1Z a AFN

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
SaNoN
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: wt sty 02, 2007 23:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

1Z a AFN

Post autor: SaNoN » wt cze 19, 2007 16:51

Witam, jak w temacie, czym tak naprawde roznia sie te oba silniki? czy tylko turbo, pompa wtryskowa i wtryskami? czy sa jakies inne roznice pomiedzy tymi silnikami? zbieram dane poniewaz chce kupic jeszcze jednego golfa i nie wiem czy kupic 1Z czy AFNa, jeszcze jednego.

pozdrawiam.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt cze 19, 2007 19:03

ECU , turbo i wtryski , no i oczywiście sterowanie turbo ........ radzę poszukać , było o tym wiele

pozdrawiam



Awatar użytkownika
SaNoN
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: wt sty 02, 2007 23:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: SaNoN » wt cze 19, 2007 20:50

No ok, tylko powiedzcie mi czemu do AFNa mozna dac turbo od PD, a do 1Z juz nie pasuje.
tego wlasnie nie rozumiem.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt cze 19, 2007 20:54

jak to nie pasuje :P mozna dac bez problemu hehe tylko trzeba spasowac wszystko, w AFN byl troszke inny kolektor ssacy niz w 1Z (ale glowice sa te same)

[ Dodano: Wto Cze 19, 2007 8:57 pm ]
kup dobrego 1Z, zaloz wtryski od ASV, turbo od AWX kompa 16bitowego i bedziesz mial lepiej niz AFN :) a latwiej dorwaz 1Z w dobrym stanie niz AFNa


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Tomallus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: ndz mar 20, 2005 16:58
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Tomallus » wt cze 19, 2007 21:02

SaNoN pisze:No ok, tylko powiedzcie mi czemu do AFNa mozna dac turbo od PD, a do 1Z juz nie pasuje.
tego wlasnie nie rozumiem.
Może przez to, że mocniejsze TDI mają zmienną geometrię łopatek (które ma swoje sterowanie - w 1Z trzeba dorabiać) i inne mocowanie (w 1Z znowu mała przeróbka), ale dla chcącego nic trudnego.
Ostatnio zmieniony wt cze 19, 2007 21:03 przez Tomallus, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt cze 19, 2007 21:22

przy montazu turbo AWX w jedenzecie jeszcze taki mały drobiazg jak odpływ oleju z turbiny i złaczka do turbiny, na stronie zimnej

sterowanie to pikuś, zaworek podcisnieniowy EGR wysteruje turbine (trzeba to sofcie zmienić) a EGR zaślepiasz..



Awatar użytkownika
SaNoN
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: wt sty 02, 2007 23:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: SaNoN » wt cze 19, 2007 21:26

Adamm, z tego co widze ze swojego, nie osiagnales za wiele(bez obrazy) ale ja teraz w serii mam 110, jezeli mial bym brac 1Z to chce te 150KM i 300Nm tylko nie wiem czy to nie bedzie za duzo z tego silniczka, jestem zmieszany bo nie wiem co robic, a czas ucieka. mozecie mi to jakos wytlumaczyc tak by dotarlo do mojej glupkowatej glowy?:)

[ Dodano: 19 Cze 2007 21:28 ]
cowboy, masz moze jakies ilustracje by mi to zobrazowac? bo nie wiem czy to mnie nie przerosnie, a nie chce sie zabrac za cos czego potem nie zrobie. oczywiscie dzieki za cenne info.



Awatar użytkownika
covacsxxx
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 10:17
Lokalizacja: Sokółka/Białystok
Kontakt:

Post autor: covacsxxx » wt cze 19, 2007 21:30

SaNoN pisze:jezeli mial bym brac 1Z to chce te 150KM i 300Nm tylko nie wiem czy to nie bedzie za duzo z tego silniczka,
kolega aw69, z tego silniczka wycisnal okolo 200km i chyba 380Nm o ile dobrze pamietam..wiec potencjal jest..tylko zalezy od zasobnosci portfela


[img]http://img387.imageshack.us/img387/3857/covacsxxxmp9.png[/img]

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » wt cze 19, 2007 22:09

SaNoN pisze:jezeli mial bym brac 1Z to chce te 150KM i 300Nm tylko nie wiem czy to nie bedzie za duzo z tego silniczka
setup na 150-160 / 320-340

1. wtryski 0.216 1200
2. turbo GT1749VA 1200
3. FMIC żeby auto nie puchło 500
4. przydałby się kolektor AWX 200
5. opróznic kata jesli zapchany

może okazac się że pompa nie wyrobi i trzeba bedzie modzic na głowiczke 11mm
może się tez okazac że sprzęgło trzeba będzie wzmocnić - docsik + tarcza z VR6 600

generalnie neverending story i nie wiadomo co po drodze jeszcze wyjdzie :)

dodatkowo przydłaoby się jakies wskaźniki doładowania i temp lub cisnienia oleju zapodac

Obowiązkowo hamulce wzmocnić.. mozna by tak jeszcze długo wymieniać

moim zdaniem lepiej startowac z AFN-a, gdzie można samym wirusem mieć 140/310 i to juz nieźle jeździ :bigok:



Awatar użytkownika
SaNoN
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: wt sty 02, 2007 23:41
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: SaNoN » śr cze 20, 2007 10:01

cowboy pisze:może okazac się że pompa nie wyrobi i trzeba bedzie modzic na głowiczke 11mm
A jak dam pompe od AFNa? lub innego, tylko jakiego?



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr cze 20, 2007 10:44

A jak dam pompe od AFNa? lub innego, tylko jakiego?
pompa z AFN to też 10mm

11mm były w silnikach 90KM - AHH i w automatach ALH - ale to białe kruki na allegro :)



Awatar użytkownika
collo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: sob sty 01, 2005 18:06
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

Post autor: collo » śr cze 20, 2007 11:15

ile kosztuja wtryski ASV?



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr cze 20, 2007 11:19

collo pisze:ile kosztuja wtryski ASV?
czasami trafiają się na allegro za 1200-1300 zł komplet , ale lepiej nastawić się na 1500 zł



Awatar użytkownika
collo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 301
Rejestracja: sob sty 01, 2005 18:06
Lokalizacja: Gdansk
Kontakt:

Post autor: collo » śr cze 20, 2007 11:25

wtryski ASV to sa od AFN?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 75 gości