Jaki olej do skrzyni w 1.4
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: śr lis 22, 2006 19:05
- Lokalizacja: Śląsk
Jaki olej do skrzyni w 1.4
witam .Jaki olej kupić do skrzyni biegów do golfa 3 1.4 AEX, i ile wchodzi tam tego oleju?
Ostatnio zmieniony sob mar 15, 2008 11:42 przez daniel21kh, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: śr lis 22, 2006 19:05
- Lokalizacja: Śląsk
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: śr lis 22, 2006 19:05
- Lokalizacja: Śląsk
- pilu
- Mały gagatek
- Posty: 57
- Rejestracja: czw maja 05, 2005 20:34
- Lokalizacja: Blisko Pszczyny i Tychów
- Kontakt:
ja bym nie wymienial oleju w skrzyni...zobacz tylko jak odkrecisz korek do uzupelniania czy masz wystarczajaco oleju i czy jest w miare czysty jak wszystko bedzie ok to szkoda Twoich pieniedzy
Ostatnio zmieniony wt cze 26, 2007 22:39 przez pilu, łącznie zmieniany 1 raz.
masz skrzynie biegów o oznaczeniu 085 wchodzi do niej 3.1litra oleju o specyfikacji 75W90 śmiało wymieniaj nic się nie stanie ja tez po zakupie swojego golfa wymieniałem olej w skrzyni chociaż faktem jest producent wymiany nie przewiduje tylko uzupełnianie w razie ubytku
Mój Były mk3 na VENTO FRONCIE
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102145&postdays=0&postorder=asc&start=0
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=102145&postdays=0&postorder=asc&start=0
Na pytanie, czy pamiętasz o wymianie oleju, większość kierowców odpowie, że tak, mając na myśli olej w silniku. Zagadnięci o wymianę oleju w skrzyni biegów raczej nie będą potrafili wskazać jej terminu. A olej w skrzyni pełni tak samo ważną funkcję, jak w silniku.
Wymiana oleju w skrzyni biegów często umyka naszej uwadze, ponieważ nawet w starszych autach przebiegi między wymianami są dość długie. Natomiast w większości obecnie produkowanych samochodów oleju w skrzyniach mechanicznych nie trzeba wymieniać podczas całego okresu eksploatacji. Zupełnie inaczej wygląda to w przekładniach automatycznych. Wymiany oleju w skrzyni biegów warto dokonać wraz z wymianą oleju silnikowego. W przypadku najpopularniejszych przekładni manualnych wymaga ona bowiem wejścia pod pojazd. Praktycznie we wszystkich takich skrzyniach należy okresowo wymieniać olej. Częstotliwość jest bardzo różna: od 40 do 120 tys. km.
Niezależnie, jaką skrzynię mamy w samochodzie, trzeba okresowo sprawdzać poziom oleju. Najlepiej podczas wymiany oleju w silniku, gdyż w ręcznych skrzyniach poziom oleju można sprawdzić dopiero po wejściu pod pojazd. Olej, przy prawidłowym poziomie, powinien sięgać korka wlewowego. Korek ten jest łatwo znaleźć, gdyż spośród wielu śrub wyróżnia się wielkością (średnica około 15 - 20 mm). Natomiast w przekładniach automatycznych poziom oleju sprawdza się szabelką, praktycznie taką samą jak ta służąca do pomiaru poziomu oleju w silniku. Poziom w automatach sprawdza się w różny sposób. W niektórych autach przy zimnej skrzyni, w innych przy nagrzanej, a w jeszcze innych przy pracującym silniku.
Do skrzyń biegów stosuje się oleje przekładniowe, które podzielone są wg klasyfikacji jakościowej i lepkościowej. Wg klasyfikacji API oleje przekładniowe oznacza się literami GL i cyfrą od jeden do sześć. Im wyższa cyfra tym olej może pracować w trudniejszych warunkach. Klasyfikacja lepkościowa informuje nas, w jakich temperaturach olej może pracować. Obecnie stosuje się oleje wielosezonowe i w naszej strefie klimatycznej zaleca się 75W/90 lub 80W/90. Jednak niektórzy producenci nakazują wlewać do skrzyni biegów olej silnikowy (np. wszystkie modele Hondy sprzed kilku lat). Zastosowanie zbyt gęstego, rzadkiego lub innego rodzaju oleju może spowodować pogorszenie zmiany biegów lub szybkie zużycie skrzyni.
Automatyczne skrzynie biegów wymagają oleju typu ATF, który dodatkowo musi odpowiadać specyfikacjom i normom producenta pojazdu. Zastosowanie złego oleju będzie mieć opłakane skutki.
Przy wymianie oleju należy pamiętać, że niektóre korki spustowe wyposażone są w magnes, który należy dokładnie oczyścić. Do wlewania oleju potrzebna jest duża strzykawka. Średnio do skrzyni biegów w aucie przednionapędowym wlewa się ok. 2 l oleju. Natomiast w większości przekładni automatycznych olej wlewa się przez bagnet do sprawdzania poziomu. Należy pamiętać, że w automacie wymienia się tylko około 40 proc. oleju, jaki znajduje się w skrzyni, ponieważ reszta pozostaje w magistrali.
Autor: Grzegorz Burda
Wymiana oleju w skrzyni biegów często umyka naszej uwadze, ponieważ nawet w starszych autach przebiegi między wymianami są dość długie. Natomiast w większości obecnie produkowanych samochodów oleju w skrzyniach mechanicznych nie trzeba wymieniać podczas całego okresu eksploatacji. Zupełnie inaczej wygląda to w przekładniach automatycznych. Wymiany oleju w skrzyni biegów warto dokonać wraz z wymianą oleju silnikowego. W przypadku najpopularniejszych przekładni manualnych wymaga ona bowiem wejścia pod pojazd. Praktycznie we wszystkich takich skrzyniach należy okresowo wymieniać olej. Częstotliwość jest bardzo różna: od 40 do 120 tys. km.
Niezależnie, jaką skrzynię mamy w samochodzie, trzeba okresowo sprawdzać poziom oleju. Najlepiej podczas wymiany oleju w silniku, gdyż w ręcznych skrzyniach poziom oleju można sprawdzić dopiero po wejściu pod pojazd. Olej, przy prawidłowym poziomie, powinien sięgać korka wlewowego. Korek ten jest łatwo znaleźć, gdyż spośród wielu śrub wyróżnia się wielkością (średnica około 15 - 20 mm). Natomiast w przekładniach automatycznych poziom oleju sprawdza się szabelką, praktycznie taką samą jak ta służąca do pomiaru poziomu oleju w silniku. Poziom w automatach sprawdza się w różny sposób. W niektórych autach przy zimnej skrzyni, w innych przy nagrzanej, a w jeszcze innych przy pracującym silniku.
Do skrzyń biegów stosuje się oleje przekładniowe, które podzielone są wg klasyfikacji jakościowej i lepkościowej. Wg klasyfikacji API oleje przekładniowe oznacza się literami GL i cyfrą od jeden do sześć. Im wyższa cyfra tym olej może pracować w trudniejszych warunkach. Klasyfikacja lepkościowa informuje nas, w jakich temperaturach olej może pracować. Obecnie stosuje się oleje wielosezonowe i w naszej strefie klimatycznej zaleca się 75W/90 lub 80W/90. Jednak niektórzy producenci nakazują wlewać do skrzyni biegów olej silnikowy (np. wszystkie modele Hondy sprzed kilku lat). Zastosowanie zbyt gęstego, rzadkiego lub innego rodzaju oleju może spowodować pogorszenie zmiany biegów lub szybkie zużycie skrzyni.
Automatyczne skrzynie biegów wymagają oleju typu ATF, który dodatkowo musi odpowiadać specyfikacjom i normom producenta pojazdu. Zastosowanie złego oleju będzie mieć opłakane skutki.
Przy wymianie oleju należy pamiętać, że niektóre korki spustowe wyposażone są w magnes, który należy dokładnie oczyścić. Do wlewania oleju potrzebna jest duża strzykawka. Średnio do skrzyni biegów w aucie przednionapędowym wlewa się ok. 2 l oleju. Natomiast w większości przekładni automatycznych olej wlewa się przez bagnet do sprawdzania poziomu. Należy pamiętać, że w automacie wymienia się tylko około 40 proc. oleju, jaki znajduje się w skrzyni, ponieważ reszta pozostaje w magistrali.
Autor: Grzegorz Burda
Ostatnio zmieniony czw cze 28, 2007 16:17 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 221 gości