SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI VP
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI VP
Witam w tym dziale.
Mam za sobą parę zrealizowanych projektów a przed sobą kolejne planowane.
Podzielę się wiedzą z kolegami, może komuś się przyda.
1. Hamulce.
Seryjnie miałem układ hamulcowy z przodu 280x22 mm z tyłu 232x9 mm. Aby dokonać SWAPu na heble 288x25 lub 312x25 z przodu i 256x22 wentylowane z tyłu potrzeba:
- zwrotnice przód od Leona, Octavi, Golfa IV, A3 i pokrewnych przystosowane do układów 288 lub 312 mm (silniki V5, 1,8 20VT, 130 i 150 KM TDI)
- zaciski przednie od układu hamulcowego jak wyżej,
- tarcze hamulcowe 312x25 mm,
- kolcki hamulcowe do ww. zacisków na przód,
- jarzma od układu 312 mm (np. Leon 1.8 T, Octavia 1 RS),
- tylne jarzma hamulcowe od układu 256x22 mm (ważne żeby były od wozu przednionapędowego czyli np Leona Cupry R lub Octavi 1 RS, te od Audi TT czy od S3 nie pasują P&P),
- zaciski od układu 256x22 mm tył (zaciski mogą być od CupryR, O1 RS lub np. od Leonów, Golfów, Skody, Bory, TT, A3 w wersjach 4x4 lub 2.8, 3.2, R32.
- tarcze 256x22 mm - najtańsze i pasujące są te do Octavii, Leona, Golfa IV 1,4 i 1,6 benzynowych mocowane z przodu.
- klocki tył te same co do standardowych układów 232x9 mm.
Przewody hamulcowe i linki z tyłu pasują P&P.
Do tego jeden ważny szczegół - wszystkie koła muszą być min. 16" (łącznie z zapasem i zimą), 6,5x16" ET 42 lub większe.
2. Skrzynia 6.
Aby w Leonie 1,9 TDI VP (90 lub 110 KM) zamontować skrzynię 6 z silnika 130 lub 150 KM TDI potrzebne są:
- skrzynia 6b z górną łapą (np: DRV, EFF, ERF, FEK, FEL, FMH, ERG, DRW)
- kompletne sprzęgło 240 mm Sachs,
- półosie ARL lub ASZ z przgubami wewnętrznymi 108 mm o konstrukcji zamkniętej,
- wybierak z linkami do skrzyni 6,
- rozrusznik PD,
- wysprzęgnik w przewodem,
- osłonę blaszaną sprzęgła,
- worek po cukrze śrub do mocowania skrzyni, rozrusznika, półosi, łap, ....
Dla zaciekawionych podam przełożenia skrzyni 5b EGS od silnika ASV i szkrzyń 6. Wszystkie prędkości policzone dla 3000 obr/min na silniku.
Dla długiej skrzyni ERF (FMH) wynoszą (przy 3000 obr/min):
1 - 30 km/h
2 - 56 km/h
3 - 88 km/h
4 - 119 km/h
5 - 148 km/h
6 - 176 km/h
Najdłuższa DRW ma:
1 - 30,6 km/h
2 - 55,5 km/h
3 - 86,8 km/h
4 - 120 km/h
5 - 149 km/h
6 - 180 km/h
Najkrótsze 6 czyli DRV/FEK (dla ERG/FEL prędkości są o ok 0,5 - 1 km/h wyższe) mają (przy 3000 obr/min):
1 - 25,5 km/h
2 - 46 km/h
3 - 74,4 km/h
4 - 106 km/h
5 - 134 km/h
6 - 161 km/h
Średnia EFF ma:
1 - 29,7 km/h
2 - 54 km/h
3 - 84,4 km/h
4 - 116,8 km/h
5 - 143 km/h
6 - 171 km/h
Seryjna dla silnika ASV skrzynia EGS ma:
1 - 29,6 km/h
2 - 54 km/h
3 - 82,8 km/h
4 - 115,4 km/h
5 - 145 km/h
6 - tepier rakieta
3. Końcówki 216
Wymiana końcówek wtrysków z seryjnych w silnikach ALH/ASV (ciśnienia otwarcia 220/300 barów) na końcówki 216 Boscha wymaga kompletu 4 końcówek Boscha nr katalogowy 2 437 010 126 od silnika VW Multiwan 2,5 TDI R5 150 KM AXG. Wymianę trzeba robić w specjalistycznym warsztacie i wyregulować ciśnienie przedwtrysku na 220 barów.
