Wklejam moja rozmowe z
Paweł Marek,
16:19:37 PAWEŁ (GG# 9303420)
Element woksowy na zimnym podnosi przepustnicę i zdaje się jest wtedy przerwa
16:19:54 tomasz-206
ui element woksowy
16:20:03 tomasz-206
to nie j est silownik trojpolozeniowy
16:20:07 PAWEŁ (GG# 9303420)
No właśnie. Ruchy jakieś trzpień siłownika 3-pol wykonuje?
16:20:12 tomasz-206
tak
16:20:30 PAWEŁ (GG# 9303420)
To postawa, ja znam gaźnik z mojej jetki 1,8
16:20:38 PAWEŁ (GG# 9303420)
a w 1,8 był układzik
16:20:52 PAWEŁ (GG# 9303420)
który domykał przepustnicę na dobiegu
16:21:00 PAWEŁ (GG# 9303420)
W 1.6 tego chyba niema
16:21:06 PAWEŁ (GG# 9303420)
Ale teraz to nieistotne
16:21:09 tomasz-206
wlasnie
16:21:15 tomasz-206
wiec
16:21:22 tomasz-206
u mnie przerwa jest zawsze niezaleznie
16:21:27 tomasz-206
od tego czy zimy czy cieply
16:21:37 tomasz-206
wczoraj skrecilem maksymalnie ta srube z tylu
16:21:41 PAWEŁ (GG# 9303420)
Masz w aucie obrotomierz?
16:21:44 tomasz-206
silownika 3polozeniowego
16:21:54 tomasz-206
i nadal nie dotchnal tej srubki
16:21:56 tomasz-206
nie nie mam
16:22:06 tomasz-206
ale obroty jak sie nagrzeje sa baaardzo niskie
16:22:13 tomasz-206
i silnik potrafi nawet zgasnac
16:22:17 PAWEŁ (GG# 9303420)
Ok to rozumiem, teraz napisz mi
16:22:49 PAWEŁ (GG# 9303420)
w jakiej pozycji jest wkręcona śróbka regulacyjna ta cienka co nie ma przerwy między nią a trzpieniem
16:22:58 tomasz-206
w polowie
16:23:02 PAWEŁ (GG# 9303420)
ok
16:23:07 tomasz-206
polowa z jednej polowa z drugiej
16:23:21 PAWEŁ (GG# 9303420)
Kapuję. Już sporo wiemy
16:23:29 tomasz-206
moge Ci dac zdjecie
16:23:32 tomasz-206
bo mam pelno
16:23:34 tomasz-206
porobilem
16:23:36 PAWEŁ (GG# 9303420)
Wiesz jak się reguluje tzw obroty jałowe zimnego silnika?
16:23:46 tomasz-206
trzeba jakas rurke zdjac
16:23:51 tomasz-206
16:23:56 tomasz-206
i wtedy ma byc okolo 3000
16:24:16 tomasz-206
ale ja nie mam obrotomierza
16:24:25 tomasz-206
i nie mam pojecia jaki dzwiekjest przy 3000
16:24:45 PAWEŁ (GG# 9303420)
Powiedzmy że to połowa obrotów maksymalnych
16:25:05 tomasz-206
ale przy zimnym silniku wszystko chodzi super
16:25:13 tomasz-206
dopoki sie nie rozgrzeje
16:25:20 tomasz-206
czyli zapewne dopoki
16:25:22 PAWEŁ (GG# 9303420)
Poczekaj. Już tłumaczę
16:25:29 tomasz-206
okej
16:25:35 PAWEŁ (GG# 9303420)
Nazwa obropty jałowe zimnego silnika to paradoks
16:25:58 PAWEŁ (GG# 9303420)
Ich ustawienie to podstawa dobrej pracy na ciepłym a nie na zimnym silniku, od tego trzeba zacząć
16:26:16 PAWEŁ (GG# 9303420)
No więc wiesz co ścignąć?
16:26:20 tomasz-206
nie
16:26:26 PAWEŁ (GG# 9303420)
Czekaj
16:26:31 tomasz-206
okej
16:28:16 PAWEŁ (GG# 9303420)
tyłu za gaźnikiem jest biały trójniczek z wpiętym 3-ma wężykami, widziałeś to czy chcesz fotkę?
16:28:35 tomasz-206
nie widzialem
16:28:40 tomasz-206
jesli mozesz to fotke
16:28:52 PAWEŁ (GG# 9303420)
To momemnt, muszę pstryknąć
16:28:57 tomasz-206
teraz
16:28:59 tomasz-206
?
16:29:35 PAWEŁ (GG# 9303420)
Tak poczekaj
16:29:40 tomasz-206
okej
16:35:09 PAWEŁ (GG# 9303420)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a0c ... ea4fe.html
16:35:44 tomasz-206
tak widze
16:36:10 tomasz-206
i teraz co zmam zdjac
16:36:15 PAWEŁ (GG# 9303420)
Obejrzyj, ścigasz ten węzyk i zatykasz, trójniczek zostawiasz otwarty. Kiedy to zrobisz siłownik wypchnie trzpień i obroty wzrossną.
