dopływ zimnego powietrza.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Marcin22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt mar 23, 2007 15:20
Lokalizacja: Rydułtowy
Kontakt:

dopływ zimnego powietrza.

Post autor: Marcin22 » ndz lip 01, 2007 22:02

Mam golfa Mk2 1,6 słyszałem że jak do filtra dostanie sie więcej zimnego powietrza to lepiej wchodzi na obroty ponoć jest jakać klapka co zamyka i otwiera dopływ zimnego i ciepłego atylko gdzie to jest w 1,6 filtr powietrza jest na gaźniku więc gdzie by była ta klapka a może wie ktoś jak to zrobić...



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pn lip 02, 2007 13:13

klapkę masz przy rurze doprowadzającej powietrze do obudowy filtra powietrza. Takie coś kwadratowe, przy końcu tej rury - od tyłu wchodzi tam druga rura. która dostarcza ciepłego powietrza znad kolektora wydechowego. Klapka umieszczona w tym urządzeniu sterowana jest podciśnieniem dostarczanym przez cienką rurkę, za pośrednictwem termostatu umieszczonego na obudowie filtra powietrza, tuż przy samym filtrze.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Marcin22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt mar 23, 2007 15:20
Lokalizacja: Rydułtowy
Kontakt:

Post autor: Marcin22 » wt lip 03, 2007 16:08

Musze to zobaczyć a to silnik musi być zagrzany czy na simnym tez ta klapka bedzie chodziła czy jak jak to sprawdzic jak ta klapka chodzi...



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » wt lip 03, 2007 18:13

Marcin22 pisze:ponoć jest jakać klapka co zamyka i otwiera dopływ zimnego i ciepłego
Nie wiem jak to jest dokładnie u Ciebie, ale sądzę, że klapka zamyka dopływ tylko ciepłego powietrza znad kolektora.



Awatar użytkownika
Gangst3R
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 480
Rejestracja: ndz sie 27, 2006 00:03
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Post autor: Gangst3R » wt lip 03, 2007 18:23

Klapka ta przełącza piomiędzy zimnym a ciepłym powietrzem. Ciepłe puszcza przy zimnym silniku w fazie nagrzewania a zimne po nagrzaniu. Można to prosto sprawdzić. Jeśli na zimnym silniku przytkamy dolot ciepłego powietrza to "udusimy" silnik i tak samo jeśli na ciepłym przytkamy dolot zimnego powietrza to również powinno go udusić. A jak puścić samo zimne powietrze? poprostu odpiąć weżyk który tym steruje od obudowy filtra powietrza.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=158822&start=0]Mój były golf[/url]

Awatar użytkownika
Radosław Guzik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: śr cze 20, 2007 17:02
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Radosław Guzik » wt lip 03, 2007 18:47

Masz rację, ale tylko w wypadku Diesla lub LPG.
Na benzynie lepiej jak jest ciepłe, bo cząsteczki benzyny w stanie ciekłym lepiej się łączą z ciepłym powietrzem (bo jest rzadsze, a benzyna bardzo lotna).
Zaś olej napędowy jak jest w stanie ciekłym to jest mało lotny i potrzebuje gęstego, zimnego powietrza, aby zostać przetransportowanym do cylindra, a tam sprężonym i w wyniku tego sprężenia zapalony.
A z LPG jest podobnie, ale gaz podawany do gaźnika lub wtryskiwaczy jest w stanie lotnym po uprzednim podgrzaniu w parowniku cieczą chłodzącą. I dlatego zalecane jest odcięcie dopływu ciepłego powietrza, gdy jeżdzi się na gazie, bo ciepłe powietrze jest za rzadkie aby przetransportować z sobą gaz, który jest cięższy od powietrza (tym bardziej ciepłego).
Na pewno nie raz spotkałeś się z zakazem wjazdu dla aut z inst. LPG do podziemnych garaży? To jest z przyczyn bezpieczeństwa, w razie ulatniania się gazu. W słabo wentylowanych pomieszczeniach gaz ściele się przy podłodze, a gdy jest go dużo może przy zapłonie silnika wybuchnąć (jeszcze chyba w Polsce nigdy się to nie zdażyło).
Co do klapki, o której pisałeś:
Jest w miejscu tam gdzie koledzy Ci napisali. Jak chcesz odłączyć ciepłe powietrze to po prostu zdejmij z tego termostatu rurę doprowadzającę ciepłe powietrze z kolektora wydechowego. Jak jeździsz na benzynie to nie ma potrzeby, bo nie polepszysz osiągów, a wręcz pogorszysz. Jak jeżdzisz na gazie to spróbuj i zobaczysz jak będzie.
Powodzenia!

[ Dodano: 03 Lip 2007 18:51 ]
P.S.
Prośba :grin:
Na drugi raz opisuj dokładnie jaki masz silnik: pojemność, zasilanie (Pb, LPG lub ON) i ozanaczenie literowe silnika.


Gaz, gaz, gaz na ulicy ...

Bąku
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pn lut 19, 2007 17:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Bąku » wt lip 03, 2007 19:00

hmm no to po co w autach sportowych zakłada sie filtry stożkowe robi doloty zimnego powietrza itd.... nierozumiem twojej wypowiedzi chopie :foch:


Mój Były mk3 na VENTO FRONCIE
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102145&postdays=0&postorder=asc&start=0

Awatar użytkownika
Gangst3R
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 480
Rejestracja: ndz sie 27, 2006 00:03
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Post autor: Gangst3R » wt lip 03, 2007 19:55

To ja mam jeszcze pytanie. Dlaczego klapka przy nagrzanym silniku jest ustawiona na zimne powietrze a nie na ciepłe, skoro piszesz, że ciepłe jest lepsze?


