Jaki to silnik?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Reporterek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 224
Rejestracja: czw maja 31, 2007 00:26
Lokalizacja: Jaworzno

Jaki to silnik?

Post autor: Reporterek » czw cze 21, 2007 16:35

Witam mam pytanie co do silnika. Kupiłem w marcu golfa mk2 1,3 jest to silnik na gaźnik.
W dowodzie rejestracyjnym pojemność skokowa to 1263 cm3

Ale nie wiem jaki bo piszecie tu o nz, mh itd. Szukałem na forum rodzaje silników itd. SZukałem zdjęc silników tego typu ale nie znalazłem.

Mam do Was pytanie jak ito rodzaj silnika. Chciałbym sięo nim czegoś więcej dowiedzieć i poczytać. Wiadomo że różne rodzaje rzeczy lubią a niektórych nie znoszą. Chciałbym właśnie się dowiedzieć aby nie ranić swojego auta i przy okazji może mu umilić życie :)

To moje pierwsze auto więc jakie jest takie jest, ale je kocham na swój sposób :)

Jestem początkujący, co na to poradzę? każdy kiedyś był. Ale staram się iść do przodu :)

oto zdjęcie:

Obrazek

A tak swoją drogą.. wkurza mnie ten filtr powietrza.. golfik przez to pod maską wygląda bardzo staro :( napewno póki co będę czyścił i malował na czarno. Ale może ktoś robił coś takiego albo wie gdzie jest to wytłumaczone? Chodzi mi żeby założyć tu zwykły filtr albo stożek.
Z góry dziękuję
Ostatnio zmieniony czw cze 21, 2007 16:38 przez Reporterek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw cze 21, 2007 16:42

moim zdaniem to jest silnik MH/HK pojemność nie 1263 a 1272 , średnica tłoka 75 mm skok 72mmstopień sprężania 9,5 : 1



Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Post autor: Kowal_ » czw cze 21, 2007 16:45

MH.



Awatar użytkownika
Reporterek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 224
Rejestracja: czw maja 31, 2007 00:26
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Reporterek » czw cze 21, 2007 17:00

co do pojemności to tylko wg. dowodu napisałem ;)

Obrazek



Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Post autor: Kowal_ » czw cze 21, 2007 17:10

W dowodach rożne rzeczy piszą. Powinno być 1272.



Awatar użytkownika
Reporterek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 224
Rejestracja: czw maja 31, 2007 00:26
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Reporterek » czw cze 21, 2007 17:15

mkowalm, ok ;) to mała różnica. To na 100% MH?

znacie może jakąś lekturę do tego?



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw cze 21, 2007 17:21

a co Cie konkretnie interesuje , bo silnik jako silnik całkiem podobny do innych , jak 1,1 1,3 , a teraz na bazie silnika 1,3 robia silniki 1,4 w MK3



Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Post autor: Kowal_ » czw cze 21, 2007 17:26

Reporterek pisze:mkowalm, ok ;) to mała różnica. To na 100% MH?

znacie może jakąś lekturę do tego?
Raczej na 100% :)

A co do lektury

to mogę Ci wrzucić na rapidshare'a serwisówkę do tego silnika.



Awatar użytkownika
Reporterek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 224
Rejestracja: czw maja 31, 2007 00:26
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Reporterek » czw cze 21, 2007 17:33

miś fazi, ogólnie tak jak pisałem chcę wiedzieć czym jeżdżę i jak się z nim obchodzić :)

mkowalm,
byłbym bardzo wdzięczny :)



Awatar użytkownika
Buniek85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 617
Rejestracja: czw sty 19, 2006 17:38
Lokalizacja: Gorzów Wlkp / Vic - Hiszpania
Kontakt:

Post autor: Buniek85 » czw cze 21, 2007 22:48

Napewno MH!!!!



Łukasz m
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt mar 02, 2007 15:47
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Łukasz m » pt cze 22, 2007 10:20

Witam
Taka pojemnośc ma silnik 2G, zewnetrznie niczym nie różni się od mh.



Awatar użytkownika
Miami
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt lip 05, 2005 21:55
Lokalizacja: Sandomierz
Kontakt:

Re: Jaki to silnik?

Post autor: Miami » pt cze 22, 2007 17:25

Bankowo MH - mam taki sam. Osprzęt na foto jak i Twój opis wskazują jednoznacznie.

Tobie się nie podoba filtr powietrza zaś mi bardzo - jakoś tak kojarzy mi sie ze
starymi amerykańcami, które widziałem za wielką wodą.

Zostaw go - cały urok w tym kapeluszu a jeśli masz kasę i czas - rzuć chrom lub nikiel
na "kapelusz". Widzialem to u jednego pacjenta w "fałłeju" - efekt szokujący (pozytywnie).

Pozdrowienia...


Born to be ...?

Awatar użytkownika
Reporterek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 224
Rejestracja: czw maja 31, 2007 00:26
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Reporterek » pt cze 22, 2007 19:20

Łukasz m, ciekawe spostrzeżenie..
Może ktoś wie coś na ten temat ?:)

Miami, Na chrom ani nikiel nie mogę sobie pozwolić ze względu na $$$$ ale napewno pomaluję. pokrywa filtra czeka już na malowanie tydzień..
Na pewno t ozrobię.

I mam jeszcze pytanko. Przy takim silniku jak ja mam tzn MH lub 2G(większośc jednak twierdzi że Mh). Jak taki silnik lubi jeździć? Tzn. już tłumacze o co mi chodzi.

Chodzi mi np o spalanie. Bo ekonomiczna jazda z tego co się domyslam to 80-100 (posiadam 4-biegową skrzynię).

1. Ale np jak jest lepiej jadąc z górki? wrzucić na luz czy bez gazu? We wtrysku nie wciskając pedało paliwo właściwie nie idzie. A w gaźniku chyba tak.

2. Jak jest lepiej dla silnika i spalania(pomijam tarcze, klocki i ich zużycie) hamować silnikiem i wrzucić na luz czy wrzucić luz i hamować? chodzi mi o ekonomię.

O szybkim ruszaniu itd. nie wspominam bo to oczywiste. Z góry dziękuję wsyzstkim za pomoc :kwiatek:



Awatar użytkownika
Reporterek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 224
Rejestracja: czw maja 31, 2007 00:26
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Reporterek » sob cze 23, 2007 13:50

Czyli jednak 2G? :)

MAREK lbln, bardzo ładny efekt ci wyszedł. Naprawdę super.
Ja swojego jednak przejadę czarnym hammerite :)

Prosiłbym o odpowiedź na zadane pytania :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 91 gości