Czasami dusi sie przy ruszaniu?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
emilioch
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: wt sty 25, 2005 15:32
Lokalizacja: Podlasie

Czasami dusi sie przy ruszaniu?

Post autor: emilioch » pt lip 13, 2007 16:12

Witam Mam Golfa 3 z silnikiem 1,4 jednopunktowy wtrysk (44kw) z 1992/93 rok.
zasilanie benzyna i LPG

Od jakiegoś czasu zaobserwowałem ze podczas ruszania - szczególnie jak zimny silnik nawet na BB po dodaniu gazu jakby sie dusił, wciskałem gaz a on słabnie i jak wcisnołem sprzęgło po jakimś czasie sam załapywał i szdł normalnie.

Te dolegliwości obserwyje tez czasami jak stoje na światłach - szczególnie na LPG - rzadziej na BB- moze dlatego ze jezdze na LPG. :)
To troche denerwuje szczególnie tych co zamną stoją - czemy tak sie dzieje?

moze w czasie jazdy tez sie dusi ale tego nie odczuwam
mam mały silnik i jego osiągi nie są złe - auto raczej dynamiczne

MOJE Podejrzenia :
1. Wtrysk
2. przepustnica- silnik krokowy - moze do wyczyszczenia jak to sprawdzić
3. katalizator?
4. Jakieś czujniki
5. Moze swiece i filtr - sprawdzone i jest ok.

dzieki za Wasze wnioski !!! :kufel: :kufel:



Jacek Szoblik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: pt sty 26, 2007 15:01
Lokalizacja: CHORZóW
Kontakt:

Re: Czasami dusi sie przy ruszaniu?

Post autor: Jacek Szoblik » pt lip 13, 2007 17:08

emilioch pisze:Witam Mam Golfa 3 z silnikiem 1,4 jednopunktowy wtrysk (44kw) z 1992/93 rok.
zasilanie benzyna i LPG

Od jakiegoś czasu zaobserwowałem ze podczas ruszania - szczególnie jak zimny silnik nawet na BB po dodaniu gazu jakby sie dusił, wciskałem gaz a on słabnie i jak wcisnołem sprzęgło po jakimś czasie sam załapywał i szdł normalnie.

Te dolegliwości obserwyje tez czasami jak stoje na światłach - szczególnie na LPG - rzadziej na BB- moze dlatego ze jezdze na LPG. :)
To troche denerwuje szczególnie tych co zamną stoją - czemy tak sie dzieje?

moze w czasie jazdy tez sie dusi ale tego nie odczuwam
mam mały silnik i jego osiągi nie są złe - auto raczej dynamiczne

MOJE Podejrzenia :
1. Wtrysk
2. przepustnica- silnik krokowy - moze do wyczyszczenia jak to sprawdzić
3. katalizator?
4. Jakieś czujniki
5. Moze swiece i filtr - sprawdzone i jest ok.

dzieki za Wasze wnioski !!! :kufel: :kufel:
czesc sprawdz podlaczenie sondy lambda oraz sonde moze tu tkwic przyczyna



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt lip 13, 2007 19:34

poprawna regulacja lpg powinna rozwiązac sprawe
emilioch pisze:szczególnie na LPG
a i wtrysk mozna przemyc krokowiec raczej nie popniewaz on stabilizuje tylko obroty zwłaszcza jak schodzi z wysokich na niskie !
a katalizator ??? no cóż - powiem ci ze ja kiedy wyciąłem swój poczułem róznice własnie kiedy wychodził z niskich obrotów silnik stał sie jakby troszke dynamiczniejszy



Awatar użytkownika
emilioch
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: wt sty 25, 2005 15:32
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: emilioch » pt lip 13, 2007 21:05

Na benzynie jest to samo co na LPG wiec regulacja instalacji gazowej odpada.

Co do czyszczenia wtrysku - to nie wiem jak to sie robi?

A może coś z aparatem zapłonowym - ale nie był ruszany a wczesniej chodził dobrze.

[ Dodano: Pią Lip 13, 2007 21:09 ]
co do sądy lambda - to nie za bardzo sie znam by ja sprawdzić, ale słyszałem ze ona do instalacji (II generacja - z emulatorem) LPG nie jest potrzebna



Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » pt lip 13, 2007 22:01

sonda jest potrzebna gdy komputer gazowy "uczy" się
jak sonda jest niedobra to komp gazowy nauczy się z błędami i lipa.
sam tak miałem
nawet na piasku nie mogłem ruszyć ze zrywem,m
po wymianie sondy silnik i ponownej "nauce " kompa gazowego piszczy na asfacie i spalanie spaqdło do 10 litrów w trasie ( wcześniej rzadko kiedy mniej niż 13,5 L )


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt lip 13, 2007 22:39

dziejo pisze:szczególnie na LPG
TAK SAM NAPISAłES



Awatar użytkownika
emilioch
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: wt sty 25, 2005 15:32
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: emilioch » pt lip 13, 2007 22:40

u mnie spalanie na trasie wynosi ok 7,5-8 litrów na LPG i jeździe do 120km/h. za zrywaniem nie mam problemów. oczywiście brakuje mi mocy ale to chyba przez ten ubogi silnik.

co mi proponujecie sprawdzić by sie nie mulił przy ruszaniu. dzieki

[ Dodano: Pią Lip 13, 2007 22:42 ]
oczywiście muszę zaznaczyć ze słabnie również na ciepłym silniku i nie ma reguły średnio 1 raz dzinnie



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt lip 13, 2007 22:49

emilioch pisze:co mi proponujecie sprawdzić by sie nie mulił przy ruszaniu. dzieki
dolot powietrza + podstawe wtrysku



Awatar użytkownika
emilioch
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: wt sty 25, 2005 15:32
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: emilioch » sob lip 14, 2007 22:46

Jak moge sprawdzić wtrysk - podstawe wtrysku. - moze to silniczek krokowy

jak pochodzi przez chile na gazie (30-60sekund) po uruchomieniu to juz sie nie muli.
czy to moze byc wina reduktora - spalanie w normie 8-9l/100km przyspieszenie -normalne

po czym poznać ze reduktor do wymiany



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 260 gości