Co to za Turbina

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Co to za Turbina

Post autor: Krzylu » śr maja 11, 2005 00:47

jako ze robilem remont silnika tzn wymiane bloku
sciagnieta mialem głowice i turbine na widoku postanowilem sie dowiedziec cos wiecej na jej temat

i jak w temacie co to za turbina bo tyle wiem ze w 1.6Td byly Garetty
ja mam KKK????

nie zabardzo sie znam na tych turbawach wiec prosze o jakies info na ten temat



Awatar użytkownika
Trochim
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:22
Lokalizacja: betonów
Kontakt:

Post autor: Trochim » śr maja 11, 2005 08:08

a nie było tam żadnej tabliczki?

ja stawiam na k24 lub k14


Nissan Patrol K160

Awatar użytkownika
1 6 D
_
_
Posty: 1950
Rejestracja: śr sie 18, 2004 09:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: 1 6 D » śr maja 11, 2005 19:03

http://members.chello.nl/y.timmer1/
To jest bardzo dobra strona o dieslach i turbodieslach. Na ETCE w 90 roku w jr i mf widzę, że są KKK i Garett.



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » czw maja 12, 2005 01:53

nic niebylo tylko te numery nawet miejsca niema w ktorym byc moze cokolwiek bylo

w tej stronie co podales 1 6D wynika ze KKK wystepowaly w RA i 1V
czyzbym mial dmuchawe z tych silnikow???

Ra odpada bo ma chłodzenie woda a ja niemam to pozostaje 1V
czyli zostaje takie same cisnienie doładowania jakie oryginalnie jest w JR tylko poprostu many wstawil zamiennik z 1V



naum
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: śr mar 23, 2005 22:54
Lokalizacja: Hajnówka
Kontakt:

Post autor: naum » czw maja 26, 2005 00:03

czyli zostaje takie same cisnienie doładowania jakie oryginalnie jest w JR tylko poprostu many wstawil zamiennik z 1V
ta turbawka z 1V kosztuje 500 euro, a z JR 450 :bigok:



Awatar użytkownika
marek29
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt sie 31, 2004 11:59
Lokalizacja: Krzeszowice
Kontakt:

Post autor: marek29 » pn maja 30, 2005 12:27

Wbrew pozorom K14 nie jest taka zła.Wedłu danych znalezionych w necie
turbo było zakładane (oprócz VW) w mercach,cytrynach 1.9td i jeszcze w innych.W 1V ustawione zostało ciśnienie 0,4bar,ale sama turbina jest przewidziana bodajże na 0,68-0,74bar.
Ok. 0,1-0,15Bar mniej niż w prawdziwym Td.
Ze względu na mniejszą "muszlę" szybciej się rozpędza.
Jest gdzieś na forum link do stronki w której jest opis że gość wydusił z K14 powyżej 1bar (chyba 1,15)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości