Problem po zalaniu VERVA 98

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Dystans6
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 629
Rejestracja: sob gru 03, 2005 23:57
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Problem po zalaniu VERVA 98

Post autor: Dystans6 » ndz lip 01, 2007 19:10

Pojechalem sobie z Warszawy nad morze ok 500km zalalem 45 litrow na Bliskiej 98 zeby troche lepiej chodzil woz (stacja na ktorej zawsze tankuje ) .Dojechalem na tym zostalo jeszcze troche to po ookolicy zrobilem ok 200km i wszystko bylo ok. W powrocie w Gdyni zatankowalem Vervy 98 na orlenie bo inne stacje w okolicy Jastarnii i Helu to byly jakies psie budy i wolalem nie ryzykowac a zatankowac juz drozszej na Orlenie .Zatankowalem 45 litrow tylko tej vervy98 i po wyjechaniu ze stacji odrazu samochod zaczol chodzic gorzej wogole predkosci nie mogl zlapac i na obroty gorzej wchodzil w pierwsza droge na obwodnicy jechalem 185 dodam Golf II 1.8 90km wyciety kat ozn silniak RP moze licznik przeklamuje bo sa kola 15 BBSy a w powrotna droge mialem zobaczyc na obwodnicy trojmiasta ile pojdzie na maksa to zalalem po to jeszcze ta verve i samochod tak strasznie sie mulil ze 165 ledwo co lapal .Cisnelem go na obrotach ale nic przy wyprzedzaniu muł .musialem na 3 redukowac Co sie stalo czy ta benzyna nie pasuje do tego wozu czy byla jakas trefna czy cos sie z samochodem spieprzylo .Wogole długo strasznie kreci zanim zapali na tej benzynie



Bąku
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 794
Rejestracja: pn lut 19, 2007 17:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Bąku » ndz lip 01, 2007 19:53

trefne paliwo było i tyle, poza tym niema sensu lac 98 bo silnik jest do niej nieprzystosowany a paliwo 98 jest mniej kaloryczne od 95, wiec proponuje zalac shella vpower 95 i bedzie giiit :pub:


Mój Były mk3 na VENTO FRONCIE
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102145&postdays=0&postorder=asc&start=0

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » ndz lip 01, 2007 19:56

Jakość paliw systematycznie się poprawia, ale niestety nadal możemy natknąć się na benzynę lub olej napędowy marnej jakości. Nie brakuje także amatorów paliwa z niewiadomego źródła, najczęściej wschodniego. A koszty późniejszych napraw z pewnością będą większe niż oszczędności.



Również tankowanie na naszych stacjach nie daje gwarancji, gdyż nadal zdarzają się stacje sprzedające tzw. “chrzczone” paliwo.

Niestety, istnieje prosta prawidłowość: im nowszy silnik, tym wyższe wymagania co do jakości paliwa. Silnik wysokoprężny sprzed 30. lat zadowoli się naprawdę kiepskiej jakości paliwem. Fot. Grzegorz Burda: Taki osad w filtrze paliwa świadczy, że w zbiorniku jest paliwo poza wszelkimi klasami jakości. Natomiast nowoczesny Diesel na pewno odmówi posłuszeństwa jeśli do baku wlejemy olej opałowy lub roślinny. Na paliwie złej jakości silnik nie będzie rozwijał pełnej mocy, będzie więcej go spalał, dymił i głośniej pracował. Dodatkowo do naprawy może kwalifikować się jeszcze turbosprężarka.



Pozorne oszczędności



Zatankowanie paliwa złej jakości skończy się w najlepszym przypadku “tylko” czyszczeniem układu paliwowego, wymianą filtra paliwa i opróżnieniem zbiornika. Koszty takiej operacji to kilkaset zł. W przypadku pesymistycznego scenariusza konieczny będzie remont silnika lub układu wtryskowego, a to niestety sporo kosztuje, z reguły znacznie więcej niż korzyści wynikające z zakupu tańszego paliwa.

Usterki silnika spowodowane złym paliwem nie zostaną usunięte w ramach gwarancji. A w przypadku nowoczesnych silników koszty zakupu pompy wtryskowej, czy wtryskiwaczy elektromagnetycznych są naprawdę wysokie i mogą sięgać kilku a nawet kilkunastu tys. zł. Przykładowo: pompowtryskiwacz do silnika Volkswagena kosztuje ponad 2300 zł za sztukę, wtryskiwacz elektromagnetyczny do systemu common rail ponad 1000 zł, a pompa wtryskowa Fot. Grzegorz Burda: Zakup paliwa niewiadomego pochodzenia i jakości może się zakończyć kosztownym remontem silnika. ponad 4 tys. zł.

Należy również zwracać uwagę jaki rodzaj paliwa wlewa się do baku. Ewentualna pomyłka i zalanie benzyny zamiast oleju napędowego może drogo kosztować.



„Trefna” benzyna



W silnikach benzynowych także nie warto eksperymentować. Uszkodzenie pompy lub wtryskiwaczy wiąże się dużymi kosztami.

Benzyna o niskiej liczbie oktanowej powoduje spalanie stukowe (detonacyjne), które objawia się metalicznymi stukami przy dużym obciążeniu silnika i występuje najczęściej podczas przyspieszania. Spalanie stukowe jest bardzo niekorzystne dla silnika, gdyż powstają bardzo duże obciążenia i drastycznie zmniejsza się jego trwałość. Niektóre silniki wyposażone są w czujnik spalania stukowego, który jeśli wykryje takie spalanie, opóźnia zapłon. Ale nie zawsze jest on w stanie na tyle opóźnić zapłon, aby nie dochodziło do detonacji.

Bardzo wrażliwe na jakość paliwa są silniki benzynowe z wtryskiem bezpośrednim, których na rynku jest coraz więcej.

Również jeżdżąc na LPG należy wybierać sprawdzone stacje, ponieważ gazu złej jakości silnik spali więcej i na pewno będą problemy z równą pracą na biegu jałowym oraz podczas przyspieszania. Jeśli w gazie jest dużo wody, to w okresie zimowym zamarza ona w instalacji (przewodach lub parowniku) i uniemożliwia prawidłową pracę układu.
Autor: Grzegorz Burda



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » ndz lip 01, 2007 20:04

Kiedyś zatankowałem do ABF-a 98-kę w Tesco (przy okazji zakupów, a stacja nówka - od niedawna otwarta) i auto nie chciało palić. Trzeba było kręcić parę sekund(!) żeby "zaskoczyło". Myślałem że się coś uszkodziło (np. czujnik Halla na wale) ale dla pewności zalałem V-powera (95) z Shella i.... jak ręką odjął :okej:


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32766
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » ndz lip 01, 2007 20:50

dwie godziny temu nie miałem za dużo gotówki przy sobie więc na pusty bak wlałem za 20 pln 95 na orlenie - auto niemal od momentu ruszenia ze stacji straciło wigor i złapało muła..


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
Matador
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 09:15
Lokalizacja: miasto fabrykantów

Post autor: Matador » ndz lip 01, 2007 21:33

djtom pisze:na pusty bak wlałem za 20 pln 95 na orlenie - auto niemal od momentu ruszenia ze stacji straciło wigor i złapało muła..
jak nic syf , który osiada najczęściej na dnie zbiornika ,pod wpływem silnego strumienia paliwa wzbił się i został zaciągnięty przez pompę..
to jest minus jeżdżenia na rezerwie :crazy:
Ostatnio zmieniony ndz lip 01, 2007 21:34 przez Matador, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32766
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » ndz lip 01, 2007 21:38

jak nic syf , który osiada najczęściej na dnie zbiornika ,pod wpływem silnego strumienia paliwa wzbił się i został zaciągnięty przez pompę..
to jest minus jeżdżenia na rezerwie
hehe, mylisz się - ZAWSZE tak mam jak tylko 95 zaleję ;)


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
Matador
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 09:15
Lokalizacja: miasto fabrykantów

Post autor: Matador » ndz lip 01, 2007 21:38

a w kwestii jakości paliw to polecam zapoznać się z wynikami kontroli na stacjach paliw - na dole strony są pliki do pobrania http://www.uokik.gov.pl/pl/jakosc_paliw ... cji_paliw/



Awatar użytkownika
Dystans6
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 629
Rejestracja: sob gru 03, 2005 23:57
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: Dystans6 » ndz lip 01, 2007 22:26

Nic najwidoczniej trafilem lipne paliwo no i co zrobic 200zł poszlo prawie caly bak gowna nalalem teraz bede musial to z czyms pomieszac z jakiejs dobrej stacji ale że na Orlenie takie szopki odstawiają to az dziw . A ktoś powiedzial ze silniki sa nie przystosowane do 98 a ja juz kilka razy zalewalem 98 i znacznie lepijej silnik chodzil na niej niz na 95 pzdr ale verve zalalem pierwszy raz i ostatni



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32766
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » ndz lip 01, 2007 22:34

lej 98 na neste - tanio i czysto


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

gopiter
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 600
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 10:46
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: gopiter » ndz lip 01, 2007 22:44

djtom pisze:lej 98 na neste - tanio i czysto
Popieram w 100%.Tankuje tylko tam (no chyba ze gdzies w trasie musze zatankowac) i tylko 98 i od prawie roku zero problemow z paliwem.Silnik chodzi jak zegareczek :bigok:



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32766
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » ndz lip 01, 2007 22:52

a patrzył ktoś kto jest polskim dostawcą neste? :chytry:

http://www.neste.pl/artikkeli.asp?path= ... ;4287;4292
Żródłem dostaw paliw jest rafineria Grupy Lotos S.A.
:bajer:


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » ndz lip 01, 2007 22:56

Ja tam nigdy nie zawiodłem się na PB i LPG na Shellu.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
Matador
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: sob kwie 07, 2007 09:15
Lokalizacja: miasto fabrykantów

Post autor: Matador » ndz lip 01, 2007 22:57

djtom pisze: Cytat:
Żródłem dostaw paliw jest rafineria Grupy Lotos S.A.
no a co myślałeś??
w polsce są dwie rafinerie Petrochemia Płock i Rafineria Gdańska innej opcji nie ma..
WSZYSTKIE stacje (Aral-e ,Shell-e i tym podobne) mają TO SAMO paliwo

[ Dodano: 01 Lip 2007 22:59 ]
jedynie V-Power Racing sprowadzali na Shellu



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 310 gości