Problem po zalaniu VERVA 98
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Dystans6
- Gadatliwa bestia
- Posty: 629
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 23:57
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Problem po zalaniu VERVA 98
Pojechalem sobie z Warszawy nad morze ok 500km zalalem 45 litrow na Bliskiej 98 zeby troche lepiej chodzil woz (stacja na ktorej zawsze tankuje ) .Dojechalem na tym zostalo jeszcze troche to po ookolicy zrobilem ok 200km i wszystko bylo ok. W powrocie w Gdyni zatankowalem Vervy 98 na orlenie bo inne stacje w okolicy Jastarnii i Helu to byly jakies psie budy i wolalem nie ryzykowac a zatankowac juz drozszej na Orlenie .Zatankowalem 45 litrow tylko tej vervy98 i po wyjechaniu ze stacji odrazu samochod zaczol chodzic gorzej wogole predkosci nie mogl zlapac i na obroty gorzej wchodzil w pierwsza droge na obwodnicy jechalem 185 dodam Golf II 1.8 90km wyciety kat ozn silniak RP moze licznik przeklamuje bo sa kola 15 BBSy a w powrotna droge mialem zobaczyc na obwodnicy trojmiasta ile pojdzie na maksa to zalalem po to jeszcze ta verve i samochod tak strasznie sie mulil ze 165 ledwo co lapal .Cisnelem go na obrotach ale nic przy wyprzedzaniu muł .musialem na 3 redukowac Co sie stalo czy ta benzyna nie pasuje do tego wozu czy byla jakas trefna czy cos sie z samochodem spieprzylo .Wogole długo strasznie kreci zanim zapali na tej benzynie
Jakość paliw systematycznie się poprawia, ale niestety nadal możemy natknąć się na benzynę lub olej napędowy marnej jakości. Nie brakuje także amatorów paliwa z niewiadomego źródła, najczęściej wschodniego. A koszty późniejszych napraw z pewnością będą większe niż oszczędności.
Również tankowanie na naszych stacjach nie daje gwarancji, gdyż nadal zdarzają się stacje sprzedające tzw. “chrzczone” paliwo.
Niestety, istnieje prosta prawidłowość: im nowszy silnik, tym wyższe wymagania co do jakości paliwa. Silnik wysokoprężny sprzed 30. lat zadowoli się naprawdę kiepskiej jakości paliwem. Fot. Grzegorz Burda: Taki osad w filtrze paliwa świadczy, że w zbiorniku jest paliwo poza wszelkimi klasami jakości. Natomiast nowoczesny Diesel na pewno odmówi posłuszeństwa jeśli do baku wlejemy olej opałowy lub roślinny. Na paliwie złej jakości silnik nie będzie rozwijał pełnej mocy, będzie więcej go spalał, dymił i głośniej pracował. Dodatkowo do naprawy może kwalifikować się jeszcze turbosprężarka.
Pozorne oszczędności
Zatankowanie paliwa złej jakości skończy się w najlepszym przypadku “tylko” czyszczeniem układu paliwowego, wymianą filtra paliwa i opróżnieniem zbiornika. Koszty takiej operacji to kilkaset zł. W przypadku pesymistycznego scenariusza konieczny będzie remont silnika lub układu wtryskowego, a to niestety sporo kosztuje, z reguły znacznie więcej niż korzyści wynikające z zakupu tańszego paliwa.
Usterki silnika spowodowane złym paliwem nie zostaną usunięte w ramach gwarancji. A w przypadku nowoczesnych silników koszty zakupu pompy wtryskowej, czy wtryskiwaczy elektromagnetycznych są naprawdę wysokie i mogą sięgać kilku a nawet kilkunastu tys. zł. Przykładowo: pompowtryskiwacz do silnika Volkswagena kosztuje ponad 2300 zł za sztukę, wtryskiwacz elektromagnetyczny do systemu common rail ponad 1000 zł, a pompa wtryskowa Fot. Grzegorz Burda: Zakup paliwa niewiadomego pochodzenia i jakości może się zakończyć kosztownym remontem silnika. ponad 4 tys. zł.
