Lekarstwo na szarpanie TD

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Soloo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: ndz kwie 22, 2007 19:10
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Lekarstwo na szarpanie TD

Post autor: Soloo » pn lip 09, 2007 01:28

Od jakiegoś czasu męczyłem sie ze zjawiskiem szarpania przy dodawaniu i odejmowaniu gazu na niskich obrotach. Wczoraj wpadłem na pomysł dodatkowego uszczelnienia przewodu biegnącego od dolotu do grzybka w pompie wtryskowej. Zdiołem wężyk z dolotu i nałozyłem sylikon czerwony (do 500C) na kruciec na który nakładamy przewód ciśnieniowy. Po nałozeniu jego skręciłem zacisk i zostawiłem na noc by sylikon złapał. Następnego dnia okazało sie że samochód przestał szarpać. Widać nieszczelność spowodowała nagłe wciskanie i wyciskanie membranki w grzybie. Napiszcie czy wam pomogło.



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » pn lip 09, 2007 06:02

Ja wymieniłem cały wężyk i zacisnąłem go plastikowymi opaskami efekt ten sam.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pn lip 09, 2007 07:47

uklad musi byc szczelny. to podstawa. ostatnio mam obsesje na tym punkcie. wczoraj zrobilem trase 260km i w drodze powrotnej wskaznik pokazywal 0 doladowania przy 100km/h. najlepsze jest to, ze auto sie zbieralo ok. nie widzialem tumanow dymu. tak jakby turbina dmuchala strasznie gorace powietrze albo powietrze bylo zimne i pelne tlenu, dlatego wystarczylo minimum doladowania by osiagnac moc. zobacze jak bedzie dzisiaj.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

przemek1981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr sie 09, 2006 20:28
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Post autor: przemek1981 » sob lip 14, 2007 23:08

Walcze już dłuższy czas z szarpaniem w AAZ i nie mogę dojść co jest tego przyczyną.Szarpanie występuje w przy delikatnym przyspieszaniu w zakresie obrotów 1300 do 1600.Dolot na bank jest szczelny,pompa uszczelniona,koło na wale korbowym się nie gibie,początek wtrysku jest ok,końcówki wtryskiwaczy wymienione.
Została jeszcze do zrobienia turbina która łyka ok 0,5l oleju na 1tyś.km.
Co o tym myślicie?Co jeszcze może być tego przyczyną???



Awatar użytkownika
ventil
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr kwie 12, 2006 22:01
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: ventil » sob lip 14, 2007 23:19

przemek1981 pisze:Walcze już dłuższy czas z szarpaniem w AAZ i nie mogę dojść co jest tego przyczyną.Szarpanie występuje w przy delikatnym przyspieszaniu w zakresie obrotów 1300 do 1600.Dolot na bank jest szczelny,pompa uszczelniona,koło na wale korbowym się nie gibie,początek wtrysku jest ok,końcówki wtryskiwaczy wymienione.
Została jeszcze do zrobienia turbina która łyka ok 0,5l oleju na 1tyś.km.
Co o tym myślicie?Co jeszcze może być tego przyczyną???
Takie objawy szarpania przy lekkim przyśpieszaniu do 2000 obr (im wyższy bieg tym bardziej odczuwalne) miałem gdy uszkodzona była skrzynia biegów. I choć pracowała cicho i bez zgrzytów to wewnetrzne uszkodzenie powodowało wibracje auta. Zanim do tego doszedłem powymieniałem wszystkie poduszki , pompe wtryskową i przegladnąłem przeguby i wyważenie kół. Dopiero na podnosniku na 4 i 5 biegu w zakresie obrotów do 2000 było widac jak cała skrzynia z silnikiem sie telepie. Nigdy bym o to nie podejrzeewał skrzyni... Oczywiscie po wymianie jak ręka odjął...
Ostatnio zmieniony sob lip 14, 2007 23:20 przez ventil, łącznie zmieniany 1 raz.



przemek1981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr sie 09, 2006 20:28
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Post autor: przemek1981 » sob lip 14, 2007 23:24

Skrzynie zmieniałem bo na starej skrzyni rozleciało sie łożysko na wałku atakującym.Przed wymianą skrzyni było to samo.



opał
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 124
Rejestracja: pn sty 08, 2007 23:12
Lokalizacja: wawka

Post autor: opał » ndz lip 15, 2007 17:12

sprawdz pompką podcisnieniową zawór egr'u, takie objawy będa jak będzie mambrana uszkodzona


Każdemu brakuje-jednemu do jachtu,drugiemu do chleba

klimatyzacje-serwis i ozonowanie

przemek1981
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: śr sie 09, 2006 20:28
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Post autor: przemek1981 » ndz lip 15, 2007 22:05

opał pisze:sprawdz pompką podcisnieniową zawór egr'u, takie objawy będa jak będzie mambrana uszkodzona
mam wersje bez egr
Ostatnio zmieniony ndz lip 15, 2007 22:22 przez przemek1981, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
bburdach
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: czw gru 07, 2006 10:27
Lokalizacja: Ząbki/Warszawa/Łuków
Kontakt:

Post autor: bburdach » śr wrz 26, 2007 10:31

Podłączam się do tematu. Jakieś pół roku temu "super mechanior" :grrr: wyminił mi silnik i i tego przewodu od kolektora do pompy wogóle nie mam. Objawy takie same jak w innych przypadkach tj. szarpanie przy dodawaniu i puszczaniu gazu



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 96 gości