Pedal hamulca raz twardy raz miekki

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

trewo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: sob mar 10, 2007 10:30
Lokalizacja: Wroclaw

Pedal hamulca raz twardy raz miekki

Post autor: trewo » pt lip 13, 2007 17:57

Witam,
zakupilem ostatnio MK4 TDI. Podam parametry bo może to co pomoże w ocenie sytuacji, moc: 96kW, naped 4x4, rok 2003.
Problem jest następujący: w przypadku wolnej jazdy na niskim biegu lub częściej to się dzieje przy wolnej jeździe na luzie pedał hamulca robi się twardy (sa hamulce ale takie jakby ich wogole nie bylo). Tracę jakby wspomaganie, w przypadku gdy wrzucie bieg to pedał robił sie już normalny i hamulce są ok.

Nie wiem od czego to zależy? poradźcie mi czy jechać od razu na komputer i niech to sprawdzają?

z góry dzieki za opinie.
Ostatnio zmieniony pt lip 13, 2007 21:22 przez trewo, łącznie zmieniany 1 raz.



GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » pt lip 13, 2007 18:18

Wg mnie wygląda to na nieprawidłową pracę serwa lub podciśnieniowej pompy wspomagania. Jeśli jedziesz na biegu, obroty silnika są wyższe od jałowych a co za tym idzie, wydajność pompy jest wyższa. Mogę się mylić ale stawiałbym w pierwszym rzędzie na serwo(twardy pedał).


Octavia III -1.4 DSG ---[/i]

SowaBezOka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:01
Lokalizacja: Pomorskie
Kontakt:

Post autor: SowaBezOka » pt lip 13, 2007 18:43

To tez przerabialem koledzy...okazalo sie ze byl nieszczelny przewod od podcisnienia biegnacy do N75 itd.Zauwazyc mozna taka rzecz,ze po calkowitym zdjeciu tego wezyka hamulce sa twarde jak skala i nie hamuja.Ja mialem tez ,ze po dodaniu gazu na biegu,dzialaly poprawnie a na luzie nic.Malo nie wjechalem w inne auto na skrzyzowaniu.M,echanik powiedzial,ze trzeba wymienic servo,bo juz pada,ja znalazlem nieszczelnosci przy okazji wymiany wezykow i problem ustal:)



GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » pt lip 13, 2007 21:06

Tak czy inaczej, serwo działa ściśle zależnie od podciśnienia, wytwarzanego przez pompę. Jesli do tego samego układu podłączone są inne urządzenia, każda nieszczelność może spowodować awarię i podobne zachownie.


Octavia III -1.4 DSG ---[/i]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 283 gości