sie nie dogrzewa...
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
sie nie dogrzewa...
mam problemik bo mi sie silnik niedogrzewa...
tzn po mieście.. wszystko OK.. łapie 90stopni (ale dość wolno) i je trzyma
ale jak wyjade na trase to od razu temp. spada tak do 80.
jak jazde zaczynam od trasy to sie bardzo wolno nagrzewa (jak przejechałem 20km to było dopiero z 70 stopni...)
czy to wina termostatu
tzn po mieście.. wszystko OK.. łapie 90stopni (ale dość wolno) i je trzyma
ale jak wyjade na trase to od razu temp. spada tak do 80.
jak jazde zaczynam od trasy to sie bardzo wolno nagrzewa (jak przejechałem 20km to było dopiero z 70 stopni...)
czy to wina termostatu
sprawdź przy jakiej temp. termostat otwiera obieg na chłodnicę (powinien przy87'C) i będziesz wiedział..Quatro7 pisze:czy to wina termostatu
trzeba też wziąć poprawkę na niedokładność wskaźnika - najlepiej użyć termometru zewnętrznego
ewentualnie zwróć uwagę kiedy załącza się wentylator (95'C ) da ci to pogląd na ile dokładny jest wskaźnik (orientacyjny ,bo czujnik w chłodnicy też może przekłamywać)
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
dolny waz bedzie sie robil goracy. Bo rozniace w temperaturach miedzy górnym a dolnym wezem mam nadzieje ze jest ? jak odpalisz silnik to ten górny powinien sie zagrzac a dolny byc zimny, dopiero pozniej jak sie otwiera termostat to dolny sie robi ciepły a wlasciwie goracy i jest taki sam jak górny w temperaturze mam nadzieje ze nie zakrecilem za bardzoQuatro7 pisze:a jak sprawdzić kiedy sie termostat otwiera
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
to nie ma nic do rzeczyQuatro7 pisze:ale np ciepłe i zimne powietrze wieje dobrze jak potrzeba z nawiewów
tak jak Guti napisał - jak dolny wąż zacznie się robić ciepły ,a wraz z nim chłodnica tzn. ,że termostat otworzył
ale może być tak ,że termostat otwiera dobrze, tylko wskaźnik oszukuje (choć mniej prawdopodobne) ,dlatego zwróć uwagę przy jakiej temp. załączy się wentylator chłodnicy..
Ostatnio zmieniony sob cze 23, 2007 17:25 przez Matador, łącznie zmieniany 1 raz.
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
Quatro7, odpalasz autko , otwierasz maske, lapiesz za górny waz i patrzysz czy sie nagrzewa, i sprawdzacz czy czasem ten dolny sie nie nagrzewa z taka sama predkoscia jak ten górny. Jak ten dolny jest zimny, a ten górny jest goracy to wszystko jest ok. Kontrolujesz temperature, sprawdzasz przy jakiej pozycji wskazowki wlacza sie wentylator, moment wlaczenia wiatraka jest t po tym jak termostat sie otworzyl. Czyli reasumujac :
1. Waz górny ciepły , dół zimny --- termostat ok
2, waz gorny ciepły i dolny ciepły ( od samego poczatku jak rowno sie nagrzewaja) - termostat szrot.
3 Waz gorny goracy , dolny zimny, pozniej jak dolny sie robi ciepły... bardzo ciepły.... goracy i za momencik wlaczas sie wichura ------- wszytko poprawnie
1. Waz górny ciepły , dół zimny --- termostat ok
2, waz gorny ciepły i dolny ciepły ( od samego poczatku jak rowno sie nagrzewaja) - termostat szrot.
3 Waz gorny goracy , dolny zimny, pozniej jak dolny sie robi ciepły... bardzo ciepły.... goracy i za momencik wlaczas sie wichura ------- wszytko poprawnie
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
wymontuj go i wsadź do garnka z wodą, potrzebny bedzie jeszcze termometr (np: od ogrzewania centralnego ze skalą do 150 st C), podwieś teromstat na drucie w garnku (tak by niedotykał ścianki ani dna ) i zagotuj wodę, przy około 87 stopniach powinien sie zacząć otwierać, przy temperaturze 102 stopni powinien być całkiem otwarty, całkowity skok zaworu to 7 mm.Quatro7 pisze:a jak sprawdzić kiedy sie termostat otwiera
[ Dodano: 07-06-24, 17:30 ]
u mnie on był zamontowany tutaj, wystarczyło odkrecić trzy śrubyQuatro7 pisze:a jak go wymienic w mk2
...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 313 gości