4. Turbina ARL (Leon, GOLF, A3 1.9 150 KM TDI)
Wymiana turbiny z ASV/AHF/ALH na ARL wymaga:
- turbiny Garett GT1749VB z silnika TDI ARL o nr: 721021-0005, nr VW 038 253 016G,
- węża ciśnieniowego na szybkozłączki lub przejsciówki z szybkozłączki na wąż, nr węża VW 1J0 145 822 E - wówczas można wpiąć się w oryginalne orurowanie od IC bez zmian,
- uszczelki pod kolektor wydechowy i pomiędzy turbo a rurą wydechową.
Zmiany turbiny, wtrysków, dodanie dużego IC i dobry program powinny dac przy pompie 10 ok 155-160 KM i ok 330-340 ładnego momentu bez pików i z łagodnym dla dwumasu dołem.
Na pompie 11 pewnie można mocniej pociągnąć z mocą. Pompa taka to część vw - 038 130 107 J. Ale to też kolejne wydatki...
Ja we wtorek montuje skrzynie 6 a dalej turbo ARL, wtryski 216 i strojenie. Załączę wykresy jak będą gotowe
Może się komuś przyda ta pisanina...
Mam za sobą parę zrealizowanych projektów a przed sobą kolejne planowane.
Podzielę się wiedzą z kolegami, może komuś się przyda.
1. Hamulce.
Seryjnie miałem układ hamulcowy z przodu 280x22 mm z tyłu 232x9 mm. Aby dokonać SWAPu na heble 288x25 lub 312x25 z przodu i 256x22 wentylowane z tyłu potrzeba:
- zwrotnice przód od Leona, Octavi, Golfa IV, A3 i pokrewnych przystosowane do układów 288 lub 312 mm (silniki V5, 1,8 20VT, 130 i 150 KM TDI)
- zaciski przednie od układu hamulcowego jak wyżej,
- tarcze hamulcowe 312x25 mm,
- kolcki hamulcowe do ww. zacisków na przód,
- jarzma od układu 312 mm (np. Leon 1.8 T, Octavia 1 RS),
- tylne jarzma hamulcowe od układu 256x22 mm (ważne żeby były od wozu przednionapędowego czyli np Leona Cupry R lub Octavi 1 RS, te od Audi TT czy od S3 nie pasują P&P),
- zaciski od układu 256x22 mm tył (zaciski mogą być od CupryR, O1 RS lub np. od Leonów, Golfów, Skody, Bory, TT, A3 w wersjach 4x4 lub 2.8, 3.2, R32.
- tarcze 256x22 mm - najtańsze i pasujące są te do Octavii, Leona, Golfa IV 1,4 i 1,6 benzynowych mocowane z przodu.
- klocki tył te same co do standardowych układów 232x9 mm.
Przewody hamulcowe i linki z tyłu pasują P&P.
Do tego jeden ważny szczegół - wszystkie koła muszą być min. 16" (łącznie z zapasem i zimą), 6,5x16" ET 42 lub większe.
2. Skrzynia 6.
Aby w Leonie 1,9 TDI VP (90 lub 110 KM) zamontować skrzynię 6 z silnika 130 lub 150 KM TDI potrzebne są:
- skrzynia 6b z górną łapą (np: DRV, EFF, ERF, FEK, FEL, FMH, ERG, DRW)
- kompletne sprzęgło 240 mm Sachs,
- półosie ARL lub ASZ z przgubami wewnętrznymi 108 mm o konstrukcji zamkniętej,
- wybierak z linkami do skrzyni 6,
- rozrusznik PD,
- wysprzęgnik w przewodem,
- osłonę blaszaną sprzęgła,
- worek po cukrze śrub do mocowania skrzyni, rozrusznika, półosi, łap, ....
