Bierze olej

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bobosław
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: czw cze 21, 2007 10:53
Lokalizacja: Walbrzych

Bierze olej

Post autor: bobosław » pt lip 06, 2007 19:55

Czesc

Niedawno kupiłem Golfa IV 1.4 16V
Jest to 98 rok i ma przejechane 139000 km (nie wiem czy to prawdziwy przebieg)
Oczywiście po kupnie pojechałem wymienić olej.
W warsztacie wlali mi GTX magnatec 10W40.
Po przejechaniu około 400 km zauważyłem że samochód zaczyna mi kopcić (biały dym)
Jak myslicie, może to być spowodowane tym że wczesniej ktoś lał do niego olej mineralny i teraz wypłukał sie nagar ?
Co moge teraz zrobić ????

Dzieki za pomoc



Awatar użytkownika
koonrad
majster ulepszacz
majster ulepszacz
Posty: 1048
Rejestracja: czw cze 22, 2006 22:26
Lokalizacja: BełchatóVW
Kontakt:

Post autor: koonrad » pt lip 06, 2007 20:11

biały dym nie oznacza że bierze ci olej, kopciłby na niebiesko jeśli brałby olej> są jakieś ubytko oleju??
biały dym to raczej uszkodzenie uszczelki pod głowicą i spala płyn chłodzący-jego ci nie ubywa??


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175064][img]http://img150.imageshack.us/img150/416/clipboard01do1.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
bobosław
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: czw cze 21, 2007 10:53
Lokalizacja: Walbrzych

Post autor: bobosław » pt lip 06, 2007 21:25

koonrad pisze:biały dym nie oznacza że bierze ci olej, kopciłby na niebiesko jeśli brałby olej> są jakieś ubytko oleju??
biały dym to raczej uszkodzenie uszczelki pod głowicą i spala płyn chłodzący-jego ci nie ubywa??
za wczesniej jeszcze zeby powiedziec czy ubywa czy nie...
musze sprawdzić za pare dni

[ Dodano: 06 Lip 2007 22:36 ]
koonrad pisze:biały dym nie oznacza że bierze ci olej, kopciłby na niebiesko jeśli brałby olej> są jakieś ubytko oleju??
biały dym to raczej uszkodzenie uszczelki pod głowicą i spala płyn chłodzący-jego ci nie ubywa??
ale jak by spalał płyn to nie mieszał by sie płyn z olejem ? I olej nie był by jak majonez ?



greg

Post autor: greg » sob lip 07, 2007 08:57

zaraz zaraz bobosław, co innego branie oleju co innego branie płynu chłodniczego a jeszcze co innego mieszanie płynu z olejem lub oleju z płynem.
Zaczynamy od oleju - bierze olej? Ile na ile km.
Bierze płyn - kopci na biało - padnięta uszczelka (bo wątpię żeby głowica) - płyn przedostaje się do cylindra - efekt - spaliny białe i czuć słodkawo. Ujem,ny skutek - wypłukiwanie tłoka - widziałem uszkodzenia głowicy i tłoka przy zbyt długim jeżdżeniu.
Wyrzuca płyn - np pękają węże - padnięta uszczelka pod głowicą - ciśnienie dostaje sie do układu chłodzenia - powstaje nadmiar ciśnienia - efekt - coś rozrywa - co? to co najdelikatniejsze.
Płyn dostaje się do oleju - przybywa oleju na miarce - olej zmienia konsystencję i zabarwienie.
Olej dostaje się do płynu - na zbiorniczku masz czarny lub mętny brązowy osad oleisty.
Ostatnie dwa przypadki to uszkodzenie najczęściej uszczelki pod głowicą.
Teraz - diagnoza należy do ciebie.



Awatar użytkownika
bobosław
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: czw cze 21, 2007 10:53
Lokalizacja: Walbrzych

Post autor: bobosław » sob lip 07, 2007 22:53

greg pisze:zaraz zaraz bobosław, co innego branie oleju co innego branie płynu chłodniczego a jeszcze co innego mieszanie płynu z olejem lub oleju z płynem.
Zaczynamy od oleju - bierze olej? Ile na ile km.
Bierze płyn - kopci na biało - padnięta uszczelka (bo wątpię żeby głowica) - płyn przedostaje się do cylindra - efekt - spaliny białe i czuć słodkawo. Ujem,ny skutek - wypłukiwanie tłoka - widziałem uszkodzenia głowicy i tłoka przy zbyt długim jeżdżeniu.
Wyrzuca płyn - np pękają węże - padnięta uszczelka pod głowicą - ciśnienie dostaje sie do układu chłodzenia - powstaje nadmiar ciśnienia - efekt - coś rozrywa - co? to co najdelikatniejsze.
Płyn dostaje się do oleju - przybywa oleju na miarce - olej zmienia konsystencję i zabarwienie.
Olej dostaje się do płynu - na zbiorniczku masz czarny lub mętny brązowy osad oleisty.
Ostatnie dwa przypadki to uszkodzenie najczęściej uszczelki pod głowicą.
Teraz - diagnoza należy do ciebie.
Słuchajcie - U mnie dokładnie jest tak:
Kopci na biało tylko gdy- np. (jade z góry i hamuje silnikiem potem dodaje gazu i za mną widać białą chmurę. ) Im dłużej jade hamując silnikiem - tym większa chmura z tyłu po dodaniu gazu.
Nie widać z tyłu dymu przy normalnej jeździe, nawet na wysokich obrotach.
Tylko wtedy, jak opisałem powyżej.

Na razie trudno mi stwierdzić czy ubywa płynu czy oleju bo za mało przejechałem

Miał ktoś z Was takie objawy ?



Awatar użytkownika
arovr6
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 292
Rejestracja: sob lis 10, 2007 23:26
Lokalizacja: Bolszewo

Post autor: arovr6 » wt gru 11, 2007 21:35

ja mam tak ze mi ani wody nie wyrzuca ani oleju nie ubywa woda tez ok..tylko nie wiem czemu ale mi juz dwa węzyki pękły czy to napewno uszczelka>?? czy za bardzo mu po pupie dałem ??mam vr6..nie wiem najlepiej powiedziec ze uszczelka tylko musze wiedziec na 100% bo wymienie i potem sie okaze ze cos innego..prosze o rade dzięki.. :chytry:


----------------------
| VR6 TO JEST TO |
----------------------
Do Mojego MKIII----> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=134587

Awatar użytkownika
Salz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 222
Rejestracja: ndz lut 26, 2006 01:58
Lokalizacja: Wolsztyn i okolice

Post autor: Salz » wt gru 11, 2007 22:17

z tego co wiem 1.4 16v lubią brać olej. szwagier miał taki silnik w golfie i co 1000km dolewal litr!! okazało się że uszczelniacze na zaworach były do wymiany i uszczelka pod głowicą. po tym "zabiegu" problem się rozwiązał. dodam że auto miało oryginalny przebieg ok 110tys.


[img]http://images33.fotosik.pl/227/6563aeda0fee4530.jpg[/img]
[img]http://images.spritmonitor.de/264743.png[/img]

MAXOIL Grodzisk Wlkp zaprasza, wymiany oleju, kompleksowe naprawy mechaniczne, hurtownia motoryzacyjna
da weiss man, was man hat:)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 98 gości