Nierówne wolne obroty, silnik 1Z

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mtworus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: sob lis 04, 2006 21:21
Lokalizacja: Ośvwięcim
Kontakt:

Post autor: mtworus » śr cze 27, 2007 12:52

w moim 1Z /audi B4/ obroty zaraz po odpaleniu są stabilne....ale po kilkunastu sekundach same z siebie rosną do 1300-1500 i tak się utrzymują....ponowne odpalenie nie pomaga. po czym po długiej jeździe np lub kilkakrotnym gaszeniu i uruchamianiu /normalna jazda i parkowanie po mieście/ wszystko jest w porządku,

tzn obroty są stabilne i utrzymują się na wys. 850-900...

problem występuje coraz częściej i dziś zdarzyło się, że obroty oprócz tego że wzrosły jeszcze zaczęły falować / 1100-1300/ więc muszę się za to zabrać....
Ale to mój pierwszy diesel....i mam troszkę obaw czy da się to wybadać ... /w benzynie to czyściłem silnik krokowy :rotfl: /
:blush:
myślicie że jak jest raz dobrze -raz źle wystarczy czyszczenie tego nastawnika... dziś jeszcze obadam /czyt. wymienię/filtry :blush:


było kilka MK2 ... nawet GTI
było Audi 80 B4 1.9TDi 1Z
było MK4 Generation ____BLUE___1.9TDI-ALH
jest VW T3 Westfalia 1.6TD JX wysoki dach

[img]http://images20.fotosik.pl/197/c7ce2f0b29677834.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr cze 27, 2007 13:48

mtworus pisze:w moim 1Z /audi B4/ obroty zaraz po odpaleniu są stabilne....ale po kilkunastu sekundach same z siebie rosną do 1300-1500 i tak się utrzymują....ponowne odpalenie nie pomaga. po czym po długiej jeździe np lub kilkakrotnym gaszeniu i uruchamianiu /normalna jazda i parkowanie po mieście/ wszystko jest w porządku,

tzn obroty są stabilne i utrzymują się na wys. 850-900...

problem występuje coraz częściej i dziś zdarzyło się, że obroty oprócz tego że wzrosły jeszcze zaczęły falować / 1100-1300/ więc muszę się za to zabrać....
Ale to mój pierwszy diesel....i mam troszkę obaw czy da się to wybadać ... /w benzynie to czyściłem silnik krokowy :rotfl: /
:blush:
myślicie że jak jest raz dobrze -raz źle wystarczy czyszczenie tego nastawnika... dziś jeszcze obadam /czyt. wymienię/filtry :blush:
ja proponuje zajrzec do pompy i sprawdzic w jakim stanie sa sprezyny, mialem taki przypadek ze samoistne gazowanie bylo spowodowane peknietymi sprezynami


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
mtworus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: sob lis 04, 2006 21:21
Lokalizacja: Ośvwięcim
Kontakt:

Post autor: mtworus » czw cze 28, 2007 08:47

mam nadzieję, że po odkręceniu pokrywy nie zastrzelą mnie jakieś sprężynki....i potem tego nie poskładam :blush:

czyli wystarczy odkręcić/zdjąć pokrywę i coś zobaczę..?????

[ Dodano: 28 Cze 2007 09:15 ]
Adamm pisze:
mtworus pisze:w moim 1Z /audi B4/ (...) tego nastawnika... dziś jeszcze obadam /czyt. wymienię/filtry :blush:
ja proponuje zajrzec do pompy i sprawdzic w jakim stanie sa sprezyny, mialem taki przypadek ze samoistne gazowanie bylo spowodowane peknietymi sprezynami
myślisz że nawet jak raz jest dobrze -raz źle to może być wina tych sprężyn???
może gdyby pękła już by się "samoistnie nie naprawiło"..... :kwiat:


było kilka MK2 ... nawet GTI
było Audi 80 B4 1.9TDi 1Z
było MK4 Generation ____BLUE___1.9TDI-ALH
jest VW T3 Westfalia 1.6TD JX wysoki dach

[img]http://images20.fotosik.pl/197/c7ce2f0b29677834.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » czw cze 28, 2007 10:40

no niestety zagladniecie do pompy to nie hop siup, ale na odleglosc to niestety wrozenie z fusow, moze tez byc nastawnik ale to wszystko trzeba by bylo obejrzec


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
mtworus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: sob lis 04, 2006 21:21
Lokalizacja: Ośvwięcim
Kontakt:

Post autor: mtworus » czw cze 28, 2007 11:07

jasne...mimo to dzięki za podpowiedź....myślę że muszę wziąć kogoś do pomocy kto już ma doświadczenie/choćby małe/ :blush:

kiedyś zdejmowałem pokrywę jak mi ciekło paliwo górą w 1,6 JP -Golf 2 ---wymieniałem tulejkę na dźwigni (już była mosiężna i się wyrobiła więc dotoczyłem drugą :bajer: )

ale 1Z to już nie zabawa....bez wiedzy i kompa i doświadczenia ani rusz


było kilka MK2 ... nawet GTI
było Audi 80 B4 1.9TDi 1Z
było MK4 Generation ____BLUE___1.9TDI-ALH
jest VW T3 Westfalia 1.6TD JX wysoki dach

[img]http://images20.fotosik.pl/197/c7ce2f0b29677834.jpg[/img]

KrisT
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pn kwie 02, 2007 22:44
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: KrisT » czw cze 28, 2007 13:42

panowie.. czyszczenie stawnika wg fotoporady nie jest wcale takie trudne. Warunek taki że najlepiej miec laptopa przy tej robocie aby dobrze ustawić dawkę i sam nastawnik. Ogólnie robota łatwa, bałem się tego ale spoko, najgorszy jest ten pierwszy raz,
U mnie obroty tez falowały, a od ok 1500obr lub czasem wyżej nie dało się już jechac silnik szarpał niemiłosiernie.
Wlewanie preparatów czyszczących tez zbyt wiele nie pomagało, jedyna rada rozkręcić ustrojstwo i wyczyścić, a wierzcie jest co czyścic :hehe: Nastawnik wyczyściłem i autko (passat 1Z) śmiga jak nówka, stabilne obroty, nic nie szarpie, lepiej się rusza z miejsca, odczuć ze żywiej reaguje na gaz no i na trasie spadło spalanie minimalnie ale zawsze coś.
Jak już było napisane, w środku nastawnika praktycznie nie ma co się zepsuć (no mogę pęknąc sprężynki) a samo rozbieranie i składanie nie jest wcale trudne.
Ostatnio zmieniony czw cze 28, 2007 13:44 przez KrisT, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
mtworus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: sob lis 04, 2006 21:21
Lokalizacja: Ośvwięcim
Kontakt:

Post autor: mtworus » czw cze 28, 2007 16:32

ale są indukcyjne lub potencjometryczne - czy ktoś minie oświeci jak je rozpoznać i czym się różnią jesli chodzi o czyszczenie :blush:


było kilka MK2 ... nawet GTI
było Audi 80 B4 1.9TDi 1Z
było MK4 Generation ____BLUE___1.9TDI-ALH
jest VW T3 Westfalia 1.6TD JX wysoki dach

[img]http://images20.fotosik.pl/197/c7ce2f0b29677834.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » czw cze 28, 2007 16:41

ciekawe czyja ta instrukcja hehe

indukcyjne z reguly mialy przelew od gory i po zdjeciu pokrywki maja potencjometr (suwak z blaszkami) jak wyglada indukcyjny mozna zobaczyc w mojej instrukcji


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości