Czasami dusi sie przy ruszaniu?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Czasami dusi sie przy ruszaniu?
Witam Mam Golfa 3 z silnikiem 1,4 jednopunktowy wtrysk (44kw) z 1992/93 rok.
zasilanie benzyna i LPG
Od jakiegoś czasu zaobserwowałem ze podczas ruszania - szczególnie jak zimny silnik nawet na BB po dodaniu gazu jakby sie dusił, wciskałem gaz a on słabnie i jak wcisnołem sprzęgło po jakimś czasie sam załapywał i szdł normalnie.
Te dolegliwości obserwyje tez czasami jak stoje na światłach - szczególnie na LPG - rzadziej na BB- moze dlatego ze jezdze na LPG.
To troche denerwuje szczególnie tych co zamną stoją - czemy tak sie dzieje?
moze w czasie jazdy tez sie dusi ale tego nie odczuwam
mam mały silnik i jego osiągi nie są złe - auto raczej dynamiczne
MOJE Podejrzenia :
1. Wtrysk
2. przepustnica- silnik krokowy - moze do wyczyszczenia jak to sprawdzić
3. katalizator?
4. Jakieś czujniki
5. Moze swiece i filtr - sprawdzone i jest ok.
dzieki za Wasze wnioski !!!
zasilanie benzyna i LPG
Od jakiegoś czasu zaobserwowałem ze podczas ruszania - szczególnie jak zimny silnik nawet na BB po dodaniu gazu jakby sie dusił, wciskałem gaz a on słabnie i jak wcisnołem sprzęgło po jakimś czasie sam załapywał i szdł normalnie.
Te dolegliwości obserwyje tez czasami jak stoje na światłach - szczególnie na LPG - rzadziej na BB- moze dlatego ze jezdze na LPG.
To troche denerwuje szczególnie tych co zamną stoją - czemy tak sie dzieje?
moze w czasie jazdy tez sie dusi ale tego nie odczuwam
mam mały silnik i jego osiągi nie są złe - auto raczej dynamiczne
MOJE Podejrzenia :
1. Wtrysk
2. przepustnica- silnik krokowy - moze do wyczyszczenia jak to sprawdzić
3. katalizator?
4. Jakieś czujniki
5. Moze swiece i filtr - sprawdzone i jest ok.
dzieki za Wasze wnioski !!!
-
- Nowicjusz
- Posty: 33
- Rejestracja: pt sty 26, 2007 15:01
- Lokalizacja: CHORZóW
- Kontakt:
Re: Czasami dusi sie przy ruszaniu?
czesc sprawdz podlaczenie sondy lambda oraz sonde moze tu tkwic przyczynaemilioch pisze:Witam Mam Golfa 3 z silnikiem 1,4 jednopunktowy wtrysk (44kw) z 1992/93 rok.
zasilanie benzyna i LPG
Od jakiegoś czasu zaobserwowałem ze podczas ruszania - szczególnie jak zimny silnik nawet na BB po dodaniu gazu jakby sie dusił, wciskałem gaz a on słabnie i jak wcisnołem sprzęgło po jakimś czasie sam załapywał i szdł normalnie.
Te dolegliwości obserwyje tez czasami jak stoje na światłach - szczególnie na LPG - rzadziej na BB- moze dlatego ze jezdze na LPG.
To troche denerwuje szczególnie tych co zamną stoją - czemy tak sie dzieje?
moze w czasie jazdy tez sie dusi ale tego nie odczuwam
mam mały silnik i jego osiągi nie są złe - auto raczej dynamiczne
MOJE Podejrzenia :
1. Wtrysk
2. przepustnica- silnik krokowy - moze do wyczyszczenia jak to sprawdzić
3. katalizator?
4. Jakieś czujniki
5. Moze swiece i filtr - sprawdzone i jest ok.
dzieki za Wasze wnioski !!!
poprawna regulacja lpg powinna rozwiązac sprawe
a katalizator ??? no cóż - powiem ci ze ja kiedy wyciąłem swój poczułem róznice własnie kiedy wychodził z niskich obrotów silnik stał sie jakby troszke dynamiczniejszy
a i wtrysk mozna przemyc krokowiec raczej nie popniewaz on stabilizuje tylko obroty zwłaszcza jak schodzi z wysokich na niskie !emilioch pisze:szczególnie na LPG
a katalizator ??? no cóż - powiem ci ze ja kiedy wyciąłem swój poczułem róznice własnie kiedy wychodził z niskich obrotów silnik stał sie jakby troszke dynamiczniejszy
Na benzynie jest to samo co na LPG wiec regulacja instalacji gazowej odpada.
Co do czyszczenia wtrysku - to nie wiem jak to sie robi?
A może coś z aparatem zapłonowym - ale nie był ruszany a wczesniej chodził dobrze.
[ Dodano: Pią Lip 13, 2007 21:09 ]
co do sądy lambda - to nie za bardzo sie znam by ja sprawdzić, ale słyszałem ze ona do instalacji (II generacja - z emulatorem) LPG nie jest potrzebna
Co do czyszczenia wtrysku - to nie wiem jak to sie robi?
A może coś z aparatem zapłonowym - ale nie był ruszany a wczesniej chodził dobrze.
[ Dodano: Pią Lip 13, 2007 21:09 ]
co do sądy lambda - to nie za bardzo sie znam by ja sprawdzić, ale słyszałem ze ona do instalacji (II generacja - z emulatorem) LPG nie jest potrzebna
- marek2907
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2610
- Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontakt:
sonda jest potrzebna gdy komputer gazowy "uczy" się
jak sonda jest niedobra to komp gazowy nauczy się z błędami i lipa.
sam tak miałem
nawet na piasku nie mogłem ruszyć ze zrywem,m
po wymianie sondy silnik i ponownej "nauce " kompa gazowego piszczy na asfacie i spalanie spaqdło do 10 litrów w trasie ( wcześniej rzadko kiedy mniej niż 13,5 L )
jak sonda jest niedobra to komp gazowy nauczy się z błędami i lipa.
sam tak miałem
nawet na piasku nie mogłem ruszyć ze zrywem,m
po wymianie sondy silnik i ponownej "nauce " kompa gazowego piszczy na asfacie i spalanie spaqdło do 10 litrów w trasie ( wcześniej rzadko kiedy mniej niż 13,5 L )
[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
u mnie spalanie na trasie wynosi ok 7,5-8 litrów na LPG i jeździe do 120km/h. za zrywaniem nie mam problemów. oczywiście brakuje mi mocy ale to chyba przez ten ubogi silnik.
co mi proponujecie sprawdzić by sie nie mulił przy ruszaniu. dzieki
[ Dodano: Pią Lip 13, 2007 22:42 ]
oczywiście muszę zaznaczyć ze słabnie również na ciepłym silniku i nie ma reguły średnio 1 raz dzinnie
co mi proponujecie sprawdzić by sie nie mulił przy ruszaniu. dzieki
[ Dodano: Pią Lip 13, 2007 22:42 ]
oczywiście muszę zaznaczyć ze słabnie również na ciepłym silniku i nie ma reguły średnio 1 raz dzinnie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 252 gości