A miało byc tak pięknie....ABF na hamowni
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
A miało byc tak pięknie....ABF na hamowni
Po raz kolejny okazało się że nadzieja matką głupich...
Całkiem niedawno sprowadzilem sobie autko do jeżdzenia na zakupy. Całkiem fajny golfik z silnikiem ABF. Później poczytałem co nieco i zdecydowalem, że chip w tym silniku nie był by złym pomysłem(około 20 KM extra). Perspektywa była kusząca, a na dodatek 22 maja jest impreza w Rzeszowie na której chcialem sie pojawić, by udowodnić paru rzeszowskim Calibrom z silnikiem 2.0 16V że wcale nie są takie szybkie jak ich właścicielom się wydaje(nie wiem dlaczego, ale nie lubie Opli . W poniedzialek bylem w V-techu w Krakowie na "chipowanie" ale jak zrobiono pomiar "przed" to sie załamałem : 129 KM i 150 Nm. Dramat i załamka ((( . Dodam że: dolot , wydech seria , swiece nowe(oryginał) ,flitry,paski nowe. Przebieg auta 128 tys. Może nie jakiś wychuchany ale i nie skatowany. W związku z tym pytanie pytanie:
Gdzie uciekły koniki? Mam typy ale jako teoretyk mogę sie mylić:
Zapchany katalizator (i tak dziś jade go wyciąć , tak żeby sobie poprawić humor) ?
Kable WN ? Wyglądają na oryginalne więc swoje już przeszły . Jeśli tak to jakie polecacie ?
Majster w V-techu pytał o przepływomierz ale ABF chyba tego nie ma?
Pompa paliwa? Wtryski ? Sonda Lambda?
A może silnik do remontu??????!!!!!!!!!!! Czy jest sens sprawdzać kompresję ?Aha gazu nie było ,nie ma i nie będzie...
Ewentualnie jeżeli ktoś zna dobrego mechanika w woj podkarpackim lub w małopolskim , który ma o tym pojęcie to chętnie podstawie autko na dokładne sprawdzenie. I na koniec 2 pytania do ludzi z okolic Rzeszowa: Jak miarodajna jest hamownia u pana Herby?(bo jakim on jest tunerem to chyba każdy wie....)?Ktoś sie hamował u Niego? Pyt nr 2 : Czy AUTOMACHER jako serwis VW jest godny polecenia (wydają się być OK ale słyszałem różne opinie)?
Z góry dziękuje za kążdą odpowiedź lub sugestie.
PS. A póki co to mocy pójdę poszukać do kina. Wlaśnie grają Star Wars i Lord Vader ma jej od ch....(groma)
PS2. Jest jeszcze opcja B : Dam auto mamie, a sam wyskocze po E30 320is!!!
PS3. F... jest 3:00 AM i zaczynam pisać bzdury...(vide PS2) =)
Pozdraviam
Całkiem niedawno sprowadzilem sobie autko do jeżdzenia na zakupy. Całkiem fajny golfik z silnikiem ABF. Później poczytałem co nieco i zdecydowalem, że chip w tym silniku nie był by złym pomysłem(około 20 KM extra). Perspektywa była kusząca, a na dodatek 22 maja jest impreza w Rzeszowie na której chcialem sie pojawić, by udowodnić paru rzeszowskim Calibrom z silnikiem 2.0 16V że wcale nie są takie szybkie jak ich właścicielom się wydaje(nie wiem dlaczego, ale nie lubie Opli . W poniedzialek bylem w V-techu w Krakowie na "chipowanie" ale jak zrobiono pomiar "przed" to sie załamałem : 129 KM i 150 Nm. Dramat i załamka ((( . Dodam że: dolot , wydech seria , swiece nowe(oryginał) ,flitry,paski nowe. Przebieg auta 128 tys. Może nie jakiś wychuchany ale i nie skatowany. W związku z tym pytanie pytanie:
Gdzie uciekły koniki? Mam typy ale jako teoretyk mogę sie mylić:
Zapchany katalizator (i tak dziś jade go wyciąć , tak żeby sobie poprawić humor) ?
Kable WN ? Wyglądają na oryginalne więc swoje już przeszły . Jeśli tak to jakie polecacie ?
Majster w V-techu pytał o przepływomierz ale ABF chyba tego nie ma?
Pompa paliwa? Wtryski ? Sonda Lambda?
A może silnik do remontu??????!!!!!!!!!!! Czy jest sens sprawdzać kompresję ?Aha gazu nie było ,nie ma i nie będzie...
Ewentualnie jeżeli ktoś zna dobrego mechanika w woj podkarpackim lub w małopolskim , który ma o tym pojęcie to chętnie podstawie autko na dokładne sprawdzenie. I na koniec 2 pytania do ludzi z okolic Rzeszowa: Jak miarodajna jest hamownia u pana Herby?(bo jakim on jest tunerem to chyba każdy wie....)?Ktoś sie hamował u Niego? Pyt nr 2 : Czy AUTOMACHER jako serwis VW jest godny polecenia (wydają się być OK ale słyszałem różne opinie)?
Z góry dziękuje za kążdą odpowiedź lub sugestie.
PS. A póki co to mocy pójdę poszukać do kina. Wlaśnie grają Star Wars i Lord Vader ma jej od ch....(groma)
PS2. Jest jeszcze opcja B : Dam auto mamie, a sam wyskocze po E30 320is!!!
PS3. F... jest 3:00 AM i zaczynam pisać bzdury...(vide PS2) =)
Pozdraviam
no to malutko jak na ABFa, stawiam na error w ECU lub cos z układem ssąco-paliwowym.
w ABFie nie ma przeplywki, a moze map sensor w ECU sie wysrał ??!!
na poczatek sprawdz kompresje.
