1.8ABS,zalany Mobil 15w40, czy moge 10w40-jaki????

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

czerepacha
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 23:52
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: czerepacha » wt kwie 26, 2005 22:28

wlasnie jak to jest z tymi numerkami, co one onaczaja? lepkosc i temperature chyba, ale ktora co?



Zilly
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: czw wrz 09, 2004 08:43

Post autor: Zilly » wt kwie 26, 2005 23:37

Ale namieszaliście, chłopak pyta o to CZY MOŻE ZMIENIĆ MINERAŁ NA PÓŁSYNTETYK :bajer:

W kwestii oznaczeń zapraszam do lektury:
http://serwisy.gazeta.pl/texaco/1,53863,1993089.html



Awatar użytkownika
pkirylcz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
Lokalizacja: Wolfsburg
Kontakt:

Post autor: pkirylcz » śr kwie 27, 2005 10:00

mikil pisze:
chyba sie w tej kwestii przyjacielu mylisz
jesli tak to prosze o podpowiedz.

Przeczytaj sobie linka do strony o olejach. Ja z niej i ze swojego doswiadczenia wywnioskowalem ze to prawda.
O tym czy olej jest syntetyczny decyduje sklad chemiczny. Olej mineralny zawiera skladniki pochodzace z ropy naftowej, syntetyczny wytwarzany sztucznie za pomoca reakcji chemicznych, a polsyntetyczny jest mieszanka tych dwoch.


Pozdrawiam,
Piotrek

Awatar użytkownika
pkirylcz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
Lokalizacja: Wolfsburg
Kontakt:

Post autor: pkirylcz » śr kwie 27, 2005 10:08

CoX pisze:Ale namieszaliście, chłopak pyta o to CZY MOŻE ZMIENIĆ MINERAŁ NA PÓŁSYNTETYK :bajer:

W kwestii oznaczeń zapraszam do lektury:
http://serwisy.gazeta.pl/texaco/1,53863,1993089.html
Tak wiec odpowiadam (o ile sie kolo nie wkurzyl nie zalal ropy naftowej).

Tak, mozesz spokojnie zalac polsyntetyczny 10W/40.
Wybierz sobie np. Mobil Super S 10W/40.

A tak swoja droga to ciekawe czy ktos czyta ksiazke obslugi do swojego auta, gdzie podane jest zeby lac wlasnie 15W 40. Tak jest dla kilku modeli.


Pozdrawiam,
Piotrek

Awatar użytkownika
radwan
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 10:43
Lokalizacja: kluczbork
Kontakt:

Post autor: radwan » śr kwie 27, 2005 18:17

Przy ok 200 kkm wlałem Mobil 1 Super S 10W40 i jest wszytsko ok. Silnik sie nie rozszzczelnił :food: a przejechałem już na nim 10 tysięcy

P.s Co ile wymieniać olej



Awatar użytkownika
pkirylcz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
Lokalizacja: Wolfsburg
Kontakt:

Post autor: pkirylcz » śr kwie 27, 2005 20:34

radwan pisze:Przy ok 200 kkm wlałem Mobil 1 Super S 10W40 i jest wszytsko ok. Silnik sie nie rozszzczelnił :food: a przejechałem już na nim 10 tysięcy

P.s Co ile wymieniać olej
No to szykuj sie do wymiany.
Ja przeciagnalem do 15tys i sadze ze nie warto. Widzialem w jakim stanie byl olej, chociaz niektorzy twierdza ze taki olej w koncu osiagnal swoja najlepsza wlasciwosc i trzeba wymieniac.

W ks. serwisowej w jednym miejscu jest zeby zmieniac co 10 tys, a w innym co 15 :)

Co ty na to??


Pozdrawiam,
Piotrek

czerepacha
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 23:52
Lokalizacja: Siedlce
Kontakt:

Post autor: czerepacha » śr kwie 27, 2005 23:46

okej. w tygodniu zaleje go 10w 40 prawdopodobnie kupie Mobil.
ja wymieniam co 10tys km, na oleju raczej nie bede oszczedzal,
pozdrawiam, a to czy olej sie nazywa bialy czy czarny to jest malo istotne wazne sa jego parametry-wyluzujcie panowie. pozdro,



Awatar użytkownika
pkirylcz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
Lokalizacja: Wolfsburg
Kontakt:

Post autor: pkirylcz » czw kwie 28, 2005 00:43

Ja temat oleju zaczalem przerabiac jak zblizalo sie 10tys. Skonczylem jak doszlo do 15 :)

Wkurza mnie czasami ta moja drobiazgowosc.


