Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn cze 25, 2007 07:51

jaro4444, to jest oryginalna rura jak jest montowana z Turbiny do Ic z w Mondeo więc nie ma obaw wytrzyma napewno !!!:PPPPP



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn cze 25, 2007 08:09

zaprzal pisze:ic ze sprintera wbrew pozorom nie jest taki strasznie duzy, jest cieniutki...
dokładnie tak :)

ojej ale wysyp FMICów :) nie nadążę rzodawać punkcików koledzy :)

PIĘKNIE !



Awatar użytkownika
andrew19_86
Forum Master
Forum Master
Posty: 1572
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: andrew19_86 » pn cze 25, 2007 12:01

to_mas,spartańsko ułożony icek,ale ważne,że spełnia swoją funkcje :bigok:


:los2: Nocne Mary Squad :los2:
:satan: Tata NM synka :satan:

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn cze 25, 2007 16:56

andrew19_86, jakby sie dało inaczej to bym załozył inaczej :))) ale najwazniejsze ze jest przed chłodnicą :D:D:D:Dtak jak chciałem :D
Jakby był węzszy to bym go dał równo poziomo ale na1 foto widać ze nie bardzo :P
A nie obyło sie bez cięcia troszku pasa przedniego :PPPP hehe ale jest :bigok:



Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » pn lip 02, 2007 22:11

To jest rys. techniczny FMIC do Leona/Toledo II. Po małych zmianach wysokości położenia górnej rury podejdzie pewnie do Octavii. Do Golfa IV/Bory i Audi A3 powinien też pasować. Przerywana linia to dopuszczalne zwiększenie wysokości całkowitej (położenia rur i mocowań nie zmieniać !!!) celem zapewnienia symetrycznej ilości czynnych kanałów - np 8 w prawo i z powrotem 8.
Wlot gorącego powietrza dołem wylot górą. Przepływ poziomy z nawrotem. Jeśli jest miejsce w samochodzie prawy tank można wykonać większy trochę i najlepiej z łukowatym wygięciem jak w IC z Ibizy BPX.
Podane wymiary dla wlotu i wylotu fi 50 mm.
Przyrostów mocy życzę :okej: .

Obrazek
Ostatnio zmieniony pn lip 02, 2007 22:16 przez jaro4444, łącznie zmieniany 4 razy.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn lip 02, 2007 22:22

jaro4444 pisze:To jest rys. techniczny FMIC do Leona/Toledo II
popraw linka bo nie widac rysunku..

[ Dodano: Pon Lip 02, 2007 22:25 ]
o juz lepiej - masz punkcika...

robiłeś FMIC-a na zamówienie? pokaż fotki jak masz



Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » pn lip 02, 2007 22:29

Cowboy przejrzyj ten wątek proszę - jakieś dwie strony wczesniej :jezor: :chytry:
Ostatnio zmieniony pn lip 02, 2007 22:33 przez jaro4444, łącznie zmieniany 2 razy.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn lip 02, 2007 22:46

jaro4444 pisze:Cowboy przejrzyj ten wątek proszę - jakieś dwie strony wczesniej
no własnie pamiec mam dobra ale krótką :)

ale punkta dałem :)



Awatar użytkownika
Kevin_mkII
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 768
Rejestracja: sob lis 20, 2004 02:09
Lokalizacja: Worthersee
Kontakt:

Post autor: Kevin_mkII » wt lip 03, 2007 10:36

jaro4444 pisze:Cowboy przejrzyj ten wątek proszę - jakieś dwie strony wczesniej :jezor: :chytry:
mozesz powiedziec z jakiego auta jest ten FMIC? a moze robiony na zamówienie??
sorry jesli pytam a to juz było ale jakos doszukac sie nie mogłem


Pozdrawiam
Kevin

http://www.facebook.com/ksystem1 - K-system Car Detailing

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt lip 03, 2007 10:56

sorry jesli pytam a to juz było ale jakos doszukac sie nie mogłem
no jak to przecież gołym okiem widać że customowy - robiony wg projektu powyżej - coś na wzór FMIC-a z silnika BPX (najsilniejsze seryjne 1.9 TDI - montowane w SEAT-cie cupra)

http://img521.imageshack.us/my.php?imag ... 518rm9.jpg

ciekaw jestem z czego rdzeń i ile kosztował ?



