tz po 99 roku)

no nic dzieki za reakcje na mojego posta

pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 402 gości