Pozdrawiam,
Piotrek

Awatar użytkownika
radwan
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 10:43
Lokalizacja: kluczbork
Kontakt:

Post autor: radwan » czw kwie 28, 2005 13:02

pkirylcz pisze:
radwan pisze:Przy ok 200 kkm wlałem Mobil 1 Super S 10W40 i jest wszytsko ok. Silnik sie nie rozszzczelnił :food: a przejechałem już na nim 10 tysięcy

P.s Co ile wymieniać olej
No to szykuj sie do wymiany.
Ja przeciagnalem do 15tys i sadze ze nie warto. Widzialem w jakim stanie byl olej, chociaz niektorzy twierdza ze taki olej w koncu osiagnal swoja najlepsza wlasciwosc i trzeba wymieniac.

W ks. serwisowej w jednym miejscu jest zeby zmieniac co 10 tys, a w innym co 15 :)

Co ty na to??

No nic :jezor: trzeba będzie wymienićw najbliższym czasie :panna:



Awatar użytkownika
baldman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pn kwie 18, 2005 09:37
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: baldman » śr maja 04, 2005 07:41

A ja posiadam 1,9 TDI i nie wiem którego Castrola zalać. Możecie coś doradzić, który byłby dobry za normalne pieniądzę. Wcześniejszy właściciel zalewał Motul 6100 za jedyne 60zł za literek. Jest kilka castroli i nie wiem który byłby odpowiedni, na pewno jakiś półsyntetyk, tylko który teraz, jest GTX i GTD i nie wiem który będzie lepszy, parametry to chyba 10W40. doradzcie cosik.


Golf III Movie, 96, 1,9 TDI, gwintowane zawieszenie H&R, chiptuning

Awatar użytkownika
pkirylcz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 677
Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
Lokalizacja: Wolfsburg
Kontakt:

Post autor: pkirylcz » wt maja 17, 2005 11:14

Luknij sobie tutaj.
http://www.motolpg.friko.pl/oleje.html

Olej musi spelniac swoje wlasciwosci do diesla
Ja bym wlal GTD.

Poczytaj, warto.


Pozdrawiam,
Piotrek

Awatar użytkownika
Egon PŃ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: czw lis 25, 2004 11:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Egon PŃ » wt maja 17, 2005 23:09

Ja mam przejechane 220tys km i półsyntetyka raczej nie mam co wlewać. ale powiedzcie mi czy to żle jak wlewam ELF'a ??



Awatar użytkownika
AderS-ENZO
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz mar 13, 2005 21:50
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: AderS-ENZO » wt maja 17, 2005 23:59

ogolnie nie jest wazna marka oleju ale jego specyfikacja, olej ma takową spełniać (lub wyzszą) żeby zapewnić silnikowi odpowiednie smarowanie przewidziane przez kogoś kto ten silnik konstuował

Ja sprawdziłęm w swojej książce obslugi (GOLF 1.8RP z 90 roku) i specyfikacja wymagana to VW 50101 dla olejów wielosezonowych, taką specyfikacje nawet spełnia LOTOS mineralny 15W/40 wieć wóbór marki to rzecz indywidualna



Awatar użytkownika
Egon PŃ
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 452
Rejestracja: czw lis 25, 2004 11:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Egon PŃ » śr maja 18, 2005 10:33

AderS-ENZO pisze:ogolnie nie jest wazna marka oleju ale jego specyfikacja, olej ma takową spełniać (lub wyzszą) żeby zapewnić silnikowi odpowiednie smarowanie przewidziane przez kogoś kto ten silnik konstuował

Ja sprawdziłęm w swojej książce obslugi (GOLF 1.8RP z 90 roku) i specyfikacja wymagana to VW 50101 dla olejów wielosezonowych, taką specyfikacje nawet spełnia LOTOS mineralny 15W/40 wieć wóbór marki to rzecz indywidualna
Czy możesz mi przesłać taką ksiązke(jeśli masz ją na kompie), albo zerknąć jaki jest dla 1.3NZ.
W moich nie znalazłem takich specyfikacji



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 495 gości