U kogo najlepiej chiptuning ASV?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Ok dzieki
Skontaktuje sie telefonicznie z nimi i porozmawiam jakby to wygladało Wtedy podejme decyzje
A odnosnie hamowni uwazam ze jest ona konieczna przy tego typy zabiegach zeby chociazby wiedziec za co sie placi I jaki jest efekt koncowy Wiadomo ze nie chodzi o przyrosty mocy wieksze niż 20-30KM ale chcialbym to miec udokumentowane i pewne
POZDRO
Skontaktuje sie telefonicznie z nimi i porozmawiam jakby to wygladało Wtedy podejme decyzje
A odnosnie hamowni uwazam ze jest ona konieczna przy tego typy zabiegach zeby chociazby wiedziec za co sie placi I jaki jest efekt koncowy Wiadomo ze nie chodzi o przyrosty mocy wieksze niż 20-30KM ale chcialbym to miec udokumentowane i pewne
POZDRO
Placisz za bezpieczny i sensowny przyrost mocy. Czy to bedzie 10-15 czy 30KM to juz zalezy od konkretnego egzemplarza i nie ma co na sile osiagac wartosci z tabelek bo to nie w tym rzecz. Hamownia w przypadku strojenia na ulice łechta proznosc i ciekawosc klienta i nic pozatym.Marifex pisze: A odnosnie hamowni uwazam ze jest ona konieczna przy tego typy zabiegach zeby chociazby wiedziec za co sie placi I jaki jest efekt koncowy Wiadomo ze nie chodzi o przyrosty mocy wieksze niż 20-30KM ale chcialbym to miec udokumentowane i pewne
POZDRO
Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
-
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: śr sty 31, 2007 10:05
- Lokalizacja: Sierpc
Auta robione u mnie zazwyczaj obywaja sie bez hamowni. Wynika to z faktu ze jedyna dobra hamownia w 3miescie jest o 20km od mojego warsztatu a w tych korkach to pol dnia z głowy i malo ktory klient sie decyduje. Czasem przy okazji pozniej zajedzie i zadzwoni by poinformowac jak wyszlo. Ale absolutnie przy strojeniu na ulice nie patrze na wyniki. Jesli auto sprawne (a sprawdzam to przed dlubaniem) i wszyskie parametry z VAGa sa takiej jak oczekuje to nie ma bata mozna z dokladnoscia do 5KM i 20Nm podac wyniki patrzac na dawki cisnienia etc:)
Oczywiscie jak komus zalezy na konkretnym wyniku np min 140KM to musze miec rolki. Tak samo jak stroje auto do wyscigow bo tam sie nie liczy overboost czy kopcenie a moc i osiagi. Wtedy jak najbardziej hamownia byc musi. Z tego tez faktu hamowalem corbe
Ale na ulice to czy auto ma 135 czy 137KM to naprawde nic nie zmienia. Wazne by nie sadzilo turbo zbyt duzego cisnienia, nie bylo batorego oraz by wszysko pracowalo gladko.. Od tego mam VAGa.
Wiec konkludujac : HAMOWNIA inercyjna ( a takie tylko mam w 3miescie) sluzy to zweryfikowania mojej pracy pod wzgedem przyrostu. Nic natomiast nie mowi o tym co sie tak naprawde dzieje w komorach spalania i osprzecie. A chyba wiekszosc osob woli miec 4KM mniej ale 100tys km dluzej na turbinie polatac....
Oczywiscie jak komus zalezy na konkretnym wyniku np min 140KM to musze miec rolki. Tak samo jak stroje auto do wyscigow bo tam sie nie liczy overboost czy kopcenie a moc i osiagi. Wtedy jak najbardziej hamownia byc musi. Z tego tez faktu hamowalem corbe
Ale na ulice to czy auto ma 135 czy 137KM to naprawde nic nie zmienia. Wazne by nie sadzilo turbo zbyt duzego cisnienia, nie bylo batorego oraz by wszysko pracowalo gladko.. Od tego mam VAGa.
Wiec konkludujac : HAMOWNIA inercyjna ( a takie tylko mam w 3miescie) sluzy to zweryfikowania mojej pracy pod wzgedem przyrostu. Nic natomiast nie mowi o tym co sie tak naprawde dzieje w komorach spalania i osprzecie. A chyba wiekszosc osob woli miec 4KM mniej ale 100tys km dluzej na turbinie polatac....
Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
Dla mnie hamowania jest niezbedna, musze widzieć na papierze jaki przyrost i znać wszystkie potrzebne mi parametry - tak mi już zostało po kilku latach statystyki
Dla tunera myślę że też jest potrzebna,bo może skonfrontować swoje hipotezy z wynikami dotyczące dane go egzemplarza. Poza tym rob jak robiłeś program dla swojej Cordoby to nie próbowałeś kilku opcji i nie wybrałeś najlepszej?Różnice mogę być w granicach kilku procent ale potem na 1/4 mili widać cyz jest te kilka procent na plus cyz minus.