16:36:48 tomasz-206
poczekaj bo nie wiem ktory
16:36:48 PAWEŁ (GG# 9303420)
NA *#cenzura#* SILNIKU PODKREŚLAM RAZ JESZCZE!
16:36:51 tomasz-206
mam zatkac
16:37:05 tomasz-206
a widze zanaczony
16:37:11 PAWEŁ (GG# 9303420)
Właśnie.
16:37:23 tomasz-206
okej
16:37:33 tomasz-206
on siedzi na wcisk w tym trojniku?
16:37:33 PAWEŁ (GG# 9303420)
no i teraz masz problem, bo powinno sie je ustawić na 3000
16:37:41 PAWEŁ (GG# 9303420)
tak na wcisk
16:37:47 tomasz-206
dobrze
16:37:53 tomasz-206
i teraz pytanie
16:37:53 PAWEŁ (GG# 9303420)
tzn na trójniku
16:37:58 PAWEŁ (GG# 9303420)
?
16:38:00 tomasz-206
jak wyglada
16:38:08 tomasz-206
sprawa obrotomierza ww Pawełie
16:38:10 tomasz-206
bo moze
16:38:17 tomasz-206
kupie
16:38:24 tomasz-206
tylko co wtedy musialbym miec
16:38:25 tomasz-206
?
16:39:07 PAWEŁ (GG# 9303420)
Na to nie odpowiem, prawdopodobnie wystarczy podpiąć licznik z obrotkiem, ale sa jakieś dwa typy z jedną lub dwoma wtyczkami, wszystko o tym jest na forum
16:39:20 tomasz-206
okej to poszukam
16:39:38 PAWEŁ (GG# 9303420)
No więc nie masz obrotka
16:40:00 PAWEŁ (GG# 9303420)
Ustaw mniej więcej, nie musi być idealnie 3 tys, powiedzmy plus minus 200
16:40:08 tomasz-206
okej sprobuje
16:40:10 tomasz-206
mniej wiecej
16:40:13 tomasz-206
moze zrobimy tak
16:40:21 tomasz-206
ze poslucham u kolegi jak chodzi
16:40:26 tomasz-206
silnik na 3000
16:40:32 tomasz-206
i u siebie podobnie ustawie
16:40:38 PAWEŁ (GG# 9303420)
No właśnie
16:40:44 tomasz-206
tylko czy ja znajde kogos z takim silnikiem jak moj
16:40:47 tomasz-206
ale okej to juz moj problem
16:40:56 PAWEŁ (GG# 9303420)
I teraz kiedy już to ustawisz:
16:41:19 tomasz-206
ale mam to ustawic ktor sruba
16:41:20 tomasz-206
?
16:41:24 PAWEŁ (GG# 9303420)
Kręcąc cienką śróbką tą co nie styka
16:41:35 tomasz-206
okej
16:41:37 PAWEŁ (GG# 9303420)
z trzepieniem
16:41:47 PAWEŁ (GG# 9303420)
Nie tą dużą co już kręćiłeś na klucz 3
16:41:49 PAWEŁ (GG# 9303420)
13
16:41:55 PAWEŁ (GG# 9303420)
Jasne na razie?
16:42:00 tomasz-206
http://images21.fotosik.pl/371/35f2125d8ac779cf.png
16:42:05 tomasz-206
element nr 1
16:42:09 tomasz-206
tym mam krecic
16:42:12 tomasz-206
jasne
16:42:16 PAWEŁ (GG# 9303420)
tak
16:42:32 PAWEŁ (GG# 9303420)
Więc załóżmy teraz
16:42:40 PAWEŁ (GG# 9303420)
że mimo tej regulacji
16:43:24 PAWEŁ (GG# 9303420)
i po podłączeniu wężyka nazad dalej nie uzyskasz styku trzepienia z śróbką
16:43:50 PAWEŁ (GG# 9303420)
I w związku z tym dalej niebędziesz mógł podnieść obrotów
16:44:09 tomasz-206
dokladnie
16:44:11 PAWEŁ (GG# 9303420)
kręcąc śróbą z tyłu, to dopiero zaczną się poszukiwania
16:44:33 PAWEŁ (GG# 9303420)
Pewien jesteś co do scczelności podstawki i wszystkicgh wężyków?
16:44:38 tomasz-206
nie
16:44:45 tomasz-206
nie jestem pewien
16:45:01 PAWEŁ (GG# 9303420)
Musisz być pewien bo kupa będzie z tego jak jest lewe powietrze, zrób tak
16:45:39 PAWEŁ (GG# 9303420)
Weź łatwo palny dezodorant, byle jaki najtańszy, zapachowy albo jakiś samostart
16:46:15 PAWEŁ (GG# 9303420)
Na pracującym silniku pryskaj pod gaźnik, po wężykach, po całym wężu od serwa, jeśli na moment łapnie wyższe obroty to jest dziura
16:46:32 tomasz-206
okej rozumiem
16:46:38 PAWEŁ (GG# 9303420)
Jedziemy dalej.
16:47:04 PAWEŁ (GG# 9303420)
Zakładam że nie masz dziury i ustawiłeś te glupio nazwane obroty jałowe zimnego silnika
16:47:26 PAWEŁ (GG# 9303420)
I dalej brak styku tam gdzie masz przerwę
16:47:46 PAWEŁ (GG# 9303420)
To skupisz się teraz na dwóch sprawach
16:47:52 tomasz-206
okej
16:47:56 PAWEŁ (GG# 9303420)
Na składzie mieszanki, oraz na elemencie wokowym
16:48:21 tomasz-206
i tu zaczyna sie problem bo boje sie rozlegulowac skladu
16:48:32 tomasz-206
bo jak rozreguluje to moze mi palic 14 l
16:49:24 PAWEŁ (GG# 9303420)
Nie boj się. Regulujesz tylko skład na wolnych obrotach, to niewiele przekłada się na spalanie/100km. Pokręcisz trochę śróbą odgóry gaźnika dostępną przez dziurę w pokrywie filtra, jarzysz którą?
16:49:38 tomasz-206
tak dokladnie wiem
16:49:40 tomasz-206
ktora
16:50:24 PAWEŁ (GG# 9303420)
OK. Kręcisz troszkę w obie strony usilująć uzyskać wyższe obroty, bo gdy skład jest bardzo rozregulowany to też przekłada się to na obroty jałowe
16:51:22 tomasz-206
rozumiem
16:51:40 PAWEŁ (GG# 9303420)
Jeślito nic nie da, to musisz zająć się elementem woskowym, pisać o tym teraz bo to bardziej skomplikowane, trzeba raczej wyjąć gaźnik i dość trudna sprawa
16:51:50 PAWEŁ (GG# 9303420)
?
16:52:04 tomasz-206
nie pisz
16:52:05 tomasz-206
nawet
16:52:13 tomasz-206
bo gaznika nie bede wyjmowal na 100%
16:52:27 tomasz-206
jesli okaze sie ze sam nie dam rady
16:52:31 PAWEŁ (GG# 9303420)
OK, to umówmny się tak
16:52:35 tomasz-206
to poprostu pojade do mechanika
16:53:10 PAWEŁ (GG# 9303420)
Bardzo wątpię czy znajdziesz takiego co si na tym zna
16:53:32 PAWEŁ (GG# 9303420)
Jeśli masz speca ok, jeśli nie odezwij się do mnie jeszcze
16:57:45 PAWEŁ (GG# 9303420)
To może ściąg jeszcze sobie googlami coś pod hasłem "niedomagania pierburg 2E2" wyjdzie tam dość dokładny opis.Potemjeszcze coś pomogę.
16:57:58 tomasz-206
mam to
16:58:26 tomasz-206
i czytalem
16:58:28 PAWEŁ (GG# 9303420)
W sumie ja się opierałem na serwisówce w której pisze to samoi na własnych próbach
16:58:28 tomasz-206
patrzylem
16:58:49 tomasz-206
podejrzewam
16:58:53 tomasz-206
ze wyregulowanie
16:58:54 tomasz-206
wystarczy
16:59:02 PAWEŁ (GG# 9303420)
Oby, masz LPG?
16:59:05 tomasz-206
nie
16:59:10 tomasz-206
a i powiedz mi jeszcze
16:59:16 tomasz-206
jakim sposobem
16:59:21 tomasz-206
kreci sie ta srubka
16:59:30 tomasz-206
z przodu
16:59:33 PAWEŁ (GG# 9303420)
tolepiej, przy lpg jest więcej kłpotu bo pękają przesuszone membranki w gaźniku różne
16:59:36 tomasz-206
ta cala gwintowana
17:00:04 PAWEŁ (GG# 9303420)
Ma nacięcie z przodu maleńki śróbokręt cienki
17:00:27 tomasz-206
okej
17:00:34 tomasz-206
DZIEKUJE CI BAAAAAAAARDZO
17:00:49 PAWEŁ (GG# 9303420)
a poczxątkowo śmiało rozruszaj ją kmbinerkami bo jest na lakierze zabezpieczającym
17:01:16 tomasz-206
bo to sie robi juz niebezpieczne
17:01:20 tomasz-206
jak mi samochod gasnie
17:01:26 tomasz-206
przy hamowaniu
17:01:35 tomasz-206
jak wcisne sprzeglo
17:01:59 PAWEŁ (GG# 9303420)
Rozumeim. OK, to na razie, zerknę jeszcze co słychać na forum, czy ktoś tamnie narzeka na brak pomocy i spadam do wieczora późniejszego. Narka
17:02:29 tomasz-206
3maj sie
17:02:39 tomasz-206
jeszcze raz DZIEKI
[ Dodano: 20 Cze 2007 18:09 ]
Zycze milego czytania
[ Dodano: 21 Cze 2007 00:12 ]
UDALO SIE !!! Golfik juz nie gasnie !!!