Witam!
Od dluzszego czasu denerwowal mnie hałas w kabinie - z początku myślałem że to była wina dziurawego układu wydechowego + sparciałych gum go podtrzymujących.
Ostatnio wydech został zmieniony na nowy, gumy także, mimo to w samochodzie jest głośno.
Planuję wygłuszyć komorę silnika - myślę że to mogłoby trochę polepszyć sytuację, i tu rodzi się parę pytań.
Pierwsza sprawa - mam silnik 1,6benz, bez wspomagania i bez klimy więc miejsca troche jest i raczej wszystko bede robił bez demontowania silnika i całej reszty - nie ma tam oryginalnych mat wygłuszających.
1.Chyba najlepiej będzie wygłuszyć tylko ściane stykającą się z kokpitem, wydaje mi się że np wygłuszenie maski nie wpłynie na obnizenie poziomu halasu w kabinie. W kilku cichcych samochodach widziałem że nie były wygłuszone maski ani boki komory w której jest silnik. Zatem chyba do wygłuszenia pozostaje jedna 'ściana'.
2.Czym wygłuszać? Maty z allegro? Taśma dekarska? Pasta głusząca? Co będzie najlepsze i spokojnie wytrzyma temperatury panujące w komorze silnika? Na razie nastawiłem się na tzw taśmę dekarską - temperatura pracy przykladowej to maks 120st wiec powinno wystarczyć, co nie? Maty nie bardzo mi odpowiadają bo jest sporo klamotów poprzykręcanych do ściany graniczącej z kokpitem i demontaz wszystkiego to bylaby masakra :/ Taśmą szerokości dajmy na to 10cm da się dojść tam gdzie trzeba z odpowiednią dokładnością.
3. Czymś trzeba oczyścić powierzchnię przed położeniem taśmy - czy benzyna ekstrakcyjna wystarczy?
4. Czy jakoś dodatkowo przykręcić wkrętami taśmę w paru miejscach? Czy sama wystarczająco dobrze będzie sie trzymać porządnie oczyszczonej powierzchni i nie odpadnie?
5. Taśmę rozklejać z lewej na prawą czy z góry na dół? Jak szerokie zakładki robić?
6. Jakieś patenty, życiowe historie i wskazówki które mogą mi baaardzo pomóc?
Pozdrawiam,
Robert
P.S. Będę wdzięczny za wyrozumiałość - pierwszy raz planuje coś wygłuszać, a na forum znalazłem tylko instrukcje wygłuszania drzwi do car audio...
Wygłuszanie komory silnika... jak się za to zabrać?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Wygłuszanie komory silnika... jak się za to zabrać?
Ostatnio zmieniony sob cze 23, 2007 13:34 przez robgr85, łącznie zmieniany 1 raz.
[url=http://ilepali.info/pt.php?id=62][img]http://ilepali.info/foot.php?id=62[/img][/url]
- Robert Pala
- Ma gadane
- Posty: 152
- Rejestracja: pt maja 18, 2007 20:39
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
opiszę jak ja to robiłemw golfie 2 GTD - wyjałem fotele, zdjaąm wykłądziny, wyjąłęm stare zbutwiałe maty wygłuszajace, wyczyściłem podłogę, jak coś było widać rdzy to wyczysciłem, odrdzewiłem, pociągnąłem podkłądem 2 razy potem na całosć 2 razty blachogumem. POtem kupiłem w sklepie motoryzacyjnym takie maty wygłuszajace z takim filcem z jednej a z bitumem i folią aluminiową z drugie, powykłądałem łącznie zpionową częscią grodziową ile tylko mogłem ułozyć (filcem do dołu) potem całosć piękneiokleiłem taśmami żeby nic ni epuściło w zimę w dół wody, nastenei rozłożyłem wykłądzinę i cieszyłem się z cichszej pracy całosci
-
- Mały gagatek
- Posty: 51
- Rejestracja: czw kwie 05, 2007 22:19
- Lokalizacja: okolice Sanoka
- Kontakt:
U siebie też wygłuszyłem dodatkowo (poprawiając fabryke) ściankę która jest za silnikiem. Zdarłem deske i na oryginalne wygłuszenie przykleiłem maty wygłuszjające, tam gdzie jej brakowało. Robiłem to przy okazji zmieniania deski twardej (która niemiłosiernie latała na zimnym silniku) na miekką. Efekt jest naprawde zauważalny, JP-eka z przódu prawie nie słychać, dodatkowo wykleiłem tunel biegnący pomiędzy siedzeniami. Od strony silnika zostały naklejone maty wygłuszające, ale te odporne na temperature.
Tasma dekarska w car audio sluzy raczej jako sposob powstrzymania wibracji blachy, niz jako samoistne wygluszenie. Drzwi sie raczej wytlumia, a nie wyglusza...
Jesli chcesz miec ciszej w aucie, to zdejmik wykladzine i deske i tam wloz wlasnie taka mate wygluszajaca jak pisze greg, i dodatkowo jeszcze na strone grodziowa od strony silnika. Zazwyczaj takie maty za lapane na zatrzaski, albo jakies zapinki.
Dodatkowo sprawdz sobie wszystki uszczelki drzwi i okien, bo one tez lubia puszczac i wtedy glosniej jest w aucie...
Pozdrawiam
Jak bedziesz jednak to robil, to walni jakas fotoporade...
Jesli chcesz miec ciszej w aucie, to zdejmik wykladzine i deske i tam wloz wlasnie taka mate wygluszajaca jak pisze greg, i dodatkowo jeszcze na strone grodziowa od strony silnika. Zazwyczaj takie maty za lapane na zatrzaski, albo jakies zapinki.
Dodatkowo sprawdz sobie wszystki uszczelki drzwi i okien, bo one tez lubia puszczac i wtedy glosniej jest w aucie...
Pozdrawiam
Jak bedziesz jednak to robil, to walni jakas fotoporade...
Czas na jakiś zabytek :>
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 329 gości