zapłon
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
zapłon
Witam
Mam MK3 z silnikiem 1,4 AEX wymieniłem w nim świece, kopułkę i palec.
Moje pytanie: czy trzeba ustawić zapłon po wymianie tych części?
Miałem też problem ponieważ pod maska znajdowały sie dwa filtry powietrza /jeden zabudowany na silniku a drugi w nadkolu/ jak mi doradzono na forum wyjąłem wkład z filtra w nadkolu i autko jakoś lepiej wchodzi na obroty lecz wyraźnej poprawy co do wzrostu dynamiki auta nie zauważyłem, tak jakby tylko były wyższe obroty.
Moje pytanie: czy wszystko jest ok czy muszę wykonać jakieś zabiegi jeszcze?
dzięki za pomoc
Pozdrawiam
Mam MK3 z silnikiem 1,4 AEX wymieniłem w nim świece, kopułkę i palec.
Moje pytanie: czy trzeba ustawić zapłon po wymianie tych części?
Miałem też problem ponieważ pod maska znajdowały sie dwa filtry powietrza /jeden zabudowany na silniku a drugi w nadkolu/ jak mi doradzono na forum wyjąłem wkład z filtra w nadkolu i autko jakoś lepiej wchodzi na obroty lecz wyraźnej poprawy co do wzrostu dynamiki auta nie zauważyłem, tak jakby tylko były wyższe obroty.
Moje pytanie: czy wszystko jest ok czy muszę wykonać jakieś zabiegi jeszcze?
dzięki za pomoc
Pozdrawiam
Puszkę po filtrze zostawiłem wyjąłem tylko wkład bo faktycznie przy tym silniku występuje tylko jeden filtr i to ten owalny nad silnikiem który pozostał w całości.
Pozdrawiam
[ Dodano: 20 Cze 2007 13:50 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=105853
Pozdrawiam
[ Dodano: 20 Cze 2007 13:50 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=105853
- Jacenty85
- Forum Master
- Posty: 1019
- Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
dobrze zrobiłeś, że jeden wywaliłeś. Musisz teraz skontrolować obroty na kompie jeśli coś jest jeszcze nie tak. Jeśli wszystko w porządku to nie musisz. Jeśli piszesz że masz tam jeszcze jakieś zastrzeżenia dobrze byloby podpiąć się po VAG i odczytać obroty biegu jałowego, sprawdzić czy nie ma błędy i kąt wyprzedzenia zapłonu. Po wprowadzeniu w nastawy podstawowe przy 1500 obrtach musisz mieć 6 stopni. Jesli go będziesz sprawdzał tylko przy użyciu kompa to kąt może oscylować koło tej wartości - wpływa na to dynamiczna regulacja zapłonu spowodowana działaniem czujników. W każdym razie ważne żeby nie było cały czas 20 stopni
Dodam tylko że obroty dla AEXa to 650-750 jeśli masz wyższe radziłbym sprawdzić, przepustnicę, szczelność silnika, można też wprowadzić nastawy podstawowe. Ten zakres obrotów jest tak niski że silniki na biegu jałowym potrafią nawet lekko drgać wiec jeśli tak masz to jest wszystko ok.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 236 gości