Jak zamontować alarm

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

maluch
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: pn sty 01, 2007 16:51
Lokalizacja: koniec swiata

Jak zamontować alarm

Post autor: maluch » pt lip 13, 2007 08:33

siemka koledzy !!! mam takie pytanie chciałbym zamontować alarm do mojego autka . Mój samochód to passat b4 94 r 1.9 TDI problem wtym że niewiem gdzie podłączyć ten kabelek od domykania szyb ?? auto posiada funkcje komfortu i fabryczny centralny zamek .



michal0604
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 283
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 18:56
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: michal0604 » pt lip 13, 2007 08:42

Poprostu podłącz ten kabel do kabelka który steruje zamykaniem drzwi. Albo wydłuż impuls zamykania drzwi (jeżeli alarm posiada taką możliwość) Pozdrawiam :partyman: :partyman: :metal:


michal0604

maluch
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: pn sty 01, 2007 16:51
Lokalizacja: koniec swiata

Post autor: maluch » pt lip 13, 2007 08:49

no spoko ale ten kabel podłancza sie w którym miejscu przy drzwiach? a i czy impuls ktury wychodzi z alarmu musi mieć 30 s czy wystarczy 1s żeby domknął te szyby



michal0604
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 283
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 18:56
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: michal0604 » pt lip 13, 2007 09:02

Musisz znaleźć kabel na którym jest impuls zamykania, i tam się podłączyć. A domykanie musi być sygnał 30 sek. Powodzenia w montażu. :bigok:


michal0604

maluch
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: pn sty 01, 2007 16:51
Lokalizacja: koniec swiata

Post autor: maluch » pt lip 13, 2007 09:08

a powiedz mi bo jak przekręce kluczyk i przytrzymam to zamykają mi sie 4 szyby to chyba gdzieś w tym zamku musi być kabel pod który moge sie podpiąć dobrze kombinuje????



michal0604
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 283
Rejestracja: ndz maja 06, 2007 18:56
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: michal0604 » pt lip 13, 2007 09:09

Bardzo dobrze kombinujesz. :bajer:


michal0604

maluch
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: pn sty 01, 2007 16:51
Lokalizacja: koniec swiata

Post autor: maluch » pt lip 13, 2007 09:13

apowiedz mi jeszcze czy ten kabel w zamku co steruje to + czy - ?

[ Dodano: 13 Lip 2007 09:56 ]
koledzy nikt z was nie zakładał sam alarmu ?????



Awatar użytkownika
mag2k3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: wt maja 16, 2006 15:27
Lokalizacja: Kwidzyn
Kontakt:

Post autor: mag2k3 » pt lip 13, 2007 10:07

Jaki masz centralny?
Elektryczny czy hydrauliczny?
Raczej hydrauliczny jeśli jest fabrycznie wstawiony ale napisz może.

[ Dodano: 13 Lip 2007 10:17 ]
Zamek sterowany jest plusem i to może sprawić ci mały problem bo w większości alarmy mają sterowanie masy na zamek centralny, chyba że masz opcję że możesz to zamienić (niektóre alarmy to mają)
Jeśli nie masz sterowania plusem w alarmie będziesz musiał wstawić przekaźniki do sterowania centralnym i domykaniem szyb.
Na zamykanie musisz dać wydłużony impuls, 30 sek wystarczy na pewno nawet na zamknięcie szyberdachu o ile go masz.
Przewody do sterowania zamkiem to szary i zielony, na szary dajesz zamykanie i tam właśnie musisz wydłużyć impuls z alarmu jeśli chcesz aby domykało ci szyby.

[ Dodano: 13 Lip 2007 10:19 ]
Ten szary i zielony znajdziesz np w tej kostce która doprowadza przewody do drzwi i tam najlepiej się podepnij.


"Nie kłuć się z głupkiem bo ludzie mogą pomylić kto jest kto"

maluch
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: pn sty 01, 2007 16:51
Lokalizacja: koniec swiata

Post autor: maluch » pt lip 13, 2007 13:15

dzięki MAG za pomoc właśnie o taką rade mi chodziło. Tak centralny mam orginalny pneumatyczny i właśnie tak myślałem żeby właśnie podpiąć sie przy drzwiach ale co ztym domykaniem szyb gdzie sie podpiąć???? alarm ma funkcje komfort i w aucie też jest



Awatar użytkownika
mag2k3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: wt maja 16, 2006 15:27
Lokalizacja: Kwidzyn
Kontakt:

