Ciężko wchodzące biegi. Co robić ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Ciężko wchodzące biegi. Co robić ?
Po uruchomieniu auta wszystkie biegi wchodzą dobrze, ale jak pojeżdżę trochę silnik się nagrzeje to coraz gorzej biegi wchodzą ciężko wrzucić 1,2,3 obojętnie w jakiej kolejności. A przy wrzuceniu wstecznego słychać straszny zgrzyt tak jakby sprzęgło nie było do końca wciśnięte.
Wymieniłem już linkę ale dalej to samo, na zimnym chodzi dobrze a gdy złapie temperaturę to ten problem się pojawia. Co to może być ?
Wymieniłem już linkę ale dalej to samo, na zimnym chodzi dobrze a gdy złapie temperaturę to ten problem się pojawia. Co to może być ?
dam ci rade bo sam kiedyś to przechodziłem.....
Sprubuj zalac olej + jakis zmiekszacz (mala buteleczka ok 70 zł) jak to nie pomoże.
I tak poszukaj sobie na wszelki wypadek jakies innej skrzyni.
I zawies auto do mechanika sprawdz lozysko dociskowe.. i tarcze sprzęgła jesli to nie pomoze to wymiana skrzyni tylko obijaw troche dziwny..
bo jelsi by tylko wsteczny nie wchodzil to na 100% skrzynia a tu jeszcze inne biegi nie wchodza
Sprubuj zalac olej + jakis zmiekszacz (mala buteleczka ok 70 zł) jak to nie pomoże.
I tak poszukaj sobie na wszelki wypadek jakies innej skrzyni.
I zawies auto do mechanika sprawdz lozysko dociskowe.. i tarcze sprzęgła jesli to nie pomoze to wymiana skrzyni tylko obijaw troche dziwny..
bo jelsi by tylko wsteczny nie wchodzil to na 100% skrzynia a tu jeszcze inne biegi nie wchodza
ja miałam taki kłopot bardzo niedawno, biegi wchodziły niemal na siłę, a im bardziej silnik się rozgrzeje, tym gorzej. i już zaczęłam rozglądać się za nową skrzynią, ale okazało się, że wystarczyło wymienić, lub dolać olej do skrzyni biegów, mój magik-mechanik to uczynił, ale różnica jest przeogromna, a biegi wchodzą rewelacyjnie.
polecam, powinno pomóc. koszt ogólny to około 150 zł.
polecam, powinno pomóc. koszt ogólny to około 150 zł.
Sylvii, powiedz mi, jak mogę sprawdzić czy to za mały stan oleju w sktzynii?? Bo u mnie najgorzej wchodzi 1(czasem trzeba sie siłować), a wsteczny to jak go wrzucam to słyszę czasem zgrzyt tak jak bym nie wysprzęglił. Czy to moze być właśnie olej??sylvii pisze:ja miałam taki kłopot bardzo niedawno, biegi wchodziły niemal na siłę, a im bardziej silnik się rozgrzeje, tym gorzej. i już zaczęłam rozglądać się za nową skrzynią, ale okazało się, że wystarczyło wymienić, lub dolać olej do skrzyni biegów, mój magik-mechanik to uczynił, ale różnica jest przeogromna, a biegi wchodzą rewelacyjnie.
polecam, powinno pomóc. koszt ogólny to około 150 zł.
Pozdrawiam
Unicron
GG: 51 39 714
Unicron@go2.pl
Unicron
GG: 51 39 714
Unicron@go2.pl
skrzynia
samemu oleju sie nie sprawdzi, chyba ze ma sie dobry warsztat i chce sie grzebac, bo nie ma zadnej kontrolki. co do zlego wchodzenia biegow to jeszcze moga byc problemy z obciazeniami na cieglach, ktore ida od lewarka do skrzyni. wiem ze skrzynie mozna tez podratowac wlewajac do niej olej wymieszany z odrobina tawotu (taki zarabiscie gesty smar) na goraco. to sie przydaje szczegolnie jak chce sie sprzedac auto z trafiona skrzynia. teoretycznie wg ksiazki volkswagena skrzynia biegow w MK3 jest bezobslugowa. poza tym skrzynia to maly pikus, golfy potrafia robic lepsze numery.
