Wygłuszanie komory silnika... jak się za to zabrać?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

robgr85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 01:16
Lokalizacja: 3mia100
Kontakt:

Wygłuszanie komory silnika... jak się za to zabrać?

Post autor: robgr85 » sob cze 23, 2007 13:30

Witam!

Od dluzszego czasu denerwowal mnie hałas w kabinie - z początku myślałem że to była wina dziurawego układu wydechowego + sparciałych gum go podtrzymujących.

Ostatnio wydech został zmieniony na nowy, gumy także, mimo to w samochodzie jest głośno.

Planuję wygłuszyć komorę silnika - myślę że to mogłoby trochę polepszyć sytuację, i tu rodzi się parę pytań.

Pierwsza sprawa - mam silnik 1,6benz, bez wspomagania i bez klimy więc miejsca troche jest i raczej wszystko bede robił bez demontowania silnika i całej reszty - nie ma tam oryginalnych mat wygłuszających.

1.Chyba najlepiej będzie wygłuszyć tylko ściane stykającą się z kokpitem, wydaje mi się że np wygłuszenie maski nie wpłynie na obnizenie poziomu halasu w kabinie. W kilku cichcych samochodach widziałem że nie były wygłuszone maski ani boki komory w której jest silnik. Zatem chyba do wygłuszenia pozostaje jedna 'ściana'.

2.Czym wygłuszać? Maty z allegro? Taśma dekarska? Pasta głusząca? Co będzie najlepsze i spokojnie wytrzyma temperatury panujące w komorze silnika? Na razie nastawiłem się na tzw taśmę dekarską - temperatura pracy przykladowej to maks 120st wiec powinno wystarczyć, co nie? Maty nie bardzo mi odpowiadają bo jest sporo klamotów poprzykręcanych do ściany graniczącej z kokpitem i demontaz wszystkiego to bylaby masakra :/ Taśmą szerokości dajmy na to 10cm da się dojść tam gdzie trzeba z odpowiednią dokładnością.

3. Czymś trzeba oczyścić powierzchnię przed położeniem taśmy - czy benzyna ekstrakcyjna wystarczy?

4. Czy jakoś dodatkowo przykręcić wkrętami taśmę w paru miejscach? Czy sama wystarczająco dobrze będzie sie trzymać porządnie oczyszczonej powierzchni i nie odpadnie?

5. Taśmę rozklejać z lewej na prawą czy z góry na dół? Jak szerokie zakładki robić?


6. Jakieś patenty, życiowe historie i wskazówki które mogą mi baaardzo pomóc?

Pozdrawiam,
Robert

P.S. Będę wdzięczny za wyrozumiałość - pierwszy raz planuje coś wygłuszać, a na forum znalazłem tylko instrukcje wygłuszania drzwi do car audio...
Ostatnio zmieniony sob cze 23, 2007 13:34 przez robgr85, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://ilepali.info/pt.php?id=62][img]http://ilepali.info/foot.php?id=62[/img][/url]

Awatar użytkownika
Robert Pala
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 152
Rejestracja: pt maja 18, 2007 20:39
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Robert Pala » sob cze 23, 2007 21:09

jam mam 1.3i tez mam dosc glosno od silnika w srodku kabiny a poduszki pod silnikiem mam nowe, slychac za bardzo silnik szczegolnie przy wysokich obrotach, tez jestem ciekaw jak zatlumic dzwiek mojego malego silniczka.



greg

Post autor: greg » sob cze 23, 2007 22:26

opiszę jak ja to robiłemw golfie 2 GTD - wyjałem fotele, zdjaąm wykłądziny, wyjąłęm stare zbutwiałe maty wygłuszajace, wyczyściłem podłogę, jak coś było widać rdzy to wyczysciłem, odrdzewiłem, pociągnąłem podkłądem 2 razy potem na całosć 2 razty blachogumem. POtem kupiłem w sklepie motoryzacyjnym takie maty wygłuszajace z takim filcem z jednej a z bitumem i folią aluminiową z drugie, powykłądałem łącznie zpionową częscią grodziową ile tylko mogłem ułozyć (filcem do dołu) potem całosć piękneiokleiłem taśmami żeby nic ni epuściło w zimę w dół wody, nastenei rozłożyłem wykłądzinę i cieszyłem się z cichszej pracy całosci



VWPABLO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: czw kwie 05, 2007 22:19
Lokalizacja: okolice Sanoka
Kontakt:

Post autor: VWPABLO » sob cze 23, 2007 23:07

U siebie też wygłuszyłem dodatkowo (poprawiając fabryke) ściankę która jest za silnikiem. Zdarłem deske i na oryginalne wygłuszenie przykleiłem maty wygłuszjające, tam gdzie jej brakowało. Robiłem to przy okazji zmieniania deski twardej (która niemiłosiernie latała na zimnym silniku) na miekką. Efekt jest naprawde zauważalny, JP-eka z przódu prawie nie słychać, dodatkowo wykleiłem tunel biegnący pomiędzy siedzeniami. Od strony silnika zostały naklejone maty wygłuszające, ale te odporne na temperature.



robgr85
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 149
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 01:16
Lokalizacja: 3mia100
Kontakt:

Post autor: robgr85 » ndz cze 24, 2007 06:59

z tego co zrozumiałem to wyklejenie ściany w komorze silnika samą taśmą dekarską mija się z celem... dobrze rozumuje?

pozdr.


[url=http://ilepali.info/pt.php?id=62][img]http://ilepali.info/foot.php?id=62[/img][/url]

greg

Post autor: greg » ndz cze 24, 2007 08:34

robgr85 pisze:wyklejenie ściany w komorze silnika samą taśmą dekarską mija się z celem
też tak uważam



Awatar użytkownika
Pawlos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 223
Rejestracja: śr mar 15, 2006 08:32
Lokalizacja: Stranda
Kontakt:

Post autor: Pawlos » ndz cze 24, 2007 08:48

Tasma dekarska w car audio sluzy raczej jako sposob powstrzymania wibracji blachy, niz jako samoistne wygluszenie. Drzwi sie raczej wytlumia, a nie wyglusza...

Jesli chcesz miec ciszej w aucie, to zdejmik wykladzine i deske i tam wloz wlasnie taka mate wygluszajaca jak pisze greg, i dodatkowo jeszcze na strone grodziowa od strony silnika. Zazwyczaj takie maty za lapane na zatrzaski, albo jakies zapinki.

Dodatkowo sprawdz sobie wszystki uszczelki drzwi i okien, bo one tez lubia puszczac i wtedy glosniej jest w aucie...

Pozdrawiam

Jak bedziesz jednak to robil, to walni jakas fotoporade...


Czas na jakiś zabytek :>

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 359 gości