Oszczędna jazda diesel'em
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
ryba_71, i tyle ci powiem na temat hamowania silnikiem moze te 0,3 wiecej wezmie ale to zdrowsze dla silnika jest niz luz
zmieniaj biegi przy 3 tys wtedy bedziesz mial niskie spalanie
zreszta wiecej jak 6,5L ci niewezmie ten diesel a to ze bedziesz jezdzil wolno w miescie nawet nie odczujesz ze mniej ci spalil niz te 6.5
pozatym silnik powinien miec swoje obroty
zmieniaj biegi przy 3 tys wtedy bedziesz mial niskie spalanie
zreszta wiecej jak 6,5L ci niewezmie ten diesel a to ze bedziesz jezdzil wolno w miescie nawet nie odczujesz ze mniej ci spalil niz te 6.5
pozatym silnik powinien miec swoje obroty
zgadza sięryba_71 pisze:W silniku 1Y pompa jest sterowana mechanicznie
Ale pedał gazu jest w połozeniu neutralnym i regulator obrotów w pompie wtryskowej ustawia sekcję tłoczącą tak, że paliwo jest odcinaneryba_71 pisze:więc przy chamowaniu silnikiem obroty wzrastają o duzo więcej niż by pracował na jałowym
moim zdaniem jest na odwrótryba_71 pisze:a więc i spalanie jest dużo większe przy chamowaniu silnikiem niż na jałowych
Nierozumiem dlaczego jazda na biegu ma być zdrowsza dla silnika od jazdy na jałowym?Krzylu pisze:ryba_71, i tyle ci powiem na temat hamowania silnikiem moze te 0,3 wiecej wezmie ale to zdrowsze dla silnika jest niz luz
zmieniaj biegi przy 3 tys wtedy bedziesz mial niskie spalanie
zreszta wiecej jak 6,5L ci niewezmie ten diesel a to ze bedziesz jezdzil wolno w miescie nawet nie odczujesz ze mniej ci spalil niz te 6.5
pozatym silnik powinien miec swoje obroty
możesz to wyjaśnić?
[ Dodano: Pon Lip 02, 2007 08:35 ]
arturo moim zdaniem na biegu jałowym przez pompę wtłaczana jest dużo mniejsza dawka paliwa niż przy obrotach np. w granicy 3000 oczywiście dotyczy to Diesli bez komputera a silnik 1.9 Y niewątpliwie takowym jest.
- andrew19_86
- Forum Master
- Posty: 1572
- Rejestracja: wt wrz 27, 2005 18:14
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
w temacie jest mowa o zwykłym dieslu 1.9 D czyli silnik 1Y a więc o prostym oszczędnym dieslu bez komputeraolek256 pisze:ja powiem tak,
w KAZDYM seryjnym aucie z wtryskami i komputrem pokladowym gdy hamujesz silnikiem w kazdym zakresie obrotow powyzej 1000obr ZAWSZE spalanie wynosi 0 i czy sie to komus podoba czy nie...
Mam ten sam silnik Jazda oszczędna wygląda u mnie tak
1 - max 20 km/h
2 - max 35 km/h
3 - max 55 km/h
4 - max 70 km/h
5 - max 90 km/h
Niestety jadę tak góra 15 min i już mnie coś trafia <ściana> przy takiej jeździe pali mi 6 litrów na mieście a jeżdżąc:
1 - 30 km/h
2 - 45 km/h
3 - 65 km/h
4 - 80 km/h
piątki już nie wrzucam bo jeżdżę tylko po mieście przy takiej jeździ o dziwo pali 6.5 - 7 litów <lol2>
więc morał z tego taki że oszczędna jazda moim golfikiem jest nieopłacalna paradox taki jak jesteś ciekaw na ilu obrotach jeździsz to możesz sobie włączyć obrotomierz elektroniczny:P ja też nie mam obrotomierza u siebie tylko zegarek taki dużyyy
przyciśnij przycisk do resetowania przebiegu, włącz zapłon, wyłącz zapłon, odpal samochodzik, puść przycisk i naciskaj go aż dojedziesz do pozycji numer 7 wtedy masz elektroniczny obrotomierz
1 - max 20 km/h
2 - max 35 km/h
3 - max 55 km/h
4 - max 70 km/h
5 - max 90 km/h
Niestety jadę tak góra 15 min i już mnie coś trafia <ściana> przy takiej jeździe pali mi 6 litrów na mieście a jeżdżąc:
1 - 30 km/h
2 - 45 km/h
3 - 65 km/h
4 - 80 km/h
piątki już nie wrzucam bo jeżdżę tylko po mieście przy takiej jeździ o dziwo pali 6.5 - 7 litów <lol2>
więc morał z tego taki że oszczędna jazda moim golfikiem jest nieopłacalna paradox taki jak jesteś ciekaw na ilu obrotach jeździsz to możesz sobie włączyć obrotomierz elektroniczny:P ja też nie mam obrotomierza u siebie tylko zegarek taki dużyyy
przyciśnij przycisk do resetowania przebiegu, włącz zapłon, wyłącz zapłon, odpal samochodzik, puść przycisk i naciskaj go aż dojedziesz do pozycji numer 7 wtedy masz elektroniczny obrotomierz
[url=http://change.menelgame.pl/change_please/3600715/][img]http://tbn2.google.com/images?q=tbn:CXq2KpEUm7G09M:http://www.auto-blog.pl/wp-content/uploads/2008/02/volkswagen-golf-gti-w12-650-11.jpg[/img][/url]
ja tez mam automata tyle ze mk3 jak zakupilem to mialem spalanie na poznomie 9 -10l.kasiorr pisze:Czesc
Jestem od 3 dni posiadaczem golfa IV tdi 1.9.
Autko jest w automacie i calkiem ladnie jezdzi, ale problem jest jeden - pali srednio 12l - tak przynajmniej pokazuje komputer. Co prawda jezdze na wlaczonej klimie, ale to chyba przesada jak na diesla?! Na trasie palił ok 7, max 8l. Ale w miescie 12 to troche duzo.
Czy ktos ma podobne problemy z Golfem? Albo moze ktos wie co zrobic zeby zmniejszyc spalanie?
Dzieki za pomoc. K.
teraz 6-7 w miescie a trasa ok 5.5
poprostu musisz nauczyc sie jezdzic.. male obroty male spalanie...
musisz uwazac z gazem zeby za duzo nie krecic.. mi zmienia tak ok 2500obr.. a jak osiagne jakos predkosc np 60 to ledwo co naciskam pedal i mam 1600-1800obr.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 83 gości