sonda lambda

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
grzesio82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt cze 26, 2007 19:19
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

sonda lambda

Post autor: grzesio82 » wt cze 26, 2007 19:29

Witam.mam problem i pytanie dotyczące sondy w moim vw vento 2,0.ktos kombinował juz wcześniej z nią i nie mogę dojść do ładu.ile kabli powinno iść do sondy z komputera, bo sama sonda ma cztery, a z instalacji wychodzi pięć.patrząc na to z góry i jak było podłączone to ten piąty kabelek jest ...nie wiem do czego ,a kolor jest czarny.


zawsze na maxa

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt cze 26, 2007 19:58

ale co z tym kabelkiem jest skąd wychodzi, może to o ekran ci chodzi

[ Dodano: Wto Cze 26, 2007 8:03 pm ]
W każdym razie sonda jest z 4 kablami, trzy do ECU, jeden z bialych od grzania do przekaźnika wtryskiwaczy. 5-y to ekran do sondy nie dochodzi tylko do pinu 21 kompa.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
grzesio82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt cze 26, 2007 19:19
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Post autor: grzesio82 » wt cze 26, 2007 20:08

z głównej wiązki wychodzą trzy kable w tym ten czarny, ale do tej wiązki są dołączone jeszcze dwa które łączą sie z kostką od sondy.a o jakim ekranie mówisz???ja nie mam kompa pokładowego.


zawsze na maxa

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt cze 26, 2007 20:13

Mam na myśli ECU czyli sterownik silnika. U mnie w silniku 2e (nie piszesz jaki masz) kabel sygnałowy sondy (między ECU a wtyczką ma ekran, taki oplot coś jak antenie telewizyjnej coby zakłóceń nie łapał.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
grzesio82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt cze 26, 2007 19:19
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Post autor: grzesio82 » wt cze 26, 2007 20:13

a jak można sprawdzić domowymi sposobami czy sonda działa?bo w sobotę jadę zakładać LPG.

[ Dodano: 26 Cze 2007 20:16 ]
sorki al nie jestem wstanie ci napisać teraz jaki mam silnik.jest to dwu litrowa jednostka 115 konna w wersji GT z 93 r.


zawsze na maxa

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt cze 26, 2007 20:21

z 93 to napewno 2E jak mój. Jak sprawdzić? Zwykły woltomierz podłącz do kabla sygnałowego sondy i do masy,napięcie na włączonym silniku ma skakać co chwilkę między 0 a 1V mniej więcej. Lepszy będzie voltomierz ze wskazówką, bote tanie cyfrowe z opóźnieniem reagują na zmiany napięcia. Zresztą monterzy ci to sprawdzą czy sonda działa, silniczek jest bardzo dobry do zagazowania.
Ostatnio zmieniony wt cze 26, 2007 20:22 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
grzesio82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: wt cze 26, 2007 19:19
Lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Post autor: grzesio82 » wt cze 26, 2007 20:40

spoko.podziękowania dla ciebie.napisze po założeniu LPG co z tą sondą.pozdrawiam


zawsze na maxa

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 486 gości