Sciaga przy hamowaniu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Mariusz.22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr lip 11, 2007 13:52
Lokalizacja: Kraków

Sciaga przy hamowaniu

Post autor: Mariusz.22 » śr lip 11, 2007 14:05

Cześć.
Słuchajcie niedawno kupiłem sobie golfika 1.9 GTD.
i mam taki problem, podczas jazdy przy hamowaniu tylko i wyłącznie
na nierównościach( czasami jak wjadę w jakąś dziurę) ściąga mi auto na lewą stronę.
Wygląda to tak, że trochę blokuje mi kierownicę i ciągnie ją w lewo(trzymając jedną rękę na kierownicy jazda staje się niewygodna) Co to może być??
Ostatnio zmieniony śr lip 11, 2007 15:08 przez Mariusz.22, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » śr lip 11, 2007 14:37

w dziurach sie nie hamuje. To chyba normalna reakcja samochodu. Jezeli nie masz zadnych luzow w zawieszeniu to nie ma czego szukac.


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » śr lip 11, 2007 14:40

a w jakim stanie masz amortyzatory???i ogólnie układ zawieszenia???



Mariusz.22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: śr lip 11, 2007 13:52
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Mariusz.22 » śr lip 11, 2007 15:32

Nie hamuje w dziurach :)tylko jak wjadę w jakąś to wtedy mi ściąga auto.Ewentualnie na połatanej drodze gdzie są nierówności to samo, podejrzewam że może to być wina zapieczonego tłoczka w prawym kole. Co do zawieszenia to niedługo będę wymieniał amortyzatory bo są już raczej zużyte.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » śr lip 11, 2007 15:33

Mariusz.22 pisze:bo są już raczej zużyte.
i tu może tkwić przyczyna
Ostatnio zmieniony śr lip 11, 2007 15:34 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Golf GTi
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 579
Rejestracja: pt lip 29, 2005 20:54
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: Golf GTi » śr lip 11, 2007 15:36

a ja mysle ze masz luzy na koncowkach maglownicy i samoczynnie sie zbieznosc przestawia jak w cos dupiensz.



Awatar użytkownika
marcin999
Forum Master
Forum Master
Posty: 1129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 12:40
Lokalizacja: LJA/LU

Post autor: marcin999 » czw lip 12, 2007 16:10

czyli drazki i koncowki do sprawdzenia ew. do wymiany


SPRZEDAM: Przełącznik zespolony kierunków i wycieraczek wersja z kompem golf IV
Pompa wody prawie nowa silnik AHF (ALH,ASV,AGR)

Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Post autor: rysiektr » czw lip 12, 2007 16:41

marcin999 pisze:czyli drazki i koncowki do sprawdzenia ew. do wymiany
i mozesz przy okazji swoznie wachaczy wyminic tak dla pewnsci :bigok:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » czw lip 12, 2007 16:43

dziejo pisze:Mariusz.22 napisał/a:
bo są już raczej zużyte.
dla swojego i innych bezpieczeństwa wymień je a zobaczysz komfort jazdy jak i hamowania polepszy sie
Jak sama nazwa wskazuje rolą amortyzatorów jest amortyzacja, czyli łagodzenie wstrząsów. Jednak ich zadaniem jest nie tylko zapewnienie nam wygodnej jazdy.

Utrzymywanie kół w ścisłej styczności z jezdnią ma zasadnicze znaczenie dla naszego bezpieczeństwa.

* Zużyte amortyzatory wydłużają drogę hamowania samochodu.
Przy prędkości 50 km/godz. już jeden zużyty w 50% amortyzator drastycznie wydłuża drogę hamowania o całe 2 metry.
* - Jazda na zakrętach ze zużytymi amortyzatorami oznacza, że zaczynasz tracić panowanie nad samochodem już przy 57 km/godz.
* - Mając zużyte amortyzatory wpadniesz w poślizg hydrodynamiczny przy 81 km/godz.
Ostatnio zmieniony czw lip 12, 2007 16:47 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 511 gości