alternator nie ładuje
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
alternator nie ładuje
Tak jak w temacie, alternator przestał łądować. Stało się to stopniowo. Teraz już nawet nie podładuje tak żebym mógł odpalić. Znajomi podpowiadają że szczotki, regulator napięcia, jakaś dioda... Nie znam się na tym i nie wiem jak się za to zabrać ani nie mam pojęcia o kosztach. Napiszcie prosze co robić i ile mogą kosztować poszczególne części.
- Golfiarz217
- Ma gadane
- Posty: 203
- Rejestracja: śr mar 28, 2007 10:38
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Najlepeij zdemontuj alternator albo jak nie wiesz to wez jakiegos kumpla niech Ci pomoże i zawież do jakiejś firmy która się zajmuje regenaracją alternatorów i rozruszników wymienia szczotki łozyska ewentualnie i bedzie gitara. Ja u siebie za wymiane szczotek i łóżysk zapłaciłem 70zł. PZDR
MK2 1.6 D , 87r był....
MK3 1.8+LPG , 92r był....
Audi 80 B4 2.0 91r była....
MK4 1.4 16v 98r. jest...
MK3 1.8+LPG , 92r był....
Audi 80 B4 2.0 91r była....
MK4 1.4 16v 98r. jest...
Jeśli masz pasek dobrze napięty to sprawdź regulator napięcia-razem ze szczotkami jest, kosztuje ok 20-30zł, wymiana banalna-dwa wkręty bez demontowania całego alternatora(z prawej strony takie czarne plastikowe coś wkręcane na dwa wkręty) wyjmij i sprawdź styki oraz wielkość szczotek(jeśli jest różnica między szczotkami pow 5 mm albo są krótkie już to do wymiany). Jeśli to nie pomoże to niestety elektromechanik Cię czeka...PS a aku sprawne??
jak stopniowo to napewno szczotki poszły.... do tego powinna "podżarzać" się kontrolka na desce... wymiana bardzo prosta.
jedna uwaga. Jak będziesz wyciągał alternator z łap to przy ponownym montaży nie używaj młotka do wbicia tulejek !! ... wciskaj przez klucz na imadle, inaczej mozesz połamać ucho altka i bedzie lipa...
jedna uwaga. Jak będziesz wyciągał alternator z łap to przy ponownym montaży nie używaj młotka do wbicia tulejek !! ... wciskaj przez klucz na imadle, inaczej mozesz połamać ucho altka i bedzie lipa...
- vw_vandal
- Forum Master
- Posty: 1818
- Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
- Lokalizacja: Świerzno
- Kontakt:
Giugiaro1, podstawowe pytanie czy przy odpalonym silniku słychać szumienie z okolic altka?? Bo jak nie to wystarczy wymienić szczotkotrzymacz kosztuje to ok 40-50 zł i tak jak ktoś pisał wyżej wymiana banalna dwie śrubki i zmienione jakieś 2 min. roboty. Jeżeli jest szum musisz wymienić łożyska są dwa jedno małe drugie duże nr nie pamiętam ale kupuj wysoko obrotowe czyli 2RS, LU,
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]
Ja napisałem, że wyczytałem to na naszym forum natomiast cen nie znam.vw_vandal pisze:ryba_71, 40 zł to dużo ?? do tego masz nowy regulator a szczotki trzeba lutować najlepiej zgrzać. Mój kolega lutował i pojechał w Polskę i mu się odlutowały
Pomysł z lutowaniem jest pomysłem urojonym przecież jest to element prtacujący "pod zwarciem" a więc w wysokiej temperaturze a temp. topnienia lutu jest nieznaczba
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 75 gości