za duża temp silnika - co zrobić?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

JakubMK3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 17:00
Lokalizacja: Katowice

za duża temp silnika - co zrobić?

Post autor: JakubMK3 » czw lip 12, 2007 15:59

Witajcie
na samym początku napiszę że problemy ze wskazaniami temp wewnątrz auta zawsze mnie niepokoiły odkąd nastało lato...! mam swojego Golfika od roku i nigdy nie było z tym problemów aż do dziś...
temperatura w korku zawsze rosła do 110st i po kilku minutach spadała do 100st i tak naokrągło jeżeli jexdziłem w miejście - rosła i spadała do tych 100st.
jakiś czas temu wymieniłem czujnik temp i płyn chłodniczy. stan płyny zawsze taki sam nigdy nie ubywało.
dziś z ciekawości zajrzałem pod maskę patrzę a kawałek silnika oblany był płynem chłodniczym, część tego płynu pod wpływem temp się ulotnił i została biała plama a część była w stanie ciekłym w nierównościach korpusu silnika. uszczelka od węza który doprowadza płyn jest trochę widoczna i zdeformowana od temp! stan płynu prawie bez zmian.

I teraz pytanie jechać do mechanika czy bawić się samemu w wymienianie uszczelki etc. ?

Co zrobić z tą wkurzającą temp?
Dodam że wiatrak się załącza przy 92-95st.
Jedyna możliwość to że wiatrak nie włącza drugiego biegu???

Poradźcie co robić jechać do specjalisty bo mam takiego jest uczciwy ale też nie najtańszy?!

pozdro



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw lip 12, 2007 16:00

a termostat masz sprawny :?:



JakubMK3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 17:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: JakubMK3 » czw lip 12, 2007 16:01

raczej tak bo chyba by się wiatrak nie włączał co nie?

a jak sprawdzić czu jest sprawny w 100%?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw lip 12, 2007 16:03

JakubMK3 pisze:a jak sprawdzić czu jest sprawny w 100%?
musisz go wyjąć i zobaczyć w garnku z wodą , czy w temp 87 st. się otwiera ....... ogólnie , czy cały się otwiera



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » czw lip 12, 2007 16:04

JakubMK3 pisze:bo chyba by się wiatrak nie włączał co nie?
moze sie nie otwierac do konca tzn termostat :D
Ostatnio zmieniony czw lip 12, 2007 16:04 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.



JakubMK3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 17:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: JakubMK3 » czw lip 12, 2007 16:05

okej w takim razie dzięki to będzie pierwsza operacja jaką zrobię - dzięki pozdro

ps. prawdę powiedziawszy to zapomniałem o czymś takim jak termostat - mój błąd



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw lip 12, 2007 16:08

aha i jeszcze może to być wina korka od zbiorniczka wyrównawczego .



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » czw lip 12, 2007 16:35

damcio151 pisze:aha i jeszcze może to być wina korka od zbiorniczka wyrównawczego .
ja bym stawial na termostat....


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

JakubMK3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 17:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: JakubMK3 » czw lip 12, 2007 16:57

dzięki Wielki za wszelkie sugestie ;-)
wszystko wezmę pod uwagę i będę musiał cos z tym zrobić !!!

pozdro



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » czw lip 12, 2007 17:15

JakubMK3 pisze:wszystko wezmę pod uwagę i będę musiał cos z tym zrobić !!!
oby jak najszybciej bo taka wysoka temp nie jest wskazana...


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

jurgo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr lip 18, 2007 14:32
Lokalizacja: kwidzyn
Kontakt:

Post autor: jurgo » czw lip 19, 2007 21:48

rysiektr pisze:
JakubMK3 pisze:wszystko wezmę pod uwagę i będę musiał cos z tym zrobić !!!
oby jak najszybciej bo taka wysoka temp nie jest wskazana...
to nie jest wysoka temperatura , wachania w okolicach 100 stopni nic nie szkodzą , jak widać reguluje to termostat , szkoda tylko płynu i tu leży prawdziwy problem ,to kwestia do usunięcia . pozdrawiam ...



JakubMK3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 106
Rejestracja: ndz mar 11, 2007 17:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: JakubMK3 » pn lip 23, 2007 14:13

dzięki za rady. to był jednak termostat walnięty. ale mechanik powiedział że jak go sprawdzał to był dobry. wymienił na nowy i teraz temp max to 90st ufff

dzięki. pozdro



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 136 gości