Sylvii, powiedz mi, jak mogę sprawdzić czy to za mały stan oleju w sktzynii?? Bo u mnie najgorzej wchodzi 1(czasem trzeba sie siłować), a wsteczny to jak go wrzucam to słyszę czasem zgrzyt tak jak bym nie wysprzęglił. Czy to moze być właśnie olej??[/quote]
było to tak: mój mechanik spuścił olej ze skrzyni, ale to musi być taki magik, który wie, jak się to czyni, on zrobił to bez wyciągania skrzyni chyba, w skrzyni był hipol i właśnie dzięki niemu tak źle wchodziły biegi, najgorzej było z trójką, a piątki, to jakby nie było wcale. nabył drogą kupna olej do skrzyń i wlał nowy (nie pytaj, jak się nazywa, ale ponoć wystarczy przy zakupie powiedzieć, do jakiej skrzyni - litr 60 zł), zmieściło się półtora litra i dzięki temu zabiegowi nic nie zgrzyta, niczego nie robię na siłę i biegi wchodzą idealnie, jak na ten wiek samochodu.
a nie wiem, czy ten rozgrzany towot, to taki rewelacyjny pomysł, nie sądzę...
było to tak: mój mechanik spuścił olej ze skrzyni, ale to musi być taki magik, który wie, jak się to czyni, on zrobił to bez wyciągania skrzyni chyba, w skrzyni był hipol i właśnie dzięki niemu tak źle wchodziły biegi, najgorzej było z trójką, a piątki, to jakby nie było wcale. nabył drogą kupna olej do skrzyń i wlał nowy (nie pytaj, jak się nazywa, ale ponoć wystarczy przy zakupie powiedzieć, do jakiej skrzyni - litr 60 zł), zmieściło się półtora litra i dzięki temu zabiegowi nic nie zgrzyta, niczego nie robię na siłę i biegi wchodzą idealnie, jak na ten wiek samochodu.
a nie wiem, czy ten rozgrzany towot, to taki rewelacyjny pomysł, nie sądzę...
nie zgadzam się z redem, z autopsji wiem, jak to było i ze skrzynią zmiany biegów i ze sprzęgłem, bo wymianę spalonego również przerabiałam. jedno z drugim nie miało nic wspólnego, źle wchodzące biegi to wina oleju, który należy po prostu wymienić i najlepiej na taki, jak przewiduje producent samochodu, a nie walić towot, czy hipol, jak ktoś uczynił przede mną w moim samochodzie.
spalone sprzęgło, to już inny wątek...
spalone sprzęgło, to już inny wątek...
- pkirylcz
- Gadatliwa bestia
- Posty: 677
- Rejestracja: pn sty 03, 2005 21:25
- Lokalizacja: Wolfsburg
- Kontakt:
Jesli chodzi o smar, to trzeba wlac specjalny smar przekladniowy. Nie mieszac go z niczym. Jak cos mi sie przypomina, to wchodzi go jakos 1.1 litra. Sa tak sprzedawane w takich butelkach(kiedys trzeba bylo kupic 2x1litr).
Spuscic smar to nie problem.
Gorzej go tam z powrotem wlac.
Sa do tego takie specjalne "Strzykawki" metalowe, z zawinieta "igla". Nabierasz oleju i wstrzykujesz go. I tak bawisz sie az go wlejesz.
Fakt faktem, ze w mk3 skrzynie sa bezobslugowe, ale moglo sie zdarzyc ze jakos oleju ubylo, albo cos innego sie stalo.
Skrzynia moze sie nagrzewac i przy braku oleju ciezko wchodza ci biegi. Tez jestem tego samego zdania.
Spuscic smar to nie problem.
Gorzej go tam z powrotem wlac.
Sa do tego takie specjalne "Strzykawki" metalowe, z zawinieta "igla". Nabierasz oleju i wstrzykujesz go. I tak bawisz sie az go wlejesz.
Fakt faktem, ze w mk3 skrzynie sa bezobslugowe, ale moglo sie zdarzyc ze jakos oleju ubylo, albo cos innego sie stalo.
Skrzynia moze sie nagrzewac i przy braku oleju ciezko wchodza ci biegi. Tez jestem tego samego zdania.
Pozdrawiam,
Piotrek
Piotrek
Zakładałem, że olej jest ok. Chodziło mi oto żeby nie dodawać żadnych smarów czy "tawotów" wymień olej wówczas będziesz miał jedną ewentualność z głowy.
Podejrzewam, że masz taką skrzynię 085 .Wchodzi tam 3,1 litra oleju przekładniowego SAE 80 lub SAE 75W/90 wg. API GL4. Żaden smar. Korek wlewu powinien być ponad lewą półosia (dosyć spory na klucz imbusowy) olej mozna równiez wlać od góry za pomocą lejka z wężykiem. Powodzenia.
Podejrzewam, że masz taką skrzynię 085 .Wchodzi tam 3,1 litra oleju przekładniowego SAE 80 lub SAE 75W/90 wg. API GL4. Żaden smar. Korek wlewu powinien być ponad lewą półosia (dosyć spory na klucz imbusowy) olej mozna równiez wlać od góry za pomocą lejka z wężykiem. Powodzenia.
Ostatnio zmieniony czw maja 19, 2005 12:02 przez red1,4, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 194 gości