[mk4] turbo ARL do AJM
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
[mk4] turbo ARL do AJM
a więc tak jak w temacie...
gdyby ktos mogl pomoc bylbym wdzieczny...
a wiec jak to bylo by ze spasowaniem turbiny ARL (150km) do mojego AJM (115km)
czy wszystko ladnie bedzie pasowalo bez zadnych przerobek...??
czy cos tam trzeba dotoczyc jakas przejsciowke... czy cos w tym stylu??
a moze juz ktos to robil...
pozdrawiam i naprawde bylbym wdzieczny za pomoc...
gdyby ktos mogl pomoc bylbym wdzieczny...
a wiec jak to bylo by ze spasowaniem turbiny ARL (150km) do mojego AJM (115km)
czy wszystko ladnie bedzie pasowalo bez zadnych przerobek...??
czy cos tam trzeba dotoczyc jakas przejsciowke... czy cos w tym stylu??
a moze juz ktos to robil...
pozdrawiam i naprawde bylbym wdzieczny za pomoc...
Ostatnio zmieniony ndz lip 08, 2007 08:56 przez BZYCZEK2, łącznie zmieniany 1 raz.
- Borys
- V.I.P.
- Posty: 3319
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
- Lokalizacja: KOLONIA
- Auto: VR6T
- Kontakt:
Re: [mk4] turbo ARL do AJM
prawie wszystko pasi, wysłałem prv. generalnie da radeBZYCZEK2 pisze:a więc tak jak w temacie...
gdyby ktos mogl pomoc bylbym wdzieczny...
a wiec jak to bylo by ze spasowaniem turbiny ARL (150km) do mojego AJM (115km)
czy wszystko ladnie bedzie pasowalo bez zadnych przerobek...??
czy cos tam trzeba dotoczyc jakas przejsciowke... czy cos w tym stylu??
a moze juz ktos to robil...
pozdrawiam i naprawde bylbym wdzieczny za pomoc...
www.vrservice.pl
"Turbina ARL (Leon, GOLF, A3 1.9 150 KM TDI)
Wymiana turbiny z ASV/AHF/ALH na ARL wymaga:
- turbiny Garett GT1749VB z silnika TDI ARL o nr: 721021-0005, nr VW 038 253 016G,
- węża ciśnieniowego na szybkozłączki lub przejsciówki z szybkozłączki na wąż, nr węża VW 1J0 145 822 E - wówczas można wpiąć się w oryginalne orurowanie od IC bez zmian,
- uszczelki pod kolektor wydechowy i pomiędzy turbo a rurą wydechową."
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... 92151bb1d2
Nie trzeba wówczas dorabiać przejściówki z szybkozłączki na opaskę. Po prostu podpinasz i jazda.
Wymiana turbiny z ASV/AHF/ALH na ARL wymaga:
- turbiny Garett GT1749VB z silnika TDI ARL o nr: 721021-0005, nr VW 038 253 016G,
- węża ciśnieniowego na szybkozłączki lub przejsciówki z szybkozłączki na wąż, nr węża VW 1J0 145 822 E - wówczas można wpiąć się w oryginalne orurowanie od IC bez zmian,
- uszczelki pod kolektor wydechowy i pomiędzy turbo a rurą wydechową."
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... 92151bb1d2
Nie trzeba wówczas dorabiać przejściówki z szybkozłączki na opaskę. Po prostu podpinasz i jazda.
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Jaro4444 - mam AFNa w mk3, gdybym założył GT1749VA z AWXa i pozostawił resztę układu dolotowego seryjnym, czy wymieniony przez Ciebie wąż o powyższym numerze załatwi problem??jaro4444 pisze:"Turbina ARL (Leon, GOLF, A3 1.9 150 KM TDI)
Wymiana turbiny z ASV/AHF/ALH na ARL wymaga:
- turbiny Garett GT1749VB z silnika TDI ARL o nr: 721021-0005, nr VW 038 253 016G,
- węża ciśnieniowego na szybkozłączki lub przejsciówki z szybkozłączki na wąż, nr węża VW 1J0 145 822 E - wówczas można wpiąć się w oryginalne orurowanie od IC bez zmian,
- uszczelki pod kolektor wydechowy i pomiędzy turbo a rurą wydechową."
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... 92151bb1d2
Nie trzeba wówczas dorabiać przejściówki z szybkozłączki na opaskę. Po prostu podpinasz i jazda.
Ten wąż jest do Leona, Golfa IV, Octavii i podobnych, po to by podpiąć się od turbiny z ARL/ASZ/BPX do dalszej części orurowania z ALH/ASV/AHF. Jest wygięty w rozciągnięte "s" i ma z jednej strony szybkozłączkę do turba.kkk13 pisze:Jaro4444 - mam AFNa w mk3, gdybym założył GT1749VA z AWXa i pozostawił resztę układu dolotowego seryjnym, czy wymieniony przez Ciebie wąż o powyższym numerze załatwi problem??
Do turba od AWX lepiej wytoczyć przejściówkę z aluminium, przekręcić slimak części zimnej o 180 stopni, podłączyć na opaskę oryginalny wąż (obciąć go o długosć przejściówki).
Ostatnio zmieniony wt lip 10, 2007 10:12 przez jaro4444, łącznie zmieniany 1 raz.
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
cowboy pisze:darujcie sobie te turbiny AWX - to badziew jakich mało wałek taki sam jak w AFN VNT15, część zimna większa, wałek dwudzielnie ułozyskowany i peka w *******...
ja się przekonałem za seryjnym doładowaniu 1,35 Bar - nie popełnijcie tego błędu
ARL już lepsza ale też z dupy...
Cowboy, a jak oceniasz hybrydki od Karambola, taką pod AFNa? Pewne to to rozwiązanie?? I jak tam Nasze wtryski, robią się ?
Cowboy nie siej herezji i zapytaj choćby Karambola99 o to jak jest zbudowany wirnik ARL...cowboy pisze: ARL już lepsza ale też z dupy...
AWX to to samo co ASZ czyli np ASV, ALH, AHF ale z większą częścią zimną. Nic więcej...
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
no własnie, wałek taki jak w 110 a wirnik większy, jak myślisz jak to znosi wałek ?jaro4444 pisze:AWX to to samo co ASZ czyli np ASV, ALH, AHF ale z większą częścią zimną. Nic więcej...
no własnie zapytaj się jak jest ułozyskowany i czy jest dwudzielnyjaro4444 pisze:zapytaj choćby Karambola99 o to jak jest zbudowany wirnik ARL...
aktualnie robie 2 komplety ale juz sprzedane dla Ciebie robie w kolejnym rzucie - własnie Gitner odebrał wtryski w Płocku... więc na spokojnie bedą powiedzmy za tygodniekkk13 pisze:jak tam Nasze wtryski, robią się
obseruj mój temat - na pewno zdam relację jak pompuje i jak sie spisuje - dostanie po pi...zie tego możesz byc pewnien w końcu mam gwarekkk13 pisze:jak oceniasz hybrydki od Karambola, taką pod AFNa
Cowboy dwa pytania - miałes większą chłodnicę oleju? Drugie jakie ciśnienie miałeś przy tych 4000 obr/min?
Z tego co znalazłem miałeś seryjną chłodnicę oleju, pełny but i 160 KM ... Ugotowałeś prawdopodobnie oliwę.
Drugie - ile miałeś tego ładowania - 1,35 bara chyba przy max momencie? Bo jak przy 4000 obr to nic dziwnego, że turbo poleciało...
Z tego co znalazłem miałeś seryjną chłodnicę oleju, pełny but i 160 KM ... Ugotowałeś prawdopodobnie oliwę.
Drugie - ile miałeś tego ładowania - 1,35 bara chyba przy max momencie? Bo jak przy 4000 obr to nic dziwnego, że turbo poleciało...
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
oliwa miała 107 st C w tym momenciejaro4444 pisze:Ugotowałeś prawdopodobnie oliwę.
nie wiem jakie było ciśnienie oleju bo takiego wskaźnika nie mam - słyszałem też że w AFN jest za silne cisnienie oleju
te turbiny pompują 1,5 Bar po chiptuningu... i sie nie srająjaro4444 pisze:nic dziwnego, że turbo poleciało...
Ostatnio zmieniony czw lip 12, 2007 14:09 przez cowboy, łącznie zmieniany 1 raz.
Cowboy ok, ale tyle mają w piku przy max momencie a nie cały czas. Potem ciśnienia ładowania spada gwałtownie i utrzymuje lekką tendencje rosnąca aż do mocy maksymalnej. Pytałem po raz trzeci ile miałeś ciśnienia przy obciążeniu, na 5 biegu, przy 4000 obr - 1,35 bara?cowboy pisze:te turbiny pompują 1,5 Bar po chiptuningu... i sie nie srają
Dziwne, że Ci to turbo zdechło skoro w AWX bez problemu daje 160-165 KM i chodzi latami. Albo coś popieprzyłeś z mapą ciśnienia doładownia, albo ze smarowaniem coś nie w porządku było, albo po prostu wada materiałowa (montażu).
Ostatnio zmieniony czw lip 12, 2007 12:23 przez jaro4444, łącznie zmieniany 2 razy.
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
ja mówię że po chiptuningu mają 1,5 Bara zadane co najmniej w zakresie 2200-3500 a nie w overboostcieCowboy ok, ale tyle mają w piku przy max momencie a nie cały czas
ciśnienie ładowania spada gwałtownie powyżej 4500 rpm
masz tu logi seryjnego auta:
rpm ciśnienie zadane
1596 1040,4
1638 1846,2
1764 1948,2
1995 1999,2
2289 1999,2
2604 1999,2
2898 2009,4
3171 2019,6
3444 2040
3696 2040
3948 2040
4158 1999,2
4368 1938
4515 1897,2
tu akurat chyba logi ASV
AWX ma seryjnie 1,35 i w mapie doładowania nie masz żadnych pików... piki są w wartościach rzeczywistych na skutek overboostu, które akurat w przypadku GT1749VA u mnie były znikome
[ Dodano: Czw Lip 12, 2007 12:39 ]
widziałes kiedyś mapę doładowania w WinOlsie ?jaro4444 pisze:Albo coś popieprzyłeś z mapą ciśnienia doładownia
[ Dodano: Czw Lip 12, 2007 14:11 ]
no widzisz a u mnie nawet na serii ciśnienie zadane było stałe 0,95 Bar od 2000 do 4000 rpm nie miałem żadnych pików ani spadków i ponownych wzrostówjaro4444 pisze:tyle mają w piku przy max momencie a nie cały czas. Potem ciśnienia ładowania spada gwałtownie i utrzymuje lekką tendencje rosnąca aż do mocy maksymalnej
piszesz o mapie turbiny czy wartościach rzeczywistych ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 65 gości