Nierówne wolne obroty, silnik 1Z
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
w moim 1Z /audi B4/ obroty zaraz po odpaleniu są stabilne....ale po kilkunastu sekundach same z siebie rosną do 1300-1500 i tak się utrzymują....ponowne odpalenie nie pomaga. po czym po długiej jeździe np lub kilkakrotnym gaszeniu i uruchamianiu /normalna jazda i parkowanie po mieście/ wszystko jest w porządku,
tzn obroty są stabilne i utrzymują się na wys. 850-900...
problem występuje coraz częściej i dziś zdarzyło się, że obroty oprócz tego że wzrosły jeszcze zaczęły falować / 1100-1300/ więc muszę się za to zabrać....
Ale to mój pierwszy diesel....i mam troszkę obaw czy da się to wybadać ... /w benzynie to czyściłem silnik krokowy /
myślicie że jak jest raz dobrze -raz źle wystarczy czyszczenie tego nastawnika... dziś jeszcze obadam /czyt. wymienię/filtry
tzn obroty są stabilne i utrzymują się na wys. 850-900...
problem występuje coraz częściej i dziś zdarzyło się, że obroty oprócz tego że wzrosły jeszcze zaczęły falować / 1100-1300/ więc muszę się za to zabrać....
Ale to mój pierwszy diesel....i mam troszkę obaw czy da się to wybadać ... /w benzynie to czyściłem silnik krokowy /
myślicie że jak jest raz dobrze -raz źle wystarczy czyszczenie tego nastawnika... dziś jeszcze obadam /czyt. wymienię/filtry
było kilka MK2 ... nawet GTI
było Audi 80 B4 1.9TDi 1Z
było MK4 Generation ____BLUE___1.9TDI-ALH
jest VW T3 Westfalia 1.6TD JX wysoki dach
[img]http://images20.fotosik.pl/197/c7ce2f0b29677834.jpg[/img]
było Audi 80 B4 1.9TDi 1Z
było MK4 Generation ____BLUE___1.9TDI-ALH
jest VW T3 Westfalia 1.6TD JX wysoki dach
[img]http://images20.fotosik.pl/197/c7ce2f0b29677834.jpg[/img]
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
ja proponuje zajrzec do pompy i sprawdzic w jakim stanie sa sprezyny, mialem taki przypadek ze samoistne gazowanie bylo spowodowane peknietymi sprezynamimtworus pisze:w moim 1Z /audi B4/ obroty zaraz po odpaleniu są stabilne....ale po kilkunastu sekundach same z siebie rosną do 1300-1500 i tak się utrzymują....ponowne odpalenie nie pomaga. po czym po długiej jeździe np lub kilkakrotnym gaszeniu i uruchamianiu /normalna jazda i parkowanie po mieście/ wszystko jest w porządku,
tzn obroty są stabilne i utrzymują się na wys. 850-900...
problem występuje coraz częściej i dziś zdarzyło się, że obroty oprócz tego że wzrosły jeszcze zaczęły falować / 1100-1300/ więc muszę się za to zabrać....
Ale to mój pierwszy diesel....i mam troszkę obaw czy da się to wybadać ... /w benzynie to czyściłem silnik krokowy /
myślicie że jak jest raz dobrze -raz źle wystarczy czyszczenie tego nastawnika... dziś jeszcze obadam /czyt. wymienię/filtry
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
mam nadzieję, że po odkręceniu pokrywy nie zastrzelą mnie jakieś sprężynki....i potem tego nie poskładam
czyli wystarczy odkręcić/zdjąć pokrywę i coś zobaczę..?????
[ Dodano: 28 Cze 2007 09:15 ]
może gdyby pękła już by się "samoistnie nie naprawiło".....
czyli wystarczy odkręcić/zdjąć pokrywę i coś zobaczę..?????
[ Dodano: 28 Cze 2007 09:15 ]
myślisz że nawet jak raz jest dobrze -raz źle to może być wina tych sprężyn???Adamm pisze:ja proponuje zajrzec do pompy i sprawdzic w jakim stanie sa sprezyny, mialem taki przypadek ze samoistne gazowanie bylo spowodowane peknietymi sprezynamimtworus pisze:w moim 1Z /audi B4/ (...) tego nastawnika... dziś jeszcze obadam /czyt. wymienię/filtry
może gdyby pękła już by się "samoistnie nie naprawiło".....
było kilka MK2 ... nawet GTI
było Audi 80 B4 1.9TDi 1Z
było MK4 Generation ____BLUE___1.9TDI-ALH
jest VW T3 Westfalia 1.6TD JX wysoki dach
[img]http://images20.fotosik.pl/197/c7ce2f0b29677834.jpg[/img]
było Audi 80 B4 1.9TDi 1Z
było MK4 Generation ____BLUE___1.9TDI-ALH
jest VW T3 Westfalia 1.6TD JX wysoki dach
[img]http://images20.fotosik.pl/197/c7ce2f0b29677834.jpg[/img]
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
no niestety zagladniecie do pompy to nie hop siup, ale na odleglosc to niestety wrozenie z fusow, moze tez byc nastawnik ale to wszystko trzeba by bylo obejrzec
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
jasne...mimo to dzięki za podpowiedź....myślę że muszę wziąć kogoś do pomocy kto już ma doświadczenie/choćby małe/
kiedyś zdejmowałem pokrywę jak mi ciekło paliwo górą w 1,6 JP -Golf 2 ---wymieniałem tulejkę na dźwigni (już była mosiężna i się wyrobiła więc dotoczyłem drugą )
ale 1Z to już nie zabawa....bez wiedzy i kompa i doświadczenia ani rusz
kiedyś zdejmowałem pokrywę jak mi ciekło paliwo górą w 1,6 JP -Golf 2 ---wymieniałem tulejkę na dźwigni (już była mosiężna i się wyrobiła więc dotoczyłem drugą )
ale 1Z to już nie zabawa....bez wiedzy i kompa i doświadczenia ani rusz
było kilka MK2 ... nawet GTI
było Audi 80 B4 1.9TDi 1Z
było MK4 Generation ____BLUE___1.9TDI-ALH
jest VW T3 Westfalia 1.6TD JX wysoki dach
[img]http://images20.fotosik.pl/197/c7ce2f0b29677834.jpg[/img]
było Audi 80 B4 1.9TDi 1Z
było MK4 Generation ____BLUE___1.9TDI-ALH
jest VW T3 Westfalia 1.6TD JX wysoki dach
[img]http://images20.fotosik.pl/197/c7ce2f0b29677834.jpg[/img]
panowie.. czyszczenie stawnika wg fotoporady nie jest wcale takie trudne. Warunek taki że najlepiej miec laptopa przy tej robocie aby dobrze ustawić dawkę i sam nastawnik. Ogólnie robota łatwa, bałem się tego ale spoko, najgorszy jest ten pierwszy raz,
U mnie obroty tez falowały, a od ok 1500obr lub czasem wyżej nie dało się już jechac silnik szarpał niemiłosiernie.
Wlewanie preparatów czyszczących tez zbyt wiele nie pomagało, jedyna rada rozkręcić ustrojstwo i wyczyścić, a wierzcie jest co czyścic Nastawnik wyczyściłem i autko (passat 1Z) śmiga jak nówka, stabilne obroty, nic nie szarpie, lepiej się rusza z miejsca, odczuć ze żywiej reaguje na gaz no i na trasie spadło spalanie minimalnie ale zawsze coś.
Jak już było napisane, w środku nastawnika praktycznie nie ma co się zepsuć (no mogę pęknąc sprężynki) a samo rozbieranie i składanie nie jest wcale trudne.
U mnie obroty tez falowały, a od ok 1500obr lub czasem wyżej nie dało się już jechac silnik szarpał niemiłosiernie.
Wlewanie preparatów czyszczących tez zbyt wiele nie pomagało, jedyna rada rozkręcić ustrojstwo i wyczyścić, a wierzcie jest co czyścic Nastawnik wyczyściłem i autko (passat 1Z) śmiga jak nówka, stabilne obroty, nic nie szarpie, lepiej się rusza z miejsca, odczuć ze żywiej reaguje na gaz no i na trasie spadło spalanie minimalnie ale zawsze coś.
Jak już było napisane, w środku nastawnika praktycznie nie ma co się zepsuć (no mogę pęknąc sprężynki) a samo rozbieranie i składanie nie jest wcale trudne.
Ostatnio zmieniony czw cze 28, 2007 13:44 przez KrisT, łącznie zmieniany 1 raz.
ale są indukcyjne lub potencjometryczne - czy ktoś minie oświeci jak je rozpoznać i czym się różnią jesli chodzi o czyszczenie
było kilka MK2 ... nawet GTI
było Audi 80 B4 1.9TDi 1Z
było MK4 Generation ____BLUE___1.9TDI-ALH
jest VW T3 Westfalia 1.6TD JX wysoki dach
[img]http://images20.fotosik.pl/197/c7ce2f0b29677834.jpg[/img]
było Audi 80 B4 1.9TDi 1Z
było MK4 Generation ____BLUE___1.9TDI-ALH
jest VW T3 Westfalia 1.6TD JX wysoki dach
[img]http://images20.fotosik.pl/197/c7ce2f0b29677834.jpg[/img]
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
ciekawe czyja ta instrukcja hehe
indukcyjne z reguly mialy przelew od gory i po zdjeciu pokrywki maja potencjometr (suwak z blaszkami) jak wyglada indukcyjny mozna zobaczyc w mojej instrukcji
indukcyjne z reguly mialy przelew od gory i po zdjeciu pokrywki maja potencjometr (suwak z blaszkami) jak wyglada indukcyjny mozna zobaczyc w mojej instrukcji
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 111 gości