czy na trasie czy nie to i tak ponad 7 litrow na 100 km. rocznik polo 96.
a mimo wszystko jezdze ekonomicznie. bez bagazu itd.
chcialem sprawdzic spalanie komputerowo ale mechanik nawet sam przyznal ze nie ma sensu.
ile wasze palą?
czy to mozliwe zeby polo 1.0 palilo ponad 7 l bezn?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Co dziesiąty polski kierowca nie wie, co wpływa na wielkość zużycia paliwa w jego aucie.
Tylko co trzecia osoba siedząca za "kółkiem" zdaje sobie sprawę, że spalanie łączy się z ostrością jazdy, co czwarty że z prędkością poruszania się po drodze, a co szósty że ze stanem technicznym samochodu. Informacje te zawarte są w raporcie Shella „Oszczędne tankowanie” – pierwszego w naszym kraju badania znajomości i przestrzegania zasad ekonomicznej jazdy, wykonanego przez TNS OBOP.
Okazuje się, że kierujący pojazdami najczęściej wskazują jako czynnik mający wpływ na ekonomiczną jazdę płynność poruszania się auta, bez gwałtownego hamowania i przyspieszania (33 proc.), jak również na określoną, niezbyt szybką prędkość (27 proc.). Inne czynniki, które wymieniali pytani w trakcie badania to dobry stan techniczny samochodu (16 proc.), warunki na Fot. Maciej Pobocha drodze (w tym przypadku rozumieli zarówno organizację ruchu jak i warunki atmosferyczne – 16 proc.), parametry pojazdu, wynikające z jego konstrukcji (15 proc.) oraz szeroko rozumiana „umiejętna i właściwa jazda” (15 proc.)
Na jakość paliwa wskazało 13 na 100 kierowców, a na stan nawierzchni dróg – 12 na 100. Wśród pozostałych zależności przywoływanych przez kierowców pojawiały się: dobry stan opon (9 proc.), dostosowywanie biegu do prędkości (9 proc.), rodzaj instalacji paliwowej (diesel lub autogaz – 8 proc.) oraz charakter jazdy – w mieście czy na trasie (6 proc.).
Jak wykazała ankieta nasi kierowcy najmniej wiedzą o wpływie obciążenia i aerodynamiki pojazdu na zużycie paliwa. Na masę lub ładunek wskazało tylko 3 na 100 kierowców. Nikt z uczestników badań nie łączył spalania z zamontowanymi bagażnikami dachowymi lub otwartymi oknami podczas jazdy. Nie wymieniano jako czynników zwiększających spalanie – rozgrzewanie silnika przed wyruszeniem w drogę lub jego gaszenie podczas postoju np. w korku lub przed przejazdem kolejowym.
Jak się okazało co trzeci kierowca nie zamyka okien podczas jazdy, co czwarty nie zwraca uwagę czy w bagażniku są zbędne ładunki. Co piąty pytany przyznawał się, że nie prowadzi płynnie pojazdu i tyle samo nie wyłącza silnika podczas dłuższego postoju. Ponadto 11 na 100 nie serwisuje regularnie samochodu, a 9 na 100 nie sprawdza ciśnienia w oponach. Spośród badanych 7 proc. nie przestrzega stosowania właściwego oleju oraz nie stosuje paliw dobrej jakości.
Autor: Tadeusz Belerski
[ Dodano: Sro Cze 27, 2007 10:58 ]
http://digitalizer.republika.pl/ecodrive/
Tylko co trzecia osoba siedząca za "kółkiem" zdaje sobie sprawę, że spalanie łączy się z ostrością jazdy, co czwarty że z prędkością poruszania się po drodze, a co szósty że ze stanem technicznym samochodu. Informacje te zawarte są w raporcie Shella „Oszczędne tankowanie” – pierwszego w naszym kraju badania znajomości i przestrzegania zasad ekonomicznej jazdy, wykonanego przez TNS OBOP.
Okazuje się, że kierujący pojazdami najczęściej wskazują jako czynnik mający wpływ na ekonomiczną jazdę płynność poruszania się auta, bez gwałtownego hamowania i przyspieszania (33 proc.), jak również na określoną, niezbyt szybką prędkość (27 proc.). Inne czynniki, które wymieniali pytani w trakcie badania to dobry stan techniczny samochodu (16 proc.), warunki na Fot. Maciej Pobocha drodze (w tym przypadku rozumieli zarówno organizację ruchu jak i warunki atmosferyczne – 16 proc.), parametry pojazdu, wynikające z jego konstrukcji (15 proc.) oraz szeroko rozumiana „umiejętna i właściwa jazda” (15 proc.)
Na jakość paliwa wskazało 13 na 100 kierowców, a na stan nawierzchni dróg – 12 na 100. Wśród pozostałych zależności przywoływanych przez kierowców pojawiały się: dobry stan opon (9 proc.), dostosowywanie biegu do prędkości (9 proc.), rodzaj instalacji paliwowej (diesel lub autogaz – 8 proc.) oraz charakter jazdy – w mieście czy na trasie (6 proc.).
Jak wykazała ankieta nasi kierowcy najmniej wiedzą o wpływie obciążenia i aerodynamiki pojazdu na zużycie paliwa. Na masę lub ładunek wskazało tylko 3 na 100 kierowców. Nikt z uczestników badań nie łączył spalania z zamontowanymi bagażnikami dachowymi lub otwartymi oknami podczas jazdy. Nie wymieniano jako czynników zwiększających spalanie – rozgrzewanie silnika przed wyruszeniem w drogę lub jego gaszenie podczas postoju np. w korku lub przed przejazdem kolejowym.
Jak się okazało co trzeci kierowca nie zamyka okien podczas jazdy, co czwarty nie zwraca uwagę czy w bagażniku są zbędne ładunki. Co piąty pytany przyznawał się, że nie prowadzi płynnie pojazdu i tyle samo nie wyłącza silnika podczas dłuższego postoju. Ponadto 11 na 100 nie serwisuje regularnie samochodu, a 9 na 100 nie sprawdza ciśnienia w oponach. Spośród badanych 7 proc. nie przestrzega stosowania właściwego oleju oraz nie stosuje paliw dobrej jakości.
Autor: Tadeusz Belerski
[ Dodano: Sro Cze 27, 2007 10:58 ]
http://digitalizer.republika.pl/ecodrive/
-
- Ma gadane
- Posty: 227
- Rejestracja: sob paź 28, 2006 14:59
- Lokalizacja: Poznań
no uwazam spalanie na tym poziomie za jaknajbardziej normalne.Mojemu kumplowi sejczento 900 ktore jest w dodatku duzo lzejsze od polo pali 7, czasami w miescie nawet 8/100 wiec twoj wynik to standard. Pewnie przeczytales w jakiejs madrej gazecie ze srednie ma na poziomie 5,5 albo cos w tym stylu ale tes srednie zawsze sa zanizone a w zyciu bywa zawsze inaczej. co innego yariska ale to inna gadka.
pozdrawiam
pozdrawiam
Zbieram na Passata B5 TDI.Kiedy zbiore nie wiadomo.Zainteresowanych sponsoringiem zapraszam na priv xD
OBNIŻENIU ZAWIECHA MÓWIE STANOWCZE NIE!
OBNIŻENIU ZAWIECHA MÓWIE STANOWCZE NIE!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 260 gości