Należy również zwracać uwagę jaki rodzaj paliwa wlewa się do baku. Ewentualna pomyłka i zalanie benzyny zamiast oleju napędowego może drogo kosztować.
„Trefna” benzyna
W silnikach benzynowych także nie warto eksperymentować. Uszkodzenie pompy lub wtryskiwaczy wiąże się dużymi kosztami.
Benzyna o niskiej liczbie oktanowej powoduje spalanie stukowe (detonacyjne), które objawia się metalicznymi stukami przy dużym obciążeniu silnika i występuje najczęściej podczas przyspieszania. Spalanie stukowe jest bardzo niekorzystne dla silnika, gdyż powstają bardzo duże obciążenia i drastycznie zmniejsza się jego trwałość. Niektóre silniki wyposażone są w czujnik spalania stukowego, który jeśli wykryje takie spalanie, opóźnia zapłon. Ale nie zawsze jest on w stanie na tyle opóźnić zapłon, aby nie dochodziło do detonacji.
Bardzo wrażliwe na jakość paliwa są silniki benzynowe z wtryskiem bezpośrednim, których na rynku jest coraz więcej.
Również jeżdżąc na LPG należy wybierać sprawdzone stacje, ponieważ gazu złej jakości silnik spali więcej i na pewno będą problemy z równą pracą na biegu jałowym oraz podczas przyspieszania. Jeśli w gazie jest dużo wody, to w okresie zimowym zamarza ona w instalacji (przewodach lub parowniku) i uniemożliwia prawidłową pracę układu.
Autor: Grzegorz Burda
Również tankowanie na naszych stacjach nie daje gwarancji, gdyż nadal zdarzają się stacje sprzedające tzw. “chrzczone” paliwo.
Niestety, istnieje prosta prawidłowość: im nowszy silnik, tym wyższe wymagania co do jakości paliwa. Silnik wysokoprężny sprzed 30. lat zadowoli się naprawdę kiepskiej jakości paliwem. Fot. Grzegorz Burda: Taki osad w filtrze paliwa świadczy, że w zbiorniku jest paliwo poza wszelkimi klasami jakości. Natomiast nowoczesny Diesel na pewno odmówi posłuszeństwa jeśli do baku wlejemy olej opałowy lub roślinny. Na paliwie złej jakości silnik nie będzie rozwijał pełnej mocy, będzie więcej go spalał, dymił i głośniej pracował. Dodatkowo do naprawy może kwalifikować się jeszcze turbosprężarka.
Pozorne oszczędności
Zatankowanie paliwa złej jakości skończy się w najlepszym przypadku “tylko” czyszczeniem układu paliwowego, wymianą filtra paliwa i opróżnieniem zbiornika. Koszty takiej operacji to kilkaset zł. W przypadku pesymistycznego scenariusza konieczny będzie remont silnika lub układu wtryskowego, a to niestety sporo kosztuje, z reguły znacznie więcej niż korzyści wynikające z zakupu tańszego paliwa.
Usterki silnika spowodowane złym paliwem nie zostaną usunięte w ramach gwarancji. A w przypadku nowoczesnych silników koszty zakupu pompy wtryskowej, czy wtryskiwaczy elektromagnetycznych są naprawdę wysokie i mogą sięgać kilku a nawet kilkunastu tys. zł. Przykładowo: pompowtryskiwacz do silnika Volkswagena kosztuje ponad 2300 zł za sztukę, wtryskiwacz elektromagnetyczny do systemu common rail ponad 1000 zł, a pompa wtryskowa Fot. Grzegorz Burda: Zakup paliwa niewiadomego pochodzenia i jakości może się zakończyć kosztownym remontem silnika. ponad 4 tys. zł.
Należy również zwracać uwagę jaki rodzaj paliwa wlewa się do baku. Ewentualna pomyłka i zalanie benzyny zamiast oleju napędowego może drogo kosztować.
„Trefna” benzyna
W silnikach benzynowych także nie warto eksperymentować. Uszkodzenie pompy lub wtryskiwaczy wiąże się dużymi kosztami.