Solskier
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: ndz wrz 24, 2006 09:55
Lokalizacja: Dolnyśląsk - Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » sob lip 07, 2007 12:40

Postanowiłem jakiś czas temu założyć ICka i wreszcie wczoraj udało sie to dokonać :hmm:
Prace nie powiem do najlżejszych nie należały, kupa kombinacji i kupa czasu przy spawarce i szlifierce :kac: postaram sie opisać co za ile i gdzie kupiłem:
wiec na początek zakupiłem rury, chromowane nie myślałem za dużo z kąd je wziąźć bo koledzy z forum dokłdanie opisali gdzie je można kupić w niezłej cenie :pub: po rurki poleciałem do Leroy Merlin gdzie 3 metrowa rura fi50 chromowana kosztuje 66zł, niestety rury tam jak nazłość nie było, ktoś wykupił wszystkie, wiec kupiłem taką samą w Castoramie lecz za 97zł :chytry: ale przynajmniej 200km jazdy nie poszło na marne, kolanka z kwasówki fi48,3 nabyłme od kolegi Majstra Heńka 6sztuk w cenie 10zł za sztuke i tu browar dla Heńka który zosrganizował kolanka od reki bez czekania :pub: oczywiście po kolanka również zrobiłem niecałe 200km :kac: poźniej przyszła pora na gumowe łaczenia w tym celu kupiłem w sklepie z gratami roliczymi 130cm weza zbrojonego fi50 do wody 24zł za metr, oraz opaski jakieś 25sztuk około 1,50zł za sztuke.... ICek od opla astry 70zł , wymyśliłem ze wcisne go przed chłodnice wiec musiałem przerobić jednego boczka na alu, jak sie okazało w mojej miescinie spawacz stwierdził że jest to nie mozliwe, bardzo sie zdenerwowałem i pojechałem kolejne 100km do spawacza dla którego nie było to żadnym problemem za boczka zapłaciłem 50zł. do kompletu dokupiłem ze 2 kolank gumowe fi50 w cenie 16,50zł za sztuke plus sylikon do temperatury do uszczelnenia kolanka kolektora 15zł i pół mera weżyka do przelewów wtrysków któy wykorzystałem do połaczenia kolektora z lda cena 8zł za metr. Wreszcie nastał dzien montarzu:
Pierwsze robota to zdjecie grila i lewej lampy jak później sie okazało ktoś przykrecił zderzak wkretami i akurat pod lampą

Obrazek

nastepnie przyszedł czas na zderzak zaczepy z pod spodu, nisko lezy wiec cza było sie połozyć :hmm:

Obrazek

po zdjeciu zderzaka wyglądało to już tak

Obrazek

Obrazek

pierwsze przymiarki i mała przerwa na :pub:

Obrazek

nastepnie odwrócenia kolanka kolektra, popuszczenie srób pare szczałów z gumowego młotka i mam go już w rekach, metalowa osłona kolanka stała sie zbedna, wyczysiłem kolanko (nie było praktycznie nieczym zabrudzone) papierkiem zdarłem stary sylikon i na nowy walnołem kolanko w odwrotną storne i tu chwila strachu, smarowanie turbawki stoje na drodze z kolektora, chwila namysłu-nic wyginam albo peknie albo pójdzi-udało sie smarowanie wygjeło sie po myślnie :grin: dociołem pierwsze rurki i wsadziłem do komory

Obrazek

aby wyprowadzić kolank poleciało sporo plastikowego wzmocnienia

Obrazek

po paru munutach rzeźbienia udało wyprowadzić sie kolanka wg planu, i złozyć na sucho poszczegulne czesci, co zaczeło już przypominać całość pomysłu

Obrazek

Obrazek

wszystko ładnie pasuje wiec czas na obspawanie rurek i skrecenie całości do kupy co po skończeniu wygląda tak

Obrazek

wszystko skrecone, jazda próbna i wszystko ok, weży nie zdzuca i jest wszystko wporządku, jeszcze pare dziur w zderzaku i całoś wygląda tak

Obrazek

Podziekowania dla SouleRa i wszystkich za cierpliwość kiedy ciągle zawracam głowe pytaniami, bez których nie byłbym wstanie zmontować tego co zmontowałem do tej pory :pub: :pub: :pub:



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » sob lip 07, 2007 14:28

Solskier pisze:po rurki poleciałem do Leroy Merlin gdzie 3 metrowa rura fi50 chromowana kosztuje 66zł,
ja kupiłem w Castoramie za 54 :PP hehe taką sama:))
A w sumie to masz podobnie rury wyprowadzone jak u mnie :))

Świetna robra gratki :D



Solskier
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: ndz wrz 24, 2006 09:55
Lokalizacja: Dolnyśląsk - Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » sob lip 07, 2007 14:40

Jeszcze tylko porobie jakieś mocowania żeby rury sie nie ruszały i bedzie fajnie :grin:



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob lip 07, 2007 16:13

Solskier, fajnie tylko FMIC przydałby się dłuższy... np z BMW bo ten pewnie jest tak samo wydajny jak oryginalny...

orurowanie juz masz więc najgorsze za Tobą



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości