mój wykres AFN ' a .... po modach....turbo, wtryski cd

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » ndz cze 24, 2007 22:35

No gratulacje. :kac:

Masz AFNa tak jak ja i hamowanego na tej samej hamowni i trochę się zastanawiam czego u ciebie przy 4930 obrotach masz prędkość 230km/h a ja mam przy tych samych obrotach 209km/h?
I przełożenie jest u mnie 85 a u Ciebie 93?
Jaki to może mieć wpływ na wykres?
Ostatnio zmieniony ndz cze 24, 2007 22:38 przez Grześko, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
masakra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: pn lut 27, 2006 18:34
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: masakra » ndz cze 24, 2007 22:38

Grześko pisze:No gratulacje. :kac:

Masz AFNa tak jak ja i hamowanego na tej samej hamowni i trochę się zastanawiam czego u ciebie przy 4930 obrotach masz prędkość 230km/h a ja mam przy tych samych obrotach 209km/h?
Jaki to może mieć wpływ na wykres?
205/45/17 :)

wlasnie tez mysle co to za przelozenie.....moze ktos sie wypowie?
Ostatnio zmieniony ndz cze 24, 2007 22:39 przez masakra, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » ndz cze 24, 2007 22:48

masakra pisze:wlasnie tez mysle co to za przelozenie.....moze ktos sie wypowie?
to chyba zalezy od rozmiaru opon, ja na 195/45/16 mam chyba 91



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » ndz cze 24, 2007 22:49

[ Dodano: 24 Cze 2007 22:51 ]
cowboy pisze:
masakra pisze:wlasnie tez mysle co to za przelozenie.....moze ktos sie wypowie?
to chyba zalezy od rozmiaru opon, ja na 195/45/16 mam chyba 91
Uuu. A tu bym się trochę zdziwił bo to jest zamiennik 185/60/14 a ja właśnie na takich się hamowałem.

[ Dodano: 24 Cze 2007 22:57 ]
masakra pisze:
Grześko pisze:No gratulacje. :kac:

Masz AFNa tak jak ja i hamowanego na tej samej hamowni i trochę się zastanawiam czego u ciebie przy 4930 obrotach masz prędkość 230km/h a ja mam przy tych samych obrotach 209km/h?
Jaki to może mieć wpływ na wykres?
205/45/17 :)

wlasnie tez mysle co to za przelozenie.....moze ktos sie wypowie?
A jeżeli miałbym porównywać moje 185/60/14 do Twoich to twoje są o 6,7% większe więc przełożenie 85 + 6,7% = prawie 91 więc 93 mogłoby chyba być.

Właśnie sprawdzałem na stronce http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
Ostatnio zmieniony ndz cze 24, 2007 22:59 przez Grześko, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
masakra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: pn lut 27, 2006 18:34
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: masakra » ndz cze 24, 2007 23:04

najwiecej na rolkach pokazalo chyba 233km/h


tutaj tez jest fajny przelicznik http://opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp
Ostatnio zmieniony ndz cze 24, 2007 23:07 przez masakra, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » ndz cze 24, 2007 23:18

masakra pisze:najwiecej na rolkach pokazalo chyba 233km/h


tutaj tez jest fajny przelicznik http://opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp
to calkiem niezle. U mnie na identycznych kołach 260km/h :)


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn cze 25, 2007 08:12

rob555 pisze:masakra napisał/a:
najwiecej na rolkach pokazalo chyba 233km/h


tutaj tez jest fajny przelicznik http://opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp


to calkiem niezle. U mnie na identycznych kołach 260km/h :)
co jak co ale prędkość rolek to hamownie mają chyba wyskalowane IDEALNIE koledzy...



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » pn cze 25, 2007 09:11

cowboy pisze: co jak co ale prędkość rolek to hamownie mają chyba wyskalowane IDEALNIE koledzy...
No tak ale moja bestia sie kreci wyzej a pozatym mam dłuzszy V bieg :chytry: teoretycznie wiec 260km/h jestem w stanie poleciec :hehe:


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
masakra
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 395
Rejestracja: pn lut 27, 2006 18:34
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: masakra » pn cze 25, 2007 10:24

cowboy pisze: co jak co ale prędkość rolek to hamownie mają chyba wyskalowane IDEALNIE koledzy...
nie, no ja wiedzialem ze predkosciomierz zaniża.... i ze jade wiecej niz licznikowo.

i wcale nie podwazam wyniku z hamowni.... :pub:



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » pn cze 25, 2007 16:41

Ale trochę teoretyzując i nie podważając hamowni jędrasika to jeśli zamiast przełożenia np 91 wybierze się przełożenie 93 to jaki to ma wpływ na wynik hamowania?
Czy wynik Nm i mocy mam podzielić przez 93 i pomnożyć przez 91?
Wtedy wyjdzie 3 KM mniej i 7 Nm mniej?
A może sytuacja odwrotna gdy przełożenie jest dobrane za małe i np. powinno być 87 a wybrano 85. Wtedy wynik dzielę przez 85 i mnożę przez 87. Wtedy wyjdzie więcej o 3KM i 7Nm więcej?

Hamowałem się też w Warszawie i tam dobrali mi przełożenie 87 a w Łodzi 85 a były to te same koła?



Awatar użytkownika
uysy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 559
Rejestracja: pt lis 19, 2004 14:37
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: uysy » pn cze 25, 2007 19:15

Grześko pisze:Czy wynik Nm i mocy mam podzielić przez 93 i pomnożyć przez 91?
To jest jakiś podupcony przelicznik...
jest to ilość km/h pokazywana przez hamowniany komputer przy 2krpm na wale.
zmieniając wartośc tego przełożenia zmieniasz zakres obrotowy w związku z czym zmieniają się wartości momentu obrotowego ale nie mocy bo ta już jest w funkcji obrotów przeca.

czyli - jak krowie na granicy - zmieniając przełożenie z 91 na 93 dostaniesz wykres z większym niutonem ale mocą identyczną.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » pn cze 25, 2007 22:07

uysy pisze:jest to ilość km/h pokazywana przez hamowniany komputer przy 2krpm na wale.
czyli zalezy od rozmiaru opon - bo rolki napędzane sa przez koła , błedy paralaksy czyli odczytu rpm z obrotomierza przez operatora hamowni, no i w jakims ułamkowym procencie od uslizgu kół



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » wt cze 26, 2007 18:03

uysy pisze:
Grześko pisze:Czy wynik Nm i mocy mam podzielić przez 93 i pomnożyć przez 91?
To jest jakiś podupcony przelicznik...
jest to ilość km/h pokazywana przez hamowniany komputer przy 2krpm na wale.
zmieniając wartośc tego przełożenia zmieniasz zakres obrotowy w związku z czym zmieniają się wartości momentu obrotowego ale nie mocy bo ta już jest w funkcji obrotów przeca.

czyli - jak krowie na granicy - zmieniając przełożenie z 91 na 93 dostaniesz wykres z większym niutonem ale mocą identyczną.
No nie tak do końca podupcony, bo jeśli przy zamienionym przełożeniu z 91 na 93 dostanę wykres z "większym niutonem", to dzieląc go przez 93 i mnożąc przez 91 zmniejszy mi się moment o 7Nm. :bajer:

Niuton rośnie to OK, ale moc jest proporcjonalna do niutona więc im niuton większy tym moc większa, czy się mylę? :-k
Ostatnio zmieniony wt cze 26, 2007 18:14 przez Grześko, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości