Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
Grześko
- Gadatliwa bestia

- Posty: 502
- Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Post
autor: Grześko » ndz cze 24, 2007 22:35
No gratulacje.
Masz AFNa tak jak ja i hamowanego na tej samej hamowni i trochę się zastanawiam czego u ciebie przy 4930 obrotach masz prędkość 230km/h a ja mam przy tych samych obrotach 209km/h?
I przełożenie jest u mnie 85 a u Ciebie 93?
Jaki to może mieć wpływ na wykres?
Ostatnio zmieniony ndz cze 24, 2007 22:38 przez
Grześko, łącznie zmieniany 1 raz.
-
masakra
- Użytkownik

- Posty: 395
- Rejestracja: pn lut 27, 2006 18:34
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Post
autor: masakra » ndz cze 24, 2007 22:38
Grześko pisze:No gratulacje.
Masz AFNa tak jak ja i hamowanego na tej samej hamowni i trochę się zastanawiam czego u ciebie przy 4930 obrotach masz prędkość 230km/h a ja mam przy tych samych obrotach 209km/h?
Jaki to może mieć wpływ na wykres?
205/45/17
wlasnie tez mysle co to za przelozenie.....moze ktos sie wypowie?
Ostatnio zmieniony ndz cze 24, 2007 22:39 przez
masakra, łącznie zmieniany 1 raz.
-
cowboy
- V.I.P.

- Posty: 7253
- Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: cowboy » ndz cze 24, 2007 22:48
masakra pisze:wlasnie tez mysle co to za przelozenie.....moze ktos sie wypowie?
to chyba zalezy od rozmiaru opon, ja na 195/45/16 mam chyba 91
-
Grześko
- Gadatliwa bestia

- Posty: 502
- Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Post
autor: Grześko » ndz cze 24, 2007 22:49
[ Dodano: 24 Cze 2007 22:51 ]
cowboy pisze:masakra pisze:wlasnie tez mysle co to za przelozenie.....moze ktos sie wypowie?
to chyba zalezy od rozmiaru opon, ja na 195/45/16 mam chyba 91
Uuu. A tu bym się trochę zdziwił bo to jest zamiennik 185/60/14 a ja właśnie na takich się hamowałem.
[ Dodano: 24 Cze 2007 22:57 ]
masakra pisze:Grześko pisze:No gratulacje.
Masz AFNa tak jak ja i hamowanego na tej samej hamowni i trochę się zastanawiam czego u ciebie przy 4930 obrotach masz prędkość 230km/h a ja mam przy tych samych obrotach 209km/h?
Jaki to może mieć wpływ na wykres?
205/45/17
wlasnie tez mysle co to za przelozenie.....moze ktos sie wypowie?
A jeżeli miałbym porównywać moje 185/60/14 do Twoich to twoje są o 6,7% większe więc przełożenie 85 + 6,7% = prawie 91 więc 93 mogłoby chyba być.
Właśnie sprawdzałem na stronce
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
Ostatnio zmieniony ndz cze 24, 2007 22:59 przez
Grześko, łącznie zmieniany 1 raz.
-
rob555
- Gadatliwa bestia

- Posty: 693
- Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: rob555 » ndz cze 24, 2007 23:18
to calkiem niezle. U mnie na identycznych kołach 260km/h

-
cowboy
- V.I.P.

- Posty: 7253
- Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: cowboy » pn cze 25, 2007 08:12
co jak co ale prędkość rolek to hamownie mają chyba wyskalowane IDEALNIE koledzy...
-
rob555
- Gadatliwa bestia

- Posty: 693
- Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: rob555 » pn cze 25, 2007 09:11
cowboy pisze:
co jak co ale prędkość rolek to hamownie mają chyba wyskalowane IDEALNIE koledzy...
No tak ale moja bestia sie kreci wyzej a pozatym mam dłuzszy V bieg

teoretycznie wiec 260km/h jestem w stanie poleciec

-
masakra
- Użytkownik

- Posty: 395
- Rejestracja: pn lut 27, 2006 18:34
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Post
autor: masakra » pn cze 25, 2007 10:24
cowboy pisze:
co jak co ale prędkość rolek to hamownie mają chyba wyskalowane IDEALNIE koledzy...
nie, no ja wiedzialem ze predkosciomierz zaniża.... i ze jade wiecej niz licznikowo.
i wcale nie podwazam wyniku z hamowni.... 
-
Grześko
- Gadatliwa bestia

- Posty: 502
- Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Post
autor: Grześko » pn cze 25, 2007 16:41
Ale trochę teoretyzując i nie podważając hamowni jędrasika to jeśli zamiast przełożenia np 91 wybierze się przełożenie 93 to jaki to ma wpływ na wynik hamowania?
Czy wynik Nm i mocy mam podzielić przez 93 i pomnożyć przez 91?
Wtedy wyjdzie 3 KM mniej i 7 Nm mniej?
A może sytuacja odwrotna gdy przełożenie jest dobrane za małe i np. powinno być 87 a wybrano 85. Wtedy wynik dzielę przez 85 i mnożę przez 87. Wtedy wyjdzie więcej o 3KM i 7Nm więcej?
Hamowałem się też w Warszawie i tam dobrali mi przełożenie 87 a w Łodzi 85 a były to te same koła?
-
uysy
- V.I.P.

- Posty: 559
- Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
- Lokalizacja: Łódź
-
Kontakt:
Post
autor: uysy » pn cze 25, 2007 19:15
Grześko pisze:Czy wynik Nm i mocy mam podzielić przez 93 i pomnożyć przez 91?
To jest jakiś podupcony przelicznik...
jest to ilość km/h pokazywana przez hamowniany komputer przy 2krpm na wale.
zmieniając wartośc tego przełożenia zmieniasz zakres obrotowy w związku z czym zmieniają się wartości momentu obrotowego ale nie mocy bo ta już jest w funkcji obrotów przeca.
czyli - jak krowie na granicy - zmieniając przełożenie z 91 na 93 dostaniesz wykres z większym niutonem ale mocą identyczną.
-
cowboy
- V.I.P.

- Posty: 7253
- Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: cowboy » pn cze 25, 2007 22:07
uysy pisze:jest to ilość km/h pokazywana przez hamowniany komputer przy 2krpm na wale.
czyli zalezy od rozmiaru opon - bo rolki napędzane sa przez koła , błedy paralaksy czyli odczytu rpm z obrotomierza przez operatora hamowni, no i w jakims ułamkowym procencie od uslizgu kół
-
Grześko
- Gadatliwa bestia

- Posty: 502
- Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Post
autor: Grześko » wt cze 26, 2007 18:03
uysy pisze:Grześko pisze:Czy wynik Nm i mocy mam podzielić przez 93 i pomnożyć przez 91?
To jest jakiś podupcony przelicznik...
jest to ilość km/h pokazywana przez hamowniany komputer przy 2krpm na wale.
zmieniając wartośc tego przełożenia zmieniasz zakres obrotowy w związku z czym zmieniają się wartości momentu obrotowego ale nie mocy bo ta już jest w funkcji obrotów przeca.
czyli - jak krowie na granicy - zmieniając przełożenie z 91 na 93 dostaniesz wykres z większym niutonem ale mocą identyczną.
No nie tak do końca podupcony, bo jeśli przy zamienionym przełożeniu z 91 na 93 dostanę wykres z "większym niutonem", to dzieląc go przez 93 i mnożąc przez 91 zmniejszy mi się moment o 7Nm.
Niuton rośnie to OK, ale moc jest proporcjonalna do niutona więc im niuton większy tym moc większa, czy się mylę?

Ostatnio zmieniony wt cze 26, 2007 18:14 przez
Grześko, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości