źle wymienione sprzęgło (zły znak na kole zamachowym)

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

raptorr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: czw wrz 29, 2005 19:53
Lokalizacja: bialystok

źle wymienione sprzęgło (zły znak na kole zamachowym)

Post autor: raptorr » ndz cze 24, 2007 14:22

Latem ub.roku byłem zmuszony wymienić sam sprzęgło w moim golfie. Bylem za granica, a ceny warsztatów tam są dla mnie nie do przyjecia. Poczytalem co i jak tylko że nie doczytalem wtedy jeszcze, ze kolo zamachowe musi być w jednej z gory ustalonej pozycji wzgledem walu;/ I widocznie udalo mi sie to zle zlozyc bo wedlug mechanika, ktory chcial mi wymienic rozrzad, na kole zam nie ma znaku w odp. miejscu, wedlug ktorego ustawia sie rozrzad. Wymienialem wtedy caly komplet LUKa(docisk,tarcza,lozysko). Planuje to teraz naprawic i wyjac skrzynie. Na co mam patrzec zeby to zlozyc do kupy w odpowiednich polozeniach? Z tego co pamietam docisk na wale pasowal tylko w jednym polozeniu, wiec problem moze byc w ustawieniu kola zamachowego wzgledem docisku. Czy sa tam jakies znaki i jak wygladaja zeby to dobrze zlozyc. Ma ktos jakies fotki moze?

Czy po odkreceniu 6srob od docisku trzeba je wymieniac na nowe?

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pn cze 25, 2007 09:41 przez raptorr, łącznie zmieniany 1 raz.



Tomallus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: ndz mar 20, 2005 16:58
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Tomallus » ndz cze 24, 2007 14:35

Jak ci się mógł zmienić znak na kole zamachowym, skoro go nie ruszałeś? Wymieniając sprzęgło w takim golfie nie da się zmienić położenia znaku. Mechanik jakiś kiepski, bo nie potrafi sobie poradzić bez tego znaku.


Jetta A2 1.6TDic 80KM; 1,2 bara; MBC; mod z LDA; govmod była
Ford Mondeo MKII 1.8TD był
Ford Escort 1,8TD był
VW Passat B4 1,9TDI 90KM jest
Saab 9-3 2,2Tid jest
VW Bora 1,9TDI 115KM jest

raptorr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: czw wrz 29, 2005 19:53
Lokalizacja: bialystok

Post autor: raptorr » ndz cze 24, 2007 14:49

W AAZ jest sprzeglo odwrotne tzn. zeby je wymienic trzeba zdjac kolo zamachowe ;/



Awatar użytkownika
euglen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 13:49
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Post autor: euglen » ndz cze 24, 2007 15:43

raptorr pisze:Z tego co pamietam docisk na wale pasowal tylko w jednym polozeniu
dokładnie, tutaj nie ma mozliwości złego złożenia
raptorr pisze:Czy sa tam jakies znaki i jak wygladaja zeby to dobrze zlozyc.
W kole zamachowym są dwa "kołki", które wchodzą w odpowiednie miejsca w docisku i tutaj równiez nie ma możliwości niewłasciwego złożenia. No chyba, że w kole zamachowym nie było tych "kolków" to wtedy mogłeś to żle złozyć.



Tomallus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: ndz mar 20, 2005 16:58
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Tomallus » ndz cze 24, 2007 16:27

Rzeczywiście masz rację. Trzeba ściągać zamach. Robiłem sprzęgło w 1Z i tam było klasycznie. Jednak nie zmienia to faktu, że mechanik powinien poradzić sobie z wymianą rozrządu.


Jetta A2 1.6TDic 80KM; 1,2 bara; MBC; mod z LDA; govmod była
Ford Mondeo MKII 1.8TD był
Ford Escort 1,8TD był
VW Passat B4 1,9TDI 90KM jest
Saab 9-3 2,2Tid jest
VW Bora 1,9TDI 115KM jest

raptorr
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: czw wrz 29, 2005 19:53
Lokalizacja: bialystok

Post autor: raptorr » ndz cze 24, 2007 16:42

chyba wyjme skrzynie jak tylko znajde kanal i pomocnika ;] Rozumiem ze bez tego znaku nie mozna byc pewnym poprawnosci ustawienia rozrzadu?

Dzieki euglen



DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Post autor: DANIEL LHR » ndz cze 24, 2007 21:58

nie wiem czy u ciebie jest tak samo bo np w tdi nie da sie założyc inaczej koła zamachowego jak tylko w jednym połozeniu sruby są tam nie symetrycznie rozmieszczone.
Moze ten twój orginalny znak jest jakoś słabo widoczny
a jak go nie ma to wymierz go sobie sam ustawiając pierwszy tłok w GMP



Awatar użytkownika
kopciuch
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: czw gru 29, 2005 21:53
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kopciuch » ndz cze 24, 2007 23:49

Są dwa typy sprzęgieł : jedno sprzęgło ma mocowane koło zamachowe na wale korbowym i rzeczywiście tam mocowanie ma niesymetrycznie rozmieszczone otwory, więc nie ma możliwości innego zamocowania. Ale drugi typ sprzęgła ma mocowany docisk do wału a do tego docisku dokręca sie koło zamachowe i tu zaczynają sie schodki bo te otworki do których dokręca sie koło zamachowe są rozmieszczone symetrycznie

to jest sprzęgło drugiego typu
Obrazek

a to jest sprzęgło typu pierwszego
Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz cze 24, 2007 23:55 przez kopciuch, łącznie zmieniany 2 razy.


A wszystko przez kobiete....:D

Awatar użytkownika
euglen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 424
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 13:49
Lokalizacja: NML
Kontakt:

Post autor: euglen » pn cze 25, 2007 09:00

raptorr, wstrzymaj się jeszcze z tym wyciąganiem skrzyni, najpierw sprawdz czy rzeczywiście coś jest żle złożone. Najpierw ze skrzyni wykręć cały plastik-na zdjęciu zielony:
Obrazek

Teraz ustaw koło zamachowe, tak jak na zdjęciu poniżej (znaki muszą się pokrywać):
Obrazek

Następnie zdejmij pokrywę zaworów i spójrz na wałek rozrządu od strony skrzyni biegów. Zobaczysz nacięcie, które powinno być ułożone idealnie w poziomie w stosunku do krawędzi głowicy. Jeżeli tak jest to koło zamachowe jest dobrze założone. :D A Twój mechanik jest niezbyt rozgarnięty :crazy:

[ Dodano: 25-06-2007, 09:08 ]
kopciuch pisze: otworki do których dokręca sie koło zamachowe są rozmieszczone symetrycznie
Zgadza się, ale w kole zamachowym umieszczone są dwa kołki:
Obrazek

Które wchodzą w dwa odpowiednie miejsca w docisku:
Obrazek

i tutaj też nie ma możliwości złego założenia...

Obrazek
Ostatnio zmieniony pn cze 25, 2007 09:01 przez euglen, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 162 gości