Dla zaciekawionych podam przełożenia skrzyni 5b EGS od silnika ASV i szkrzyń 6. Wszystkie prędkości policzone dla 3000 obr/min na silniku.
Dla długiej skrzyni ERF (FMH) wynoszą (przy 3000 obr/min):
1 - 30 km/h
2 - 56 km/h
3 - 88 km/h
4 - 119 km/h
5 - 148 km/h
6 - 176 km/h
Najdłuższa DRW ma:
1 - 30,6 km/h
2 - 55,5 km/h
3 - 86,8 km/h
4 - 120 km/h
5 - 149 km/h
6 - 180 km/h
Najkrótsze 6 czyli DRV/FEK (dla ERG/FEL prędkości są o ok 0,5 - 1 km/h wyższe) mają (przy 3000 obr/min):
1 - 25,5 km/h
2 - 46 km/h
3 - 74,4 km/h
4 - 106 km/h
5 - 134 km/h
6 - 161 km/h
Średnia EFF ma:
1 - 29,7 km/h
2 - 54 km/h
3 - 84,4 km/h
4 - 116,8 km/h
5 - 143 km/h
6 - 171 km/h
Seryjna dla silnika ASV skrzynia EGS ma:
1 - 29,6 km/h
2 - 54 km/h
3 - 82,8 km/h
4 - 115,4 km/h
5 - 145 km/h
6 - tepier rakieta
3. Końcówki 216
Wymiana końcówek wtrysków z seryjnych w silnikach ALH/ASV (ciśnienia otwarcia 220/300 barów) na końcówki 216 Boscha wymaga kompletu 4 końcówek Boscha nr katalogowy 2 437 010 126 od silnika VW Multiwan 2,5 TDI R5 150 KM AXG. Wymianę trzeba robić w specjalistycznym warsztacie i wyregulować ciśnienie przedwtrysku na 220 barów.
4. Turbina ARL (Leon, GOLF, A3 1.9 150 KM TDI)
Wymiana turbiny z ASV/AHF/ALH na ARL wymaga:
- turbiny Garett GT1749VB z silnika TDI ARL o nr: 721021-0005, nr VW 038 253 016G,
- węża ciśnieniowego na szybkozłączki lub przejsciówki z szybkozłączki na wąż, nr węża VW 1J0 145 822 E - wówczas można wpiąć się w oryginalne orurowanie od IC bez zmian,
- uszczelki pod kolektor wydechowy i pomiędzy turbo a rurą wydechową.
Zmiany turbiny, wtrysków, dodanie dużego IC i dobry program powinny dac przy pompie 10 ok 155-160 KM i ok 330-340 ładnego momentu bez pików i z łagodnym dla dwumasu dołem.
Na pompie 11 pewnie można mocniej pociągnąć z mocą. Pompa taka to część vw - 038 130 107 J. Ale to też kolejne wydatki...
Ja we wtorek montuje skrzynie 6 a dalej turbo ARL, wtryski 216 i strojenie. Załączę wykresy jak będą gotowe
Może się komuś przyda ta pisanina...
Ostatnio zmieniony sob cze 30, 2007 17:23 przez jaro4444, łącznie zmieniany 3 razy.
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
i zrób koniecznie foto tych diwajsówJa we wtorek montuje skrzynie 6 a dalej turbo ARL, wtryski 216 i strojenie. Załączę wykresy jak będą gotowe
wiedzy nigdy za wielejaro4444 pisze:Może się komuś przyda ta pisanina...
mam tylko pytanko czy turbina jest "zintegrowana" razem z kolektorem ?
no i chyba przydałby się nowy MAP sensor jesli by się chciało powyżej 1,5 bara dmuchać ?
ps. kto będzie stroił auto ?