Post autor: mag2k3 » pt lip 13, 2007 13:25

No tak pneumatyczny przecież sam mam taki nie wiem co mi z tym hydraulicznym się wkręciło hehehe :bigok:
Mniejsza o to co do alarmu t wpinasz się w szary przewód ten jak podasz mu +12V zamknie Ci drzwi a jak przytrzymasz te 12V to zacznie zamykać okna/szyber.
Możesz to sobie nawet sprawdzić dając + z zapalniczki.
Żeby natomiast drzwi się otwierały jest przewód zielony i tam dajesz +12 żeby się drzwi otworzyły.
To nie jest problem, mały problem się pojawi jeśli nie będziesz miał w alarmie sterowania +


"Nie kłuć się z głupkiem bo ludzie mogą pomylić kto jest kto"

Awatar użytkownika
Marszall
Forum Master
Forum Master
Posty: 1937
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 16:47
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: Marszall » pt lip 13, 2007 14:04

podłączę się do duskusji; jak też mam taki problem że chce włożyć alarm a centralny mam fabryczny pneumatyk. wiem że to jest sterowane plusem na jeden przewód + otwiera na drugi dać + to zamyka.

Jak to przerobić gdy z centralki jest sterowanie masą na centralny??
jaki przekaźnik dać??
Może to ktoś w skrócie opisać??
Pozdrawiam


BLACK BERTA 2.0 16V(T) >>> viewtopic.php?f=91&t=604514

Awatar użytkownika
mag2k3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: wt maja 16, 2006 15:27
Lokalizacja: Kwidzyn
Kontakt:

Post autor: mag2k3 » pt lip 13, 2007 14:21

Marszall pisze:podłączę się do duskusji; jak też mam taki problem że chce włożyć alarm a centralny mam fabryczny pneumatyk. wiem że to jest sterowane plusem na jeden przewód + otwiera na drugi dać + to zamyka.

Jak to przerobić gdy z centralki jest sterowanie masą na centralny??
jaki przekaźnik dać??
Może to ktoś w skrócie opisać??
Pozdrawiam
No właśnie masz ten mały problem o którym wcześniej pisałem.
Większość samochodów ma w centralny sterowany za pomocą masy i dlatego właśnie spora większość alarmów jest właśnie tak robiona aby sterować masą, są jednak alarmy którym można to przełączyć tak aby sterowały + więc musicie dokładnie sprawdzić w swojej instrukcji czy czegoś takiego nie macie, jeśli nie to trzeba zastosować przekaźniki.
Są to najzwyklejsze przekaźniki samochodowe dostępne w sklepach po jakieś 3-4 zł.
Dzięki nim możemy podać na przewód zamykania odpowiadającą nam wartość + lub -


"Nie kłuć się z głupkiem bo ludzie mogą pomylić kto jest kto"

Awatar użytkownika
krrm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: ndz paź 15, 2006 11:49
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: krrm » pt lip 13, 2007 14:24

witam miałem taki problem
a to moze pomoc http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=70221



Awatar użytkownika
mag2k3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: wt maja 16, 2006 15:27
Lokalizacja: Kwidzyn
Kontakt:

Post autor: mag2k3 » pt lip 13, 2007 14:32

Obrazek

Na styk 1 podajesz zasilanie +12 V
Na 2 styk musi dojść przewód który wychodzi z alarmu ten który steruje właśnie zamykaniem zamka centralnego.
Na 3 styk dajecie +12V tak samo jak na styk 1 więc można zrobić mostek.
No a 4 styk idzie do zamykania/otwierania drzwi czyli na przewód szary lub zielony jak wyżej pisałem.
Tak samo ma to wyglądać przy zamykaniu jak i przy otwieraniu czyli potrzebne są 2 przekaźniki mam nadzieje że to wam pomoże podłączyć alarm.

[ Dodano: 13 Lip 2007 14:36 ]
Dodam że rysuneczek taki poglądowy zrobiłem w zakupionym przekaźniku nie będzie pewnie styku 1, 2, 3 itd tylko jakieś inne numery ale na takiej zasadzie ma to być podłączone.
1 i 2 styk to jest zasilanie przekaźnika czyli jak będzie tam napięcie przekaźnik zamknie obwód 3 i 4 styku.
Ostatnio zmieniony pt lip 13, 2007 14:39 przez mag2k3, łącznie zmieniany 1 raz.


"Nie kłuć się z głupkiem bo ludzie mogą pomylić kto jest kto"

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 329 gości