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=158822&start=0]Mój były golf[/url]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt lip 03, 2007 20:18

Radosław Guzik pisze:Na benzynie lepiej jak jest ciepłe,
krótko mówiąc piszesz nieprawdę.
Na zimnym silniku faktycznie potrzeba ciepłego żeby benzyna łatwiej odparowała w mieszance.
Na ciepłym ma już być zimne, bo zimne jest gęstsze, czyli jest w nim więcej tlenu w stosunku do objętości i silnik jest mocniejszy. A benzyna i tak odparuje bo w dolocie koło zaworów jest już cieplutko.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
andrew19_86
Forum Master
Forum Master
Posty: 1572
Rejestracja: wt wrz 27, 2005 18:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: andrew19_86 » wt lip 03, 2007 20:51

Radosław Guzik pisze:Zaś olej napędowy jak jest w stanie ciekłym to jest mało lotny i potrzebuje gęstego, zimnego powietrza, aby zostać przetransportowanym do cylindra,
:panna: :rotfl: no to się pośmiałem,powiedz mi chłopie co ma powietrze do transportowania oleju napędowego do cylindrów,skoro napędówka jest podawana do nich za pomocą wtrysków???


kolejny zna"f"ca :crazy:
Ostatnio zmieniony wt lip 03, 2007 20:53 przez andrew19_86, łącznie zmieniany 1 raz.


:los2: Nocne Mary Squad :los2:
:satan: Tata NM synka :satan:

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » wt lip 03, 2007 21:34

Radosław Guzik pisze:Na benzynie lepiej jak jest ciepłe
To tak jak byś napisał ze lepiej mieć mniej mocy i wyższe spalanie niż więcej mocy i mniejsze spalanie :)
Zaś olej napędowy jak jest w stanie ciekłym to jest mało lotny i potrzebuje gęstego, zimnego powietrza, aby zostać przetransportowanym do cylindra, a tam sprężonym i w wyniku tego sprężenia zapalony.
Chyba nie wiesz jak działa silnik diesla :goof:
I dlatego zalecane jest odcięcie dopływu ciepłego powietrza, gdy jeżdzi się na gazie, bo ciepłe powietrze jest za rzadkie aby przetransportować z sobą gaz, który jest cięższy od powietrza (tym bardziej ciepłego).
LPG wymiesza się z powietrzem nawet przy -20C. Ciepłe powietrze zawiera mniej tlenu w tej samej objętości co powietrze zimne. Czyli spadek mocy. Najważniejszy powód dla których blokuje się dopływ powietrza w jednej pozycji na podciśnieniowych LPG to zachowanie niezmiennej charakterystyki dolotu.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
Radosław Guzik
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: śr cze 20, 2007 17:02
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Radosław Guzik » śr lip 04, 2007 07:10

Sorry! :blush: Za moje bzdurki co do Diesla, coś mi się pomerdało z tym powietrzem w dolocie.
W Dieslu paliwo jest podawane do cylindra po przez wtryskiwacze i w cylindrze mieszane jest z powietrzem (właśnie! najlepiej ze schłodzonym).

[ Dodano: 04 Lip 2007 07:21 ]
I jeszcze się trochę potłumaczę.
Na Pb chodziło mi o dolot na zimnym silniku w pierwszej fazie pracy. Gdy jest zimny motor termostat steruje, aby ciepłe powietrze wchodziło do gaźnika, a jak dostatecznie silnik się nagrzeje to termostat przełącza na zimne.

Co do LPG też macie rację, że nawet przy przy -20 st. C i dlatego napisałem, że do LPG lepsze jest zimne powietrze bo jest gęstsze (a jak jest gęstsze tzn, że jest więcej w nim tlenu, ale także innych gazów składających się na mieszankę powietrzną)

Dzięki za sprostowania!!!!
Po to jest to forum, aby dyskutować i się uczyć od siebie.
Na drugi raz bardziej się zastanowię zanim coś naskrobię!!
Koledzy stawiam Wam :kufel: :kufel: :kufel: :kufel: :kufel: :kufel: :kufel: :kufel:

[ Dodano: 04 Lip 2007 07:23 ]
A najbardziej przepraszam Marcina22, bo to on pytał!
Po przez moje błędy szybko otrzymałeś wiele odpowiedzi, chyba dobrze.


Gaz, gaz, gaz na ulicy ...

Bąku
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pn lut 19, 2007 17:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Bąku » śr lip 04, 2007 08:26

no fajnie że przynajmniej wiesz że źle pisałeś :pub:


Mój Były mk3 na VENTO FRONCIE
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102145&postdays=0&postorder=asc&start=0

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » śr lip 04, 2007 09:13

Radosław Guzik pisze: W Dieslu paliwo jest podawane do cylindra po przez wtryskiwacze i w cylindrze mieszane jest z powietrzem (właśnie! najlepiej ze schłodzonym).
Prawie prawda ;) W chwili wtrysku paliwa do cylindra temperatura już sprężonego powietrza może wynosić ponad 2000*C więc na pewno nie jest to powietrze schłodzone :) Polecam lekture http://www.wynalazki.mt.com.pl/wyn/diesel.html


=-Pinhead-=

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 87 gości