V.A.G prawde powie.
w ABFie nie ma przeplywki, a moze map sensor w ECU sie wysrał ??!!
na poczatek sprawdz kompresje.
V.A.G prawde powie.
DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85
605-443-665
GG: 2615761
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85
605-443-665
GG: 2615761
Dzieki za odpowiedź. Chyba będę sprawdzał kompresję bo VAG nie pokazał błędów, znaczy pokazał ale po skasowaniu już nie wystąpiły i dotyczyły immobilisera i czujnika temp. Machery stwierdziły że to nic poważnego, ale może nie powinienem im ufać po tym jak jeden wyjechał cyt:" ładnie ci to autko zapier... , te ABV to dobre silniki sam takiego szukałem ..." a gosc ma corrado vr6 a ABV to chyba właśnie vr6.
Dzis wyciąłem kat i wspawałem rurę. Zmiana jest ale niewielka , wzrosły obroty na biegu jałowym o jakieś 100 obr. Najciekawsze jest to że katalizator wyglądał bardzo ładnie (w corrado po tym przebiegu katalizator poprostu się wysypał,może dlatego że ten jest stalowy?),co może potwierdzać przebieg. Ale i tak poszedł po nóż
Dzis wyciąłem kat i wspawałem rurę. Zmiana jest ale niewielka , wzrosły obroty na biegu jałowym o jakieś 100 obr. Najciekawsze jest to że katalizator wyglądał bardzo ładnie (w corrado po tym przebiegu katalizator poprostu się wysypał,może dlatego że ten jest stalowy?),co może potwierdzać przebieg. Ale i tak poszedł po nóż
Impreza jest na ul.Sikorskiego , więcej info na www.pswu.prv.pl , ale niech się śpieszy bo może zabraknąć miejsca. Tak czy inaczej twój kumpel nie będzie ścigał się z Calibrami tylko w klasie diesla, a tam 140km nie robi takiego wrażenia...
Sorry za OT
Sorry za OT
Ciąg dalszy walki: Ciśnienie na pompie 2,5 do 3 przy przygazowaniu(wygląd na to że pompa jest ok) , kompresja 12 i 12,5 na 3 cylindrze. Sonda lambda ok. odwiedziłem paru mechaników i takie są opinie (niektóre troche dziwne) : wieszanie się wtrysków ,walnięty czujnik obiętości zasysanego powietrza (jest coś takiego????), przewody WN i aparat zapłonowy?? Już nie wiem co myśleć . VAG pokazał tylko wieszanie się czujnika temperatury silnika, dziś dla pewności zostanie zmieniony.
Jeżeli to nie pomoże to trzeba się będzie wybrać do Krakowa (jeżeli ktoś zna kogoś sensownego w regionie małopolskim to proszę o info). W paru przypadkach wydawało się że mechaniory pierwszy raz widzą taki silnik....
Jeżeli to nie pomoże to trzeba się będzie wybrać do Krakowa (jeżeli ktoś zna kogoś sensownego w regionie małopolskim to proszę o info). W paru przypadkach wydawało się że mechaniory pierwszy raz widzą taki silnik....
-walnięty czujnik obiętości zasysanego powietrza (jest coś takiego????),
-nie ma czegos takiego w ABFie
silnik jest prosty jak drut , malo elektroniki i zabardzo nie ma co nawalić poza kilkoma sprawami.
-nie ma czegos takiego w ABFie
silnik jest prosty jak drut , malo elektroniki i zabardzo nie ma co nawalić poza kilkoma sprawami.
DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85
605-443-665
GG: 2615761
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85
605-443-665
GG: 2615761
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
koniki mogly uciec przy samym hamowaniu auta. w danych przy hamowaniu wpisuje sie kilka parametrow miedzy innymi temperature powietrza zasysanego. jesli wpisze sie naprzyklad 20 stopni a silnik zasysa powietrze o temp 37 stopni to moc wykazana bedzie wartoscia w przyblizeniu 82 % prawdziwej mocy silnika. to jest wszystko zawarte w normie DIN a co do cisnienia oleju troche malawo jesli maks 3,5 bar pokazuje
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
- evolution
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4305
- Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
- Lokalizacja: się biorą dzieci???
- Kontakt:
koniki mogly uciec przy samym hamowaniu auta. w danych przy hamowaniu wpisuje sie kilka parametrow miedzy innymi temperature powietrza zasysanego. jesli wpisze sie naprzyklad 20 stopni a silnik zasysa powietrze o temp 37 stopni to moc wykazana bedzie wartoscia w przyblizeniu 82 % prawdziwej mocy silnika. to jest wszystko zawarte w normie DIN a co do cisnienia oleju troche malawo jesli maks 3,5 bar pokazuje
Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.
Z przekłamaniami na hamowni może być prawda, choć nie bardzo wierzę że zdarzyło się to akurat mnie. Trzeba będzie sprawdzić na G-techu, ew podjechać na inną hamownię(a w rzeszowie jest tylko pan Herba a do niego raczej nie pojade). Co do ciśnienia miałem na myśli ciśnienie na pompie paliwa ,a słyszałem iż 2,5 do 3,2 bar w szczycie to wartość prawidłowa. Reasumując przypomina to szukanie dziury w całym. Auto pracuje ok a VAG nie wyświetla błędów. Będę szukał dalej i przy okazji sprawdzę kondycję samochodu.
Jak raz u mnie nie powiedział , może w tdi jest inaczej niż w benzynce, były notlaufy, ale nie było przyczyny, dopiero analiza wartosci mierzonych i spodziwanych naprowadziła na rozwiązanie problemuGTO pisze:a moze map sensor w ECU sie wysrał ??!!
V.A.G prawde powie.
Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 68 gości