alternator nie ładuje

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Giugiaro1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: wt sty 09, 2007 14:41
Lokalizacja: Pomorze
Kontakt:

alternator nie ładuje

Post autor: Giugiaro1 » wt cze 19, 2007 13:38

Tak jak w temacie, alternator przestał łądować. Stało się to stopniowo. Teraz już nawet nie podładuje tak żebym mógł odpalić. Znajomi podpowiadają że szczotki, regulator napięcia, jakaś dioda... Nie znam się na tym i nie wiem jak się za to zabrać ani nie mam pojęcia o kosztach. Napiszcie prosze co robić i ile mogą kosztować poszczególne części.



Awatar użytkownika
Golfiarz217
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: śr mar 28, 2007 10:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Golfiarz217 » wt cze 19, 2007 14:33

Najlepeij zdemontuj alternator albo jak nie wiesz to wez jakiegos kumpla niech Ci pomoże i zawież do jakiejś firmy która się zajmuje regenaracją alternatorów i rozruszników wymienia szczotki łozyska ewentualnie i bedzie gitara. Ja u siebie za wymiane szczotek i łóżysk zapłaciłem 70zł. PZDR


MK2 1.6 D , 87r był....
MK3 1.8+LPG , 92r był....
Audi 80 B4 2.0 91r była....
MK4 1.4 16v 98r. jest...

Giugiaro1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: wt sty 09, 2007 14:41
Lokalizacja: Pomorze
Kontakt:

Post autor: Giugiaro1 » wt cze 19, 2007 16:01

Ze zdjęciem nie bede miał problemów. Problem to ja moge mieć jeśli bede chciał go zrobić we własnym zakresie. Zaraz pojade go sprawdzić.



vwlubek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 21:05
Lokalizacja: wlkp

Post autor: vwlubek » wt cze 19, 2007 22:43

Jeśli masz pasek dobrze napięty to sprawdź regulator napięcia-razem ze szczotkami jest, kosztuje ok 20-30zł, wymiana banalna-dwa wkręty bez demontowania całego alternatora(z prawej strony takie czarne plastikowe coś wkręcane na dwa wkręty) wyjmij i sprawdź styki oraz wielkość szczotek(jeśli jest różnica między szczotkami pow 5 mm albo są krótkie już to do wymiany). Jeśli to nie pomoże to niestety elektromechanik Cię czeka...PS a aku sprawne??



Giugiaro1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: wt sty 09, 2007 14:41
Lokalizacja: Pomorze
Kontakt:

Post autor: Giugiaro1 » śr cze 20, 2007 08:51

vwlubek akum sprawny. Naładuje go prostownikie, odpale auto, pojade gdzieś, światła stopniowo święca coraz słabiej a jak wyłącze auto to już nie zapali. Nie ma ładowania. Bo naładowany akum może stać kilka tygodni i auto odpali.



Awatar użytkownika
De'D
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 458
Rejestracja: ndz maja 28, 2006 15:02
Lokalizacja: West Side

Post autor: De'D » śr cze 20, 2007 09:13

jak stopniowo to napewno szczotki poszły.... do tego powinna "podżarzać" się kontrolka na desce... wymiana bardzo prosta.
jedna uwaga. Jak będziesz wyciągał alternator z łap to przy ponownym montaży nie używaj młotka do wbicia tulejek !! ... wciskaj przez klucz na imadle, inaczej mozesz połamać ucho altka i bedzie lipa...



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » czw cze 21, 2007 08:21

Giugiaro1, podstawowe pytanie czy przy odpalonym silniku słychać szumienie z okolic altka?? Bo jak nie to wystarczy wymienić szczotkotrzymacz kosztuje to ok 40-50 zł i tak jak ktoś pisał wyżej wymiana banalna dwie śrubki i zmienione jakieś 2 min. roboty. Jeżeli jest szum musisz wymienić łożyska są dwa jedno małe drugie duże nr nie pamiętam ale kupuj wysoko obrotowe czyli 2RS, LU,


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

ryba_71
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pt paź 14, 2005 14:01
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: ryba_71 » czw cze 21, 2007 12:48

Kiedyś na tym forum wyczytałem ze do alternatora od golfa podchodzą szczotki z poloneza i wychodzi wtedy taniej



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » czw cze 21, 2007 13:42

ryba_71, 40 zł to dużo ?? do tego masz nowy regulator ;) a szczotki trzeba lutować najlepiej zgrzać. Mój kolega lutował i pojechał w Polskę i mu się odlutowały ;)


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

ryba_71
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pt paź 14, 2005 14:01
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: ryba_71 » czw cze 21, 2007 15:06

vw_vandal pisze:ryba_71, 40 zł to dużo ?? do tego masz nowy regulator ;) a szczotki trzeba lutować najlepiej zgrzać. Mój kolega lutował i pojechał w Polskę i mu się odlutowały ;)
Ja napisałem, że wyczytałem to na naszym forum natomiast cen nie znam.
Pomysł z lutowaniem jest pomysłem urojonym przecież jest to element prtacujący "pod zwarciem" a więc w wysokiej temperaturze a temp. topnienia lutu jest nieznaczba



Giugiaro1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: wt sty 09, 2007 14:41
Lokalizacja: Pomorze
Kontakt:

Post autor: Giugiaro1 » czw cze 21, 2007 17:32

Tak wyglądaja moje szczotki. Chyba są jeszcze dobre prawda? Obrazek



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » czw cze 21, 2007 23:44

Szczotki wyglądają na wporządku , ale połączone są one z egulatorem napięcia, jasli coś tam siadło to juz nie bedziesz miał ładowania mimo dobrych szczotek , pzdr.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 75 gości