Benzyna o niskiej liczbie oktanowej powoduje spalanie stukowe (detonacyjne), które objawia się metalicznymi stukami przy dużym obciążeniu silnika i występuje najczęściej podczas przyspieszania. Spalanie stukowe jest bardzo niekorzystne dla silnika, gdyż powstają bardzo duże obciążenia i drastycznie zmniejsza się jego trwałość. Niektóre silniki wyposażone są w czujnik spalania stukowego, który jeśli wykryje takie spalanie, opóźnia zapłon. Ale nie zawsze jest on w stanie na tyle opóźnić zapłon, aby nie dochodziło do detonacji.
Bardzo wrażliwe na jakość paliwa są silniki benzynowe z wtryskiem bezpośrednim, których na rynku jest coraz więcej.
Również jeżdżąc na LPG należy wybierać sprawdzone stacje, ponieważ gazu złej jakości silnik spali więcej i na pewno będą problemy z równą pracą na biegu jałowym oraz podczas przyspieszania. Jeśli w gazie jest dużo wody, to w okresie zimowym zamarza ona w instalacji (przewodach lub parowniku) i uniemożliwia prawidłową pracę układu.
Autor: Grzegorz Burda
Kiedyś zatankowałem do ABF-a 98-kę w Tesco (przy okazji zakupów, a stacja nówka - od niedawna otwarta) i auto nie chciało palić. Trzeba było kręcić parę sekund(!) żeby "zaskoczyło". Myślałem że się coś uszkodziło (np. czujnik Halla na wale) ale dla pewności zalałem V-powera (95) z Shella i.... jak ręką odjął
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
dwie godziny temu nie miałem za dużo gotówki przy sobie więc na pusty bak wlałem za 20 pln 95 na orlenie - auto niemal od momentu ruszenia ze stacji straciło wigor i złapało muła..
Nocne Mary Squad
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję.
Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.
jak nic syf , który osiada najczęściej na dnie zbiornika ,pod wpływem silnego strumienia paliwa wzbił się i został zaciągnięty przez pompę..djtom pisze:na pusty bak wlałem za 20 pln 95 na orlenie - auto niemal od momentu ruszenia ze stacji straciło wigor i złapało muła..
to jest minus jeżdżenia na rezerwie
Ostatnio zmieniony ndz lip 01, 2007 21:34 przez Matador, łącznie zmieniany 1 raz.
hehe, mylisz się - ZAWSZE tak mam jak tylko 95 zalejęjak nic syf , który osiada najczęściej na dnie zbiornika ,pod wpływem silnego strumienia paliwa wzbił się i został zaciągnięty przez pompę..
to jest minus jeżdżenia na rezerwie
Nocne Mary Squad
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję.
Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.
a w kwestii jakości paliw to polecam zapoznać się z wynikami kontroli na stacjach paliw - na dole strony są pliki do pobrania http://www.uokik.gov.pl/pl/jakosc_paliw ... cji_paliw/
- Dystans6
- Gadatliwa bestia
- Posty: 629
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 23:57
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
Nic najwidoczniej trafilem lipne paliwo no i co zrobic 200zł poszlo prawie caly bak gowna nalalem teraz bede musial to z czyms pomieszac z jakiejs dobrej stacji ale że na Orlenie takie szopki odstawiają to az dziw . A ktoś powiedzial ze silniki sa nie przystosowane do 98 a ja juz kilka razy zalewalem 98 i znacznie lepijej silnik chodzil na niej niz na 95 pzdr ale verve zalalem pierwszy raz i ostatni
a patrzył ktoś kto jest polskim dostawcą neste?
http://www.neste.pl/artikkeli.asp?path= ... ;4287;4292
http://www.neste.pl/artikkeli.asp?path= ... ;4287;4292
Żródłem dostaw paliw jest rafineria Grupy Lotos S.A.
Nocne Mary Squad
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję.
Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.
no a co myślałeś??djtom pisze: Cytat:
Żródłem dostaw paliw jest rafineria Grupy Lotos S.A.
w polsce są dwie rafinerie Petrochemia Płock i Rafineria Gdańska innej opcji nie ma..
WSZYSTKIE stacje (Aral-e ,Shell-e i tym podobne) mają TO SAMO paliwo
[ Dodano: 01 Lip 2007 22:59 ]
jedynie V-Power Racing sprowadzali na Shellu
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 322 gości