Tak to będzie turbo od silnika ARL GT1749VB, nr VW 038 253 016 G.cowboy pisze:mam tylko pytanko czy turbina jest "zintegrowana" razem z kolektorem ?
Zamówiony od ARL - do 3 barówcowboy pisze:no i chyba przydałby się nowy MAP sensor jesli by się chciało powyżej 1,5 bara dmuchać ?
Wielki, gruby tfuu puszysty , dowcipny i czasem marudny mistrz TORAcowboy pisze:ps. kto będzie stroił auto ?
Dalsze plany to będzie chłodnica oleju z ASZ/ARL i koniec bo jakby się żona dowiedziała ile wszystko wyniosło to byłoby
Ostatnio zmieniony pn lip 02, 2007 21:53 przez jaro4444, łącznie zmieniany 2 razy.
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Od jakiś dwóch godzin już mogę napisać: "Szóstkę mam i ja"cowboy pisze:i zrób koniecznie foto tych diwajsów
Podziele się może najpierw wrażeniami - 2750 obr to 160 km/h. Naprawdę zajebiste uczucie jak jedziecie 140 km/h a obrotomierz wskazuje 2350 obr/min. Cisza, spokój, słychać tylko szum gum i delikatny pomruk silnika. Na 5 miałem już przy 140 km/h prawie 3000 obr...
Skrzynia 6 to wielkie, ciężkie i solidne bydle. Biegi wchodzą lepiej jak w 5, pod obciążeniem nawet momentem 315 Nm (taki na razie mam max ) nic nie "pośpiewuje" jak w 5. Zobaczymy jak spalanie w trasie i praca synchronizacji w zimie, ale jak na razie to bajka!!!
Teraz troszkę uwag technicznych. Potrzebne są do SWAPu:
- skrzynia 6 z górną łapą,
- półosie,
- rozrusznik od skrzyń 6,
- sprzęgło z dwumasem 240 mm,
- wysprzęgnik hydrauliczny z łożyskiem oporowym, przewód metalowo-gumowy od przegrody czołowej do skrzyni,
- wspornik trzymający linki wybieraka na skrzyni biegów,
- gałka 6 (jak ktoś się chce zdradzić ),
- kilka śrub od skrzyni 6 - do łapy górnej, od rozrusznika 2 szt, 3 czy 4 od połączenia obudowa - skrzynia bo są dłuższe w 6 jak w 5 (najlepiej wszystkie śruby od tego połączenia gdzieś dorwać),
- śruby do przykręcnia półosi 12 szt. Są grubsze w 6 jak w 5.
Wbrew obiegowym opiniom nie potrzeba:
- wybieraka z linkami (sam wspornik tylko wystarczy),
- blasznej osłony sprzegła (pomiędzy tymi osłonami jest jedna jedyna różnica - ta od 6 ma jeden otwór fi 10 więcej, który przy silniku VP jest nie wykorzystany.
Problemy - przewód wodny zasilający chłodnice oleju trzeba włożyć w kawałek przeciętego grubszego przewodu gumowego by się nie przecierał i dociągnąć opaską zaciskową do przewodu masy silnika - koło mechanizmu wybieraka biegów na skrzyni, bo inaczej haczy o wybierak.
Przewód wspomagania podobnie - ale w miejscu gdzie kończy się rurka metalowa a zaczyna gumowa idąca do maglownicy - w skrzyni 5 jest on odparty dwoma opaskami przykręcanymi do skrzyni, w 6 jest tylko jedna a jako, że skrzynia jest większa to przewód haczy o pokrywę skrzyni od strony nadkola lewego w tylnej częsci skrzyni,
Przewód hydrauliczny wysprzęgnika - trzeba zmienić położenia wspornika plastikowego z góry podłużnicy na wewnętrzną stronę i odpowiednio podgiąć przewód by go tam umocować i nie ocerał o nic.
Inne uwagi do montażu 6 najlepiej robić to w 3 ludzi - dwóch z dołu bo ciężka jak cholera i trzeci z góry sprawdza czy wszystko ok i przyłapuje śruby.
Ja miałem "niespodziankę" - moja skrzynia pochodzi z wozu "po dachu" i okazało się, że ma od dołu w korpusie pięknie uciętą równo z obudową, wkręconą, śrubę stalową fi 12 klasy 10.10 - tą główną od dolnej łapy zespołu napędowego Trochę mnie to zmroziło jak zobaczyłem Ale od czego są wiertła i wykrętaki - jakoś poszło
Sorry za jakość zdjęć bo robione komórką - oczywiście zapomniałem zabrać cyfrówki
Wymontowana skrzynka 5 EGS:
Shot at 2007-07-03
Większa bestyjka:
Nowy dwumas już na samochodzie:
Shot at 2007-07-03
Widok z boku:
http://img234.imageshack.us/my.php?imag ... 037fx9.jpg
Bydle na swoim miejscu :
Shot at 2007-07-03
Ostatnio zmieniony wt lip 03, 2007 20:10 przez jaro4444, łącznie zmieniany 3 razy.
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Pewnie w piątek albo zaraz po niedzieli. Uzależnione to jest tym, kiedy dojdą do mnie wtryski ALH, bo na nich robię 216. Szkoda mi było rozbierać moich ASV więc zamieniłem się z kolegą z LCT ASV na ALH z jakąś kratą dobrego browarucowboy pisze:kiedy wsadzasz nowe hybrydki 216 ?
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Cowboy w przeciwieństwie do Ciebie nie lubię lansu
Czekam na 216 (Twój majster zrobi mi je w środę), chłodnicę oleju z ASZ i Map Sensor na 3 bary - póżniej tylko montaż i strojenie.
Dziś doszło takie oto maleństwo:
Shot at 2007-07-04
Czekam na 216 (Twój majster zrobi mi je w środę), chłodnicę oleju z ASZ i Map Sensor na 3 bary - póżniej tylko montaż i strojenie.
Dziś doszło takie oto maleństwo:
Shot at 2007-07-04
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Trochę ostanio podłubałem w maszynie i dziś postanowiłem to zestroić.
Mody silnikowe jak na tą chwilę:
- turbo ARL,
- wtryski 216 Bosch,
- FMIC,
- Map Sensor ARL,
- chłodnica oleju ARL,
- skrzynia 6 i sprzęgło 240 mm.
Zapieliśmy wóz na rolki, pierwszy przejazd i wypluł 159 KM i 338 Nm około 2800-3000 obr. Słaby dół (przy 2000 obr tylko ok 250-260 Nm).
Tora jak dowiedział się, że jest Map Sensor od ARL, to pomierzył ciśnienia ładowania i wyszło, że turbo na mapie z ALH i map sensorze ARL przeładowuje o ok 0,2 bara (inna charakterystyka MapSensora!!!). Stąd od ręki taka moc.
Tora skorygował charakterystykę Map Sensora, poprawił mapy i nowy pomiar - moc 154 KM, moment dołem lepszy jak za pierwszym razem, górą spadał szybko. Generalnie jeszcze nie to. Widać przy okazji ile dawało wysokie ładowanie - za drugim razem więcej paliwa (minimalnie) i mniej mocy jak na początku.
Dobra kolejna korekta - ciśnienie ładowania seria dla ARL czyli 1,5 bara, podlane trochę tu i tam (głównie na momencie bo mocy mi stykało) i co wypłuła hamownia (widać też ile dzieli mnie od serii):
Nie tak mocno jak zrobił Cowboy , ale całkiem bezdymnie (nawet pełny but to tylko delikatna mgła). Pompa 10 starcza teoretycznie do 170 KM, 10% zapasu i mamy to co wyszło. Poza tym jak dla mnie pięknie narysowany moment i nie ma ryzyka termicznego zamordowania głowicy. Turbo może też pożyje (oby!!!). Wóz znów jest "lżejszy" jak kiedyś i pomyka naprawdę super - szczególnie 3-6 bieg jadąc na momencie. W środku cisza tylko głowa wali w zagłówek.
Jestem super zadowolony!!!! Tora dzięki!!!!
P.S. Jak dorwę pompę 11 to się nie oprę
Mody silnikowe jak na tą chwilę:
- turbo ARL,
- wtryski 216 Bosch,
- FMIC,
- Map Sensor ARL,
- chłodnica oleju ARL,
- skrzynia 6 i sprzęgło 240 mm.
Zapieliśmy wóz na rolki, pierwszy przejazd i wypluł 159 KM i 338 Nm około 2800-3000 obr. Słaby dół (przy 2000 obr tylko ok 250-260 Nm).
Tora jak dowiedział się, że jest Map Sensor od ARL, to pomierzył ciśnienia ładowania i wyszło, że turbo na mapie z ALH i map sensorze ARL przeładowuje o ok 0,2 bara (inna charakterystyka MapSensora!!!). Stąd od ręki taka moc.
Tora skorygował charakterystykę Map Sensora, poprawił mapy i nowy pomiar - moc 154 KM, moment dołem lepszy jak za pierwszym razem, górą spadał szybko. Generalnie jeszcze nie to. Widać przy okazji ile dawało wysokie ładowanie - za drugim razem więcej paliwa (minimalnie) i mniej mocy jak na początku.
Dobra kolejna korekta - ciśnienie ładowania seria dla ARL czyli 1,5 bara, podlane trochę tu i tam (głównie na momencie bo mocy mi stykało) i co wypłuła hamownia (widać też ile dzieli mnie od serii):
Nie tak mocno jak zrobił Cowboy , ale całkiem bezdymnie (nawet pełny but to tylko delikatna mgła). Pompa 10 starcza teoretycznie do 170 KM, 10% zapasu i mamy to co wyszło. Poza tym jak dla mnie pięknie narysowany moment i nie ma ryzyka termicznego zamordowania głowicy. Turbo może też pożyje (oby!!!). Wóz znów jest "lżejszy" jak kiedyś i pomyka naprawdę super - szczególnie 3-6 bieg jadąc na momencie. W środku cisza tylko głowa wali w zagłówek.
Jestem super zadowolony!!!! Tora dzięki!!!!
P.S. Jak dorwę pompę 11 to się nie oprę
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Ostatnio podłubałem trochę w silniku, dodałem turbo ARL, FMIC, wtryski 216 i zestroiłem to u dotychczasowego tunera.
Niby wszystko ładnie chodziło ale po pewnym czasie, kiedy opadły uniesienia, zacząłęm zauważać błędy.
Wóz kopcił na ostrzejszym przyśpieszaniu (już od ok 70% obciążenia), nie miał dobrego dołu, dość szybko przestawał ciągnąć w górnych obrotach. Do tego po nagrzaniu "klepał" na jałowych obrotach. Nie to, żeby całość była kichą, ale mogło zawsze być lepiej.
Denerwowało mnie to trochę ale cóż - widocznie tak miało być. Poznałem jednak robotę inne fachowca od strojenia - Witka. Byłem zdecydowany już oddać auto na korekty kiedy nawinęła mi się do kupienia oryginalna pompa 11. Połączyłem więc wymianę pompy ze strojeniem.
Przyrosty pozornie nieduże - ale tak chciałem. Przede wszystkim silnik ma na nowym programie inny odgłoś pracy - ciekawszy i bardziej "jędrny". Nie kopci przy normalnej eksploatacji a tylko ostro przybutowany do podłogi puści "bąka"
Jednak nie to jest najważniejsze. Wykresy tego nie oddają ale teraz idealnie ciągnie w całym zakresie obrotów, jest dużo dynamiczniejszy i zrywniejszy a przy tym cichszy. Jutro lecę w długą trasę więc sprawdzę jak spalanie.
