chwilowy brak mocy w AFN'ie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw lip 12, 2007 10:11

czapa19 pisze:i dalem auto domechanika. i jutro bede mial niby auto zrobione i nie bede sie martwil o turbo tak mi pwoiedzial ale koszt to 300 zł
zobaczymy co zrobi ....... jak możesz to spytaj się go co zrobił i napisz na forum :)
Caveman pisze:Ma ktos jakis uniwersalny sposob na sprawdzenie czujnika masy powietrza
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=109110

Caveman , silnik ALH ma turbo ze zmienną geometrią łopatek , czy nie , bo już się zamieszałem :?:



Caveman
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: śr lip 11, 2007 21:47
Lokalizacja: UK (Polska Poznan)

Post autor: Caveman » czw lip 12, 2007 19:58

Nie wiem czy moj silniczek ma turbo ze zmienna geometria(mam nadzieje, ze nie), nie chce mi sie tego wyciagac (gdyby to byl Passat albo Audi to jeszcze), dzisiaj wymontowalem N75 zalalem WD40 przedmuchalem nic, nie dalo. Wiem, ze inni rozbierali ale z jednego opisu wyczytalem, ze nalezy w niego dmuchnac, powietrze powinno przechodzic ale pod oporem i tak dzialal przed czyszczeniem i po. Ma ktos pomysl na cos jeszcze?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw lip 12, 2007 22:05

Caveman pisze:Nie wiem czy moj silniczek ma turbo ze zmienna geometria(mam nadzieje, ze nie), nie chce mi sie tego wyciagac (gdyby to byl Passat albo Audi to jeszcze), dzisiaj wymontowalem N75 zalalem WD40 przedmuchalem nic, nie dalo. Wiem, ze inni rozbierali ale z jednego opisu wyczytalem, ze nalezy w niego dmuchnac, powietrze powinno przechodzic ale pod oporem i tak dzialal przed czyszczeniem i po. Ma ktos pomysl na cos jeszcze?
jaki masz N75 ..... metalowy , czy plastikowy , taki jak od EGR :?:



Caveman
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: śr lip 11, 2007 21:47
Lokalizacja: UK (Polska Poznan)

Post autor: Caveman » pt lip 13, 2007 21:10

taki sam jak egr (apropo wygladaja tak samo, maja tylko inne numery-mozna je zamienic?)
wyglada jak ten z pierwszego zdjecia
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=67926
Szczerze przed Bora mialem Paska z AFN'em, duzo ciezszy, przebieg o 40tys mil wiekszy a na trojce kiedy strzelilem ze sprzegla jeszcze zapiszczal.Troche juz mnie to zaczyna wk***wiac i raczej przerzuce sie na turbo ale w benzynce(1.8T Cupra albo Octavia RS). Troche odpoczne od klekotu.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt lip 13, 2007 21:16

Caveman pisze:taki sam jak egr (apropo wygladaja tak samo, maja tylko inne numery-mozna je zamienic?)
wyglada jak ten z pierwszego zdjecia
czyli masz ze zmienną geometrią łopatek
Caveman pisze:mozna je zamienic?)
tak , zamień je miejscami i zobacz jak będzie
Caveman pisze:Troche juz mnie to zaczyna wk***wiac i raczej przerzuce sie na turbo ale w benzynce(1.8T Cupra albo Octavia RS). Troche odpoczne od klekotu.
nie mów tak .... naprawisz to i będzie dobrze się zbierał
co do benzyny ....... zapomnij o małym spalaniu i bezawaryjności :P

[ Dodano: Pią Lip 13, 2007 21:17 ]
Caveman, a sprawdziłeś ten przepływomierz , tak jak było w linku który podałem :?:



Caveman
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: śr lip 11, 2007 21:47
Lokalizacja: UK (Polska Poznan)

Post autor: Caveman » pt lip 13, 2007 21:25

jeszcze nie, niestety pracuje do 18, po pracy w tygodniu poprostu mi sie nie chce i dodatkowo tu zamiast lata od miesiaca pada. Jutro koncze o 2giej i sie za to troche wezme. Posprawdzam czujniki, ale za turbo sie nie biore, za duzo roboty, malo czasu po drugie potrzebuje auto. Jak lopatki w turbo sa zapieczone to sprzedam autko i kupie cos innego, jeszcze zdecyduje czy nie kupic Cupry TDi 150KM.

[ Dodano: 13 Lip 2007 20:28 ]
A o spalanie sie nie martwie tutaj bezyna tansz od ropy i kosztuje (w najlepszym porownaniu cen i wyplat- na polskie) 90groszy/litr



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt lip 13, 2007 21:34

Caveman pisze:A o spalanie sie nie martwie tutaj bezyna tansz od ropy i kosztuje (w najlepszym porownaniu cen i wyplat- na polskie) 90groszy/litr
super macie tam :P
Rób jak uważasz



Caveman
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: śr lip 11, 2007 21:47
Lokalizacja: UK (Polska Poznan)

Post autor: Caveman » pt lip 13, 2007 21:39

dzieki jutro przedstawie wyniki testow, swap'u zaworow i ewentualnej rozbiorki i wyczyszczenia n75

[ Dodano: 15 Lip 2007 22:02 ]
tak na swiezo, zalecam kazdemu, ktory ma silnik wyposazony w EGR demontaz kolektora i czyszczenie-wywalilem garsc smaru, niestety czyszczenie LMM'a(mial maly nalot), zamiana n75 na n18, nic nie daly auto ma taiego samego mula. Dodam, ze lopatki w turbinie zacinaly sie (wlozylem reke za silnik by wcisnac krzywke od lopatek, weszla bez problemow ale ruch powrotny miam zaciecia poprostu na moment jakby utknela w miejscu-energiczne ruszanie krzywka przez jakis czas przywrocilo plynny ruch)
Odlaczylem akumulator na chwile, zacisnalem kazdy przewod podcisnieniowy opaska i nic. Ostatnia szansa zakup kabla (szczescie nie jest drogi) i z pomoca vag'a odczyt z ecu.



Awatar użytkownika
radarTDI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: sob mar 24, 2007 16:12
Lokalizacja: Dolnyśląsk
Kontakt:

Post autor: radarTDI » wt lip 17, 2007 20:40

witam

podobnie moje autko (mk3 TDi 110 Ps - AFN)sie zachowuje, czasem sie okropnie zamula i nie chce jechac, dzieje sie tylko tak na 4 i 5 biegu. Auto podlonczone byla pod vaga i pokazalo blad- nadwyzka cisnienia doladowania. W Boschu stwierdzono ze trzeba turbine wyczyscic lub wymienic Węzyki u mnie są ok, przeplywka to napewno nie jest, objawy nie wystepuja zawsze, typowy notlauf. Wydaje mi sie ze trzeba bedzie rozebrac turbinke i poczyscic tam troszeczke, wolalabym zeby to byl czujnik n75

pozdrawiam :D



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt lip 17, 2007 21:14

Caveman pisze:tak na swiezo, zalecam kazdemu, ktory ma silnik wyposazony w EGR demontaz kolektora i czyszczenie-wywalilem garsc smaru, niestety czyszczenie LMM'a(mial maly nalot), zamiana n75 na n18, nic nie daly auto ma taiego samego mula. Dodam, ze lopatki w turbinie zacinaly sie (wlozylem reke za silnik by wcisnac krzywke od lopatek, weszla bez problemow ale ruch powrotny miam zaciecia poprostu na moment jakby utknela w miejscu-energiczne ruszanie krzywka przez jakis czas przywrocilo plynny ruch)
Odlaczylem akumulator na chwile, zacisnalem kazdy przewod podcisnieniowy opaska i nic. Ostatnia szansa zakup kabla (szczescie nie jest drogi) i z pomoca vag'a odczyt z ecu.
czyli turbo do czyszczenia :?:
radarTDI pisze:Wydaje mi sie ze trzeba bedzie rozebrac turbinke i poczyscic tam troszeczke, wolalabym zeby to byl czujnik n75
zamień miejscami N75 z N18 i zobacz jak będzie



Awatar użytkownika
SaNoN
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: wt sty 02, 2007 23:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: SaNoN » śr lip 18, 2007 10:33

radarTDI pisze:witam

podobnie moje autko (mk3 TDi 110 Ps - AFN)sie zachowuje, czasem sie okropnie zamula i nie chce jechac, dzieje sie tylko tak na 4 i 5 biegu. Auto podlonczone byla pod vaga i pokazalo blad- nadwyzka cisnienia doladowania. W Boschu stwierdzono ze trzeba turbine wyczyscic lub wymienic Węzyki u mnie są ok, przeplywka to napewno nie jest, objawy nie wystepuja zawsze, typowy notlauf. Wydaje mi sie ze trzeba bedzie rozebrac turbinke i poczyscic tam troszeczke, wolalabym zeby to byl czujnik n75

pozdrawiam :D
ja bym na twoim miejscu dokladniej przyjzal sie pompie wtryskowej!



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr lip 18, 2007 11:58

SaNoN pisze: ja bym na twoim miejscu dokladniej przyjzal sie pompie wtryskowej!
co ma pompa do przeładowania :?: nic :P



Awatar użytkownika
radarTDI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: sob mar 24, 2007 16:12
Lokalizacja: Dolnyśląsk
Kontakt:

Post autor: radarTDI » śr lip 18, 2007 18:33

dzis wieczorem pozamieniam te zaworki miejscami i zobaczymy dam znac czy to ta przyczyna!!!



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » czw lip 19, 2007 09:02

jeżeli masz pierburga to rzadko w sumie padają zaworki n75 w AFN... co innego cykające metalowe w 1Z...

jeżeli sztanga chodzi ciężko i skokowo opada na dół to przyczyną jest układa sterowania kierownicami spalin...

zapieczony, zawalony sadzą lub po prostu zacinający się... najprościej to sztange rozruszać porządnie na początek



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 128 gości