Dla tunera myślę że też jest potrzebna,bo może skonfrontować swoje hipotezy z wynikami dotyczące dane go egzemplarza. Poza tym rob jak robiłeś program dla swojej Cordoby to nie próbowałeś kilku opcji i nie wybrałeś najlepszej?Różnice mogę być w granicach kilku procent ale potem na 1/4 mili widać cyz jest te kilka procent na plus cyz minus.
trochę ougólniłeś temat... te 4KM to chyba aż tak nie ma...rob555 pisze:wiekszosc osob woli miec 4KM mniej ale 100tys km dluzej na turbinie polatac....
michnikowi ile polatało turbo AWX - 100 tys km ?
[ Dodano: Pią Lip 13, 2007 16:15 ]
nigdy nie masz pewności czy akurat 4KM mniej czy więcej spowodują odlot turbo...
Te 4KM to czasem trzeba 0.1 bara wiecej dmuchac...a to moze miec spore znaczenie zwlaszzca dla AWX.cowboy pisze:trochę ougólniłeś temat... te 4KM to chyba aż tak nie ma...rob555 pisze:wiekszosc osob woli miec 4KM mniej ale 100tys km dluzej na turbinie polatac....
michnikowi ile polatało turbo AWX - 100 tys km ?
A co do michnika to juz Ci pisalem on cos ma dupniete ze smarowaniem
Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk
Witam,
Dwa pytania uzupełniające:
1. Czy hamownia jest naprawdę niepotrzebna jeśli zależy mi na delikatnym podstrojeniu? Nie wiem ile z tych moich 110 kucyków mogło do tej pory uciec... a tym samym z ilu startuję do podstrojenia.
2. Czy chip-tuning może przyczynić się do redukcji spalania nawet w cyklu miejskim? Jeśli tak to można policzyć wymierne efekty (zwrot z inwestycji po pewnym czasie ).
Pozdrawiam
Maciek Tur
Dwa pytania uzupełniające:
1. Czy hamownia jest naprawdę niepotrzebna jeśli zależy mi na delikatnym podstrojeniu? Nie wiem ile z tych moich 110 kucyków mogło do tej pory uciec... a tym samym z ilu startuję do podstrojenia.
2. Czy chip-tuning może przyczynić się do redukcji spalania nawet w cyklu miejskim? Jeśli tak to można policzyć wymierne efekty (zwrot z inwestycji po pewnym czasie ).
Pozdrawiam
Maciek Tur
maciek,
Jak znasz dokladnie wage auta to se nawet przyrtost w KM mozesz wyliczyc .
Oczywiscei hamownia najprostsza i szybko zrobione, ale napewno na takiego " normanlego drogowego " moda nie jest niezbedna.
Ja na takim czyms nigdy niejezdzilem ale kolega przysiega ze po takimm czyms auto pali w miescie 0,3-0,4 mniej.
Mi to po tuningu raczej wiecej zaczol palic
Ale tu musze powiedziec ze troche testowalam tzn duzo prob drogowych z gasem w podlodze.
posluchaj rob555, on wie co gada. A jesli tak bardzo potrzebujesz udokumentowac przyros mocy to zrob pomiar przyspieszenia na np. 4 biegu od 40-120 powtorz pomiar pare razy ( oczywiscie logujac vagiem szybkosc ) i wyciagni srednia , a po modzie w tych samych warunkach ( przedewszystkim przy tej samej wadze i temp. ) powtorz to wszystko.maciek pisze:1. Czy hamownia jest naprawdę niepotrzebna jeśli zależy mi na delikatnym podstrojeniu? Nie wiem ile z tych moich 110 kucyków mogło do tej pory uciec... a tym samym z ilu startuję do podstrojenia.
Jak znasz dokladnie wage auta to se nawet przyrtost w KM mozesz wyliczyc .
Oczywiscei hamownia najprostsza i szybko zrobione, ale napewno na takiego " normanlego drogowego " moda nie jest niezbedna.
tak moze, szczegulnie jesli robi sie tuning nie na przyrost mocy a w kierunku oszczednosci.maciek pisze:Czy chip-tuning może przyczynić się do redukcji spalania nawet w cyklu miejskim? Jeśli tak to można policzyć wymierne efekty (zwrot z inwestycji po pewnym czasie ).
Ja na takim czyms nigdy niejezdzilem ale kolega przysiega ze po takimm czyms auto pali w miescie 0,3-0,4 mniej.
Mi to po tuningu raczej wiecej zaczol palic
Ale tu musze powiedziec ze troche testowalam tzn duzo prob drogowych z gasem w podlodze.
pozdr.
voss
voss
- hipnox
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: sob sty 19, 2008 21:24
- Lokalizacja: CK miasto płynie jak rzeka:)
- Kontakt:
Chciałem zapytać o ile koni najlepiej podnieść moc w ASV żeby nie nastąpiło szybkie zużycie silnika wiem że zależy to od stanu auta przed chipowaniem ale zakładając że jest wszystko ok bo zastanawiam się nad takim zabiegiem i nie wiem czy warto. Wyczytałem że do ok 150 Km jest ok i jeszcze orientacyjnie ile może kosztować. Bo Piszą
"a mówią że pierwsze 10KM to wydatek 1kzł każde następne 10KM to już po 2kzł
czyli mniej wiecej sie zgadza .... "
"a mówią że pierwsze 10KM to wydatek 1kzł każde następne 10KM to już po 2kzł
czyli mniej wiecej sie zgadza .... "
Ostatnio zmieniony sob cze 28, 2008 12:01 przez hipnox, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 64 gości