Poza tym wkład pracy, zaangażownie i stosunek Witka do klienta to jest to czego nie da się porównać z innymi specjalistami od tuningu, jakich znam. Najlepiej świadczy o tym godzina ukończenia pracy - 2.00 w nocy...
Na wykresie jest porównianie modów:
- 10 pompa + 216 + turbo ARL + stary soft,
- 11 pompa + 216 + turbo ARL + nowy soft.
Ostatnio nastąpiło dopieszczenie szczegółów:
- wywalenie kata i wstawienie w to miejsce przelotowego tłumika,
- zaślepienie fizyczne EGR (do tej pory miałem tylko programowo, teraz wywaliłem rurę EGR i zaślepiłem fizycznie króćce),
- założyłem kolektor dolotowy z klapą gaszącą od silników ASZ/ARL,
- nasapiło malutkie "liźnięcie" w sofcie.
Ciekaw jestem co wypluje hamownia
[ Dodano: 13 Lis 2007 15:23 ]
Tyle wypluła
[ Dodano: 16 Lis 2007 12:02 ]
Ostatnie korekty i wersja ostateczna moda:
[ Dodano: 29 Gru 2007 18:18 ]
Wtryski 230 Fratelli Bosio PP764, korekta softu, wynik:
Niby wszystko ładnie chodziło ale po pewnym czasie, kiedy opadły uniesienia, zacząłęm zauważać błędy.
Wóz kopcił na ostrzejszym przyśpieszaniu (już od ok 70% obciążenia), nie miał dobrego dołu, dość szybko przestawał ciągnąć w górnych obrotach. Do tego po nagrzaniu "klepał" na jałowych obrotach. Nie to, żeby całość była kichą, ale mogło zawsze być lepiej.
Denerwowało mnie to trochę ale cóż - widocznie tak miało być. Poznałem jednak robotę inne fachowca od strojenia - Witka. Byłem zdecydowany już oddać auto na korekty kiedy nawinęła mi się do kupienia oryginalna pompa 11. Połączyłem więc wymianę pompy ze strojeniem.
Przyrosty pozornie nieduże - ale tak chciałem. Przede wszystkim silnik ma na nowym programie inny odgłoś pracy - ciekawszy i bardziej "jędrny". Nie kopci przy normalnej eksploatacji a tylko ostro przybutowany do podłogi puści "bąka"
Jednak nie to jest najważniejsze. Wykresy tego nie oddają ale teraz idealnie ciągnie w całym zakresie obrotów, jest dużo dynamiczniejszy i zrywniejszy a przy tym cichszy. Jutro lecę w długą trasę więc sprawdzę jak spalanie.
Poza tym wkład pracy, zaangażownie i stosunek Witka do klienta to jest to czego nie da się porównać z innymi specjalistami od tuningu, jakich znam. Najlepiej świadczy o tym godzina ukończenia pracy - 2.00 w nocy...
Na wykresie jest porównianie modów:
- 10 pompa + 216 + turbo ARL + stary soft,
- 11 pompa + 216 + turbo ARL + nowy soft.
Ostatnio nastąpiło dopieszczenie szczegółów:
- wywalenie kata i wstawienie w to miejsce przelotowego tłumika,
- zaślepienie fizyczne EGR (do tej pory miałem tylko programowo, teraz wywaliłem rurę EGR i zaślepiłem fizycznie króćce),
- założyłem kolektor dolotowy z klapą gaszącą od silników ASZ/ARL,
- nasapiło malutkie "liźnięcie" w sofcie.
Ciekaw jestem co wypluje hamownia
[ Dodano: 13 Lis 2007 15:23 ]
Tyle wypluła
[ Dodano: 16 Lis 2007 12:02 ]
Ostatnie korekty i wersja ostateczna moda:
[ Dodano: 29 Gru 2007 18:18 ]
Wtryski 230 Fratelli Bosio PP764, korekta softu, wynik:
Ostatnio zmieniony pn lis 12, 2007 09:51 przez jaro4444, łącznie zmieniany 1 raz.
Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...
Był Leon jest Audi
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości