Swap z Ke-jetronic na Digifant I - pytania do znawców

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Swap z Ke-jetronic na Digifant I - pytania do znawców

Post autor: tirsone » czw cze 28, 2007 23:36

Witam


Decyzja zapadła ... z uwagi na to że Digifant I jest bardziej rozwojowy niż Ke-jetronic postanowiłem wydać kolejną kasę :kac: i wrzucić do fury Digi I.

Ale informacje na forum nie dają odpowiedzi na wszystkie nurtujące mnie pytania. Więc muszę zapytać o kilka rzeczy...a zacznę od:

1. Wiadomo że "wzorcowy" komputer do digi 1 to jednostka Bosch o mniej więcej takiej etykiecie Obrazek]etykieta[/URL]

ale np. na allegro są jeszcze takie digi 1 firm Siemens czy KEN
Obrazek]etykieta[/URL]


.. i teraz nie wiem co właściwie mam kupić... i co z wiązką kabli, tzn czy ona w digi I musi być z silnika PG czy może być np z 2e i da się coś porzeźbić...albo taka kombinacja digi I firmy KEN a wiązka z PG itd...

2. Czy przepustnica jest cała do wymiany na tę z PG czy może zostać ta z 16v a tylko niektóre elementy trzeba przenieść?

3. Czy w przypadku nie możliwości dostania wiązki kabli z PG jest możliwość zaodoptowania (przerobienia) innej?(jakiej)

Pozdrawiam serdecznie.

ps. mam już cyt:

DIGIFANT I:
-stabilizator wolnych obrotów, czyli popularny silnik krokowy z PG,PF,PB jak i innych 2 pinowy
-wtryskiwacze z PG,1H - Bosch 0 280 150 905 - 245cc/min @ 3bar
-do wyrzeźbienia ;)-->COPOT czyli czujnik temperatury powietrza w dolocie + potencjometr ustawiający CO
-plastikowe gniazda wtryskiwaczy z PG,PF,PB wkrecane w kolektor
-sonda lambda jakakolwiek waskopasmowa z podgrzewaniem
-switche(przełaczniki na przepustnice)

[ Dodano: 28 Cze 2007 23:41 ]
a btw. załóżmy, że listwę wyrzeźbię z tej 1.8T to czy regulator ciśnienia paliwa przy tej listwie ma fabtycznie 3 bar?
Ostatnio zmieniony czw cze 28, 2007 23:37 przez tirsone, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Borys
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3319
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
Lokalizacja: KOLONIA
Auto: VR6T
Kontakt:

Post autor: Borys » pt cze 29, 2007 08:28

tirsone pisze:Wiadomo że "wzorcowy" komputer do digi 1 to jednostka Bosch o mniej więcej takiej etykiecie
musi byc koniecznie 037 906 022 literka/literki na koncu dowolne, najlepiej zeby było to B
wiazka by było najmniej problemów musi byc z PG

przepustnica moze byc z KR pasujem kostka musi byc na 3 piny ( 2 switche)

regulaor zawsze mozna zmienic, ale moze byc 4 bary na listwie z 1.8T


www.vrservice.pl

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pt cze 29, 2007 08:29

Komp tylko i wyłącznie z G60, jego numery to I 037 906 022B,DQ,DP...
Instalację sam wyrzeźbisz jak masz kostkę do kompa i kostki do osprzętu, połowa pasuje z ke.
Przepustnica zostaje, tylko zakuj ją w oba switche.



Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » pt cze 29, 2007 10:17

Borys pisze:musi byc koniecznie 037 906 022 literka/literki na koncu dowolne
a no właśnie kompy z digi II też mają ten sam numer a inne literki na końcu ..ale ok rozumiem że mam szukać kompa Bosch'owskiego z napisem Digifant I. Bo ten drugi którego dałem foto to już inna firma.
Borys pisze:regulaor zawsze mozna zmienic, ale moze byc 4 bary na listwie z 1.8T
no właśnie o to mi chodzi..bo chcę kupić listwę z 1.8T a nie wiedziałem jakie są tam regulatory, ale skoro mówisz że na 4 bar też da radę odpalić to spoko.
TAZ pisze:Instalację sam wyrzeźbisz jak masz kostkę do kompa i kostki do osprzętu, połowa pasuje z ke.
No widzisz bo ja nie mam pewności czy dostanę gdzieś kompa z wiązką.. jeśli by tak nie było to mam wiązkę z PN i dwie z PL. A ponieważ są schematy to myślę że mógłbym ewentualnie coś porzeźbić na tym co mam albo np. z wiązki z silnika 2e.
TAZ pisze:Przepustnica zostaje, tylko zakuj ją w oba switche.
a czy wiążą się z tym jakieś problemy natury technicznej?


dzięki Panowie za POMOC

[ Dodano: 29 Cze 2007 18:42 ]
Jeszcze dodatkowo mam pytanko która listwa z poniższych podejdzie mi do 16v w taki sposób że będę musiał dorobić tylko przedłóżki i zaczepy?

link 1

link 2

link 3

pozdrawiam


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » sob cze 30, 2007 00:23

Każda z tych listew się powinna nadać bo mają ten sam rozstaw, a co do instalacji to kostka z GX to kostka z KE-jeta, a kostka z PL to też kostka z KE-jeta. A G60 ma taką samą kostkę.



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » sob cze 30, 2007 10:08

TAZ pisze:a co do instalacji to kostka z GX to kostka z KE-jeta, a kostka z PL to też kostka z KE-jeta. A G60 ma taką samą kostkę.
Czyli z 9A tez będzie pasowała???



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » sob cze 30, 2007 11:54

Będzie bo sam taką przerobiłem. Brakuje w niej tylko kilku pinów, a rozkład rzędów jest taki sam. Ja swoją instalację zrobiłem na nowych pinach, ale kolor przewodu 2mm o bardzo niskim oporze mam taki sam wiec trzeba się nieco namęczyć z podłączeniem. Mnie to dopiero dopadnie w zimę.



Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » sob cze 30, 2007 12:33

dobrze więc podsumujmy:

1. Szukam kompa z PG ... :bajer: ?
2. Listwa jest do zrobienia z tej z 1.8T a regulator ciśnienia 4 bar przy wtryskiwaczach z G60 też nie będzie powodował żadnych skutków ubocznych?
3. Wiązkę mogę przy odrobinie szczęścia dorobić np z wiązki z 2e lub PL?
4. Przepustnicy całej nie zamieniam na tę z PG tylko same switche? Czy jest to trudna oparacja?


Pozdrawiam


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » ndz lip 01, 2007 00:42

tirsone pisze:dobrze więc podsumujmy:

1. Szukam kompa z PG ... :bajer: ?
2. Listwa jest do zrobienia z tej z 1.8T a regulator ciśnienia 4 bar przy wtryskiwaczach z G60 też nie będzie powodował żadnych skutków ubocznych?
3. Wiązkę mogę przy odrobinie szczęścia dorobić np z wiązki z 2e lub PL?
4. Przepustnicy całej nie zamieniam na tę z PG tylko same switche? Czy jest to trudna oparacja?


Pozdrawiam
AD2 Skoro oryginalny reg ciśnienia w G60 ma 3,5 bara to 4 bary wyrobi więcej i efektowniej.
AD3 Dorobisz jeżeli wtyka jest taka sama.
AD4 Switche zakładasz w miejsca fabryczne, jak znajdę chwile czasu jutro to wkleję foto jak wygląda przepustnica ze switchami.



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » ndz lip 01, 2007 12:18

AD 4. Do czego to ma być przepustnica???



Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » ndz lip 01, 2007 13:41

toffic pisze:AD 4. Do czego to ma być przepustnica???
nie do czego tylko od czego.... potrzebne są tzw. switche od przepustnicy z silnika PG


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » ndz lip 01, 2007 15:05

nie do czego tylko od czego....
Ja właśnie pytam DO CZEGO to potrzebujesz!!



Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » ndz lip 01, 2007 15:53

toffic pisze:Ja właśnie pytam DO CZEGO to potrzebujesz!!
eh.... to poczytaj temat od początku....

[ Dodano: 01 Lip 2007 21:36 ]
Jeszcze jedno pytanko..

Czy wiązka z ABF od DIGI I będzie pasować do komputera z PG?


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Post autor: toffic » ndz lip 01, 2007 22:48

eh.... to poczytaj temat od początku....
Widze ze odpowiedziec to nie łaska... Jeśłi do PL (bo taki silnik masz w profilu) to ładuj przepustnice z 9A ma 2 styki jak PG a łatwiej znaleść. A wiązka z ABFa to całkiem inna bajka



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości