Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
- andrew19_86
- Forum Master
- Posty: 1572
- Rejestracja: wt wrz 27, 2005 18:14
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
To jest rys. techniczny FMIC do Leona/Toledo II. Po małych zmianach wysokości położenia górnej rury podejdzie pewnie do Octavii. Do Golfa IV/Bory i Audi A3 powinien też pasować. Przerywana linia to dopuszczalne zwiększenie wysokości całkowitej (położenia rur i mocowań nie zmieniać !!!) celem zapewnienia symetrycznej ilości czynnych kanałów - np 8 w prawo i z powrotem 8.
Wlot gorącego powietrza dołem wylot górą. Przepływ poziomy z nawrotem. Jeśli jest miejsce w samochodzie prawy tank można wykonać większy trochę i najlepiej z łukowatym wygięciem jak w IC z Ibizy BPX.
Podane wymiary dla wlotu i wylotu fi 50 mm.
Przyrostów mocy życzę .
Wlot gorącego powietrza dołem wylot górą. Przepływ poziomy z nawrotem. Jeśli jest miejsce w samochodzie prawy tank można wykonać większy trochę i najlepiej z łukowatym wygięciem jak w IC z Ibizy BPX.
Podane wymiary dla wlotu i wylotu fi 50 mm.
Przyrostów mocy życzę .
Ostatnio zmieniony pn lip 02, 2007 22:16 przez jaro4444, łącznie zmieniany 4 razy.
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Cowboy przejrzyj ten wątek proszę - jakieś dwie strony wczesniej
Ostatnio zmieniony pn lip 02, 2007 22:33 przez jaro4444, łącznie zmieniany 2 razy.
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
- Kevin_mkII
- Gadatliwa bestia
- Posty: 768
- Rejestracja: sob lis 20, 2004 02:09
- Lokalizacja: Worthersee
- Kontakt:
no jak to przecież gołym okiem widać że customowy - robiony wg projektu powyżej - coś na wzór FMIC-a z silnika BPX (najsilniejsze seryjne 1.9 TDI - montowane w SEAT-cie cupra)sorry jesli pytam a to juz było ale jakos doszukac sie nie mogłem
http://img521.imageshack.us/my.php?imag ... 518rm9.jpg
ciekaw jestem z czego rdzeń i ile kosztował ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: ndz wrz 24, 2006 09:55
- Lokalizacja: Dolnyśląsk - Kłodzko
- Kontakt:
Postanowiłem jakiś czas temu założyć ICka i wreszcie wczoraj udało sie to dokonać
Prace nie powiem do najlżejszych nie należały, kupa kombinacji i kupa czasu przy spawarce i szlifierce postaram sie opisać co za ile i gdzie kupiłem:
wiec na początek zakupiłem rury, chromowane nie myślałem za dużo z kąd je wziąźć bo koledzy z forum dokłdanie opisali gdzie je można kupić w niezłej cenie po rurki poleciałem do Leroy Merlin gdzie 3 metrowa rura fi50 chromowana kosztuje 66zł, niestety rury tam jak nazłość nie było, ktoś wykupił wszystkie, wiec kupiłem taką samą w Castoramie lecz za 97zł ale przynajmniej 200km jazdy nie poszło na marne, kolanka z kwasówki fi48,3 nabyłme od kolegi Majstra Heńka 6sztuk w cenie 10zł za sztuke i tu browar dla Heńka który zosrganizował kolanka od reki bez czekania oczywiście po kolanka również zrobiłem niecałe 200km poźniej przyszła pora na gumowe łaczenia w tym celu kupiłem w sklepie z gratami roliczymi 130cm weza zbrojonego fi50 do wody 24zł za metr, oraz opaski jakieś 25sztuk około 1,50zł za sztuke.... ICek od opla astry 70zł , wymyśliłem ze wcisne go przed chłodnice wiec musiałem przerobić jednego boczka na alu, jak sie okazało w mojej miescinie spawacz stwierdził że jest to nie mozliwe, bardzo sie zdenerwowałem i pojechałem kolejne 100km do spawacza dla którego nie było to żadnym problemem za boczka zapłaciłem 50zł. do kompletu dokupiłem ze 2 kolank gumowe fi50 w cenie 16,50zł za sztuke plus sylikon do temperatury do uszczelnenia kolanka kolektora 15zł i pół mera weżyka do przelewów wtrysków któy wykorzystałem do połaczenia kolektora z lda cena 8zł za metr. Wreszcie nastał dzien montarzu:
Pierwsze robota to zdjecie grila i lewej lampy jak później sie okazało ktoś przykrecił zderzak wkretami i akurat pod lampą
nastepnie przyszedł czas na zderzak zaczepy z pod spodu, nisko lezy wiec cza było sie połozyć
po zdjeciu zderzaka wyglądało to już tak
pierwsze przymiarki i mała przerwa na
nastepnie odwrócenia kolanka kolektra, popuszczenie srób pare szczałów z gumowego młotka i mam go już w rekach, metalowa osłona kolanka stała sie zbedna, wyczysiłem kolanko (nie było praktycznie nieczym zabrudzone) papierkiem zdarłem stary sylikon i na nowy walnołem kolanko w odwrotną storne i tu chwila strachu, smarowanie turbawki stoje na drodze z kolektora, chwila namysłu-nic wyginam albo peknie albo pójdzi-udało sie smarowanie wygjeło sie po myślnie dociołem pierwsze rurki i wsadziłem do komory
aby wyprowadzić kolank poleciało sporo plastikowego wzmocnienia
po paru munutach rzeźbienia udało wyprowadzić sie kolanka wg planu, i złozyć na sucho poszczegulne czesci, co zaczeło już przypominać całość pomysłu
wszystko ładnie pasuje wiec czas na obspawanie rurek i skrecenie całości do kupy co po skończeniu wygląda tak
wszystko skrecone, jazda próbna i wszystko ok, weży nie zdzuca i jest wszystko wporządku, jeszcze pare dziur w zderzaku i całoś wygląda tak
Podziekowania dla SouleRa i wszystkich za cierpliwość kiedy ciągle zawracam głowe pytaniami, bez których nie byłbym wstanie zmontować tego co zmontowałem do tej pory
Prace nie powiem do najlżejszych nie należały, kupa kombinacji i kupa czasu przy spawarce i szlifierce postaram sie opisać co za ile i gdzie kupiłem:
wiec na początek zakupiłem rury, chromowane nie myślałem za dużo z kąd je wziąźć bo koledzy z forum dokłdanie opisali gdzie je można kupić w niezłej cenie po rurki poleciałem do Leroy Merlin gdzie 3 metrowa rura fi50 chromowana kosztuje 66zł, niestety rury tam jak nazłość nie było, ktoś wykupił wszystkie, wiec kupiłem taką samą w Castoramie lecz za 97zł ale przynajmniej 200km jazdy nie poszło na marne, kolanka z kwasówki fi48,3 nabyłme od kolegi Majstra Heńka 6sztuk w cenie 10zł za sztuke i tu browar dla Heńka który zosrganizował kolanka od reki bez czekania oczywiście po kolanka również zrobiłem niecałe 200km poźniej przyszła pora na gumowe łaczenia w tym celu kupiłem w sklepie z gratami roliczymi 130cm weza zbrojonego fi50 do wody 24zł za metr, oraz opaski jakieś 25sztuk około 1,50zł za sztuke.... ICek od opla astry 70zł , wymyśliłem ze wcisne go przed chłodnice wiec musiałem przerobić jednego boczka na alu, jak sie okazało w mojej miescinie spawacz stwierdził że jest to nie mozliwe, bardzo sie zdenerwowałem i pojechałem kolejne 100km do spawacza dla którego nie było to żadnym problemem za boczka zapłaciłem 50zł. do kompletu dokupiłem ze 2 kolank gumowe fi50 w cenie 16,50zł za sztuke plus sylikon do temperatury do uszczelnenia kolanka kolektora 15zł i pół mera weżyka do przelewów wtrysków któy wykorzystałem do połaczenia kolektora z lda cena 8zł za metr. Wreszcie nastał dzien montarzu:
Pierwsze robota to zdjecie grila i lewej lampy jak później sie okazało ktoś przykrecił zderzak wkretami i akurat pod lampą
nastepnie przyszedł czas na zderzak zaczepy z pod spodu, nisko lezy wiec cza było sie połozyć
po zdjeciu zderzaka wyglądało to już tak
pierwsze przymiarki i mała przerwa na
nastepnie odwrócenia kolanka kolektra, popuszczenie srób pare szczałów z gumowego młotka i mam go już w rekach, metalowa osłona kolanka stała sie zbedna, wyczysiłem kolanko (nie było praktycznie nieczym zabrudzone) papierkiem zdarłem stary sylikon i na nowy walnołem kolanko w odwrotną storne i tu chwila strachu, smarowanie turbawki stoje na drodze z kolektora, chwila namysłu-nic wyginam albo peknie albo pójdzi-udało sie smarowanie wygjeło sie po myślnie dociołem pierwsze rurki i wsadziłem do komory
aby wyprowadzić kolank poleciało sporo plastikowego wzmocnienia
po paru munutach rzeźbienia udało wyprowadzić sie kolanka wg planu, i złozyć na sucho poszczegulne czesci, co zaczeło już przypominać całość pomysłu
wszystko ładnie pasuje wiec czas na obspawanie rurek i skrecenie całości do kupy co po skończeniu wygląda tak
wszystko skrecone, jazda próbna i wszystko ok, weży nie zdzuca i jest wszystko wporządku, jeszcze pare dziur w zderzaku i całoś wygląda tak
Podziekowania dla SouleRa i wszystkich za cierpliwość kiedy ciągle zawracam głowe pytaniami, bez których nie byłbym wstanie zmontować tego co zmontowałem do tej pory
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 24 gości