Co myślicie o silniku RP?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pn cze 18, 2007 23:26

Superbeasto pisze:oprócz Vmax ale to podobno wina skrzyni!
czego sie spodziewac po aucie o wspołczynniku oporu powietrza cegłowki :D
mamy dół mocny w miare a pozniej juz tylko sie toczy.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » pn cze 18, 2007 23:31

guti, ja tam zagazowanym RP-kiem dziarsko dawałem radę za Mk4 1,6 16V,a tam 102KM ale podobny moment obrotowy ,ok 145Nm
jak czytam o problemach wielopunktowych silników, albo nafaszerowanych elektronika to mam ochote ucałowac w dekiel mojego RP.
dokładnie..wolalbym miec RP pod maska niz takeigo AZD 1,6 16v


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pn cze 18, 2007 23:40

Leon_Wechtel pisze:ja tam zagazowanym RP-kiem dziarsko dawałem radę za Mk4 1,6 16V,a tam 102KM ale podobny moment obrotowy ,ok 145Nm
jak smigam za jakims autkiem szybszym to tez daje rade :D wiec najlepiej sie zlapac takiego na trasie ( tylko nie za szybkiego) i jechac w tunelu za nim , a wtedy i spalanie bedzie mniejsze i predkosci lepsze :D a tak isc na zywioł to wszystko az swiszcze a auto nie jedzie :D


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » pn cze 18, 2007 23:54

guti, tylko nie wiem dlaczego to ja z przodu pzreważnie jadę :-k a mam zaledwie 72 KM w swoim RF`ie
ale za szybkimi faktycznie lepiej ciągnie,gorzej jak za ciężarówki się wyskakuje na pas zieleni prawie rzuca... #-o


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

Awatar użytkownika
majekMK2
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4415
Rejestracja: ndz cze 10, 2007 14:10
Lokalizacja: Meszna
Kontakt:

Post autor: majekMK2 » wt cze 19, 2007 00:44

moj golfik tez sie spisuje bardzo dobrze oprucz tego ze jak mialem wypadek to nonstop musze przy nim robic na poczatku autko bardzo szybko zasuwalo kolo 10s. mialo 100km/h i jechalem nim narazie najwiecej 180km/h na 4 biegu i mialem 5tys.obrotow wiecej super sie sprawowal a teraz to do setki ma 13s bardzo wolno wiec jade na komputer i sprawdze co z nim jest.



Awatar użytkownika
Superbeasto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 19:42
Lokalizacja: Busko-Zdrój
Kontakt:

Post autor: Superbeasto » wt cze 19, 2007 03:25

homsky pisze:A co Ci sie nie widzi w Vmax RPka ??? Te auto z 90-konikami i przy swoim wieku zaleznie od stanu technicznego poleci 170-180 i to wszystko co mozna wydusic z 90-koni przy masie około 930kg oraz Cx=0,34
no z tego co sie dowiedziałem od Taza i TheGwiazdora to mam długą skrzynie - 4S, podobno... i do 120 jest burza, a potem już ciężko, trochę ponad 160km/h i wsio... sprawdzałem czy lewego powietrza nie bierze, raczej nie i innych problemów z nim nie mam! Spalanie 6,6 litra mi średnio wyszlo na trasie, a po mieście nie mierzylem! stan jak na 89rok jest uważam zadowalajacy! żadnych wycieków, czasem z rana tylko przykopci ale to sporadycznie! wkręca sie do odcinki na 1,2,3, a 4,5 to już ciężko mu rozkręcic! chyba, ze macie inne pomysły co to moze być, jak nie jest to skrzynia? :?:


viewtopic.php?f=87&t=291120 czego nie było w tym aucie... eh.

Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » wt cze 19, 2007 07:47

ale dluga skrzynia daje prędkośc ,a krótka lepsze przyspieszenie ale mniejsza prędkośc,więc może pomylka w tłumaczeniu :chytry:


mimo wszystko stawiam na skrzynię
Ostatnio zmieniony wt cze 19, 2007 07:49 przez Leon_Wechtel, łącznie zmieniany 2 razy.


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt cze 19, 2007 10:43

Superbeasto, porownywalem twoja skrzynie 4S z moja 4T , one sa prawie takie same, tzn na poszczególnych biegach przełozenia sa takie same, rozni je tylko przełozenie głowne. Według tego kalkulatora ktorym to liczylem na 5 biegu przy predkosci 100 km/h powinienes miec ok 2800 obrotów, podczas gdy ja na 4T przy tych samych załozeniach mam 2600. Wychodzi na to ze masz minimalnie krotsza skrzynie i dlatego masz 1,2,3 rakiete a pozniej juz gorzej. Ja na swojej potrafie dokrecic do 5,5 tys na 4 biegu oczywiscie bo 5 to juz tylko utrzymanie predkosci i nie bedzie przyspiesania takiego jak sie spodziewamy.

Aha , te wszystko oblicznia robilem dla rozmiaru swoich opon , czyli 195/45/15. Roznica jak widac w obrotach jest, sadze ze na Twoich oponach ( jezeli masz inne niz moje) roznica tez bedzie dosyc widoczna.



majekMK2, musze Cie rozczarowac ale komputer Ci wiele nie powie na temat RP. chyba ze mowisz o analizatorze spalin :D , W naszych bolidach nie ma łacza diagnostycznego rasowego ( OBD I, OBD II) jak w innych modelach. Najwyzej mozesz sobie sprawdzic kodami błyskowymi co sie z autem dzieje, ale to tez nie zawsze jest wyznacznik tego co sie w aucie zepsuło. Dostaniesz kod ze jest za bogata mieszanka np , i musisz szukac co sie stało ze tak jest, czy to sonda, czy jakies lewe powietrze, czy cos zle ustawione. Jak jedziesz do mechanika i Ci bedzie probowal podpiac golfa pod kompa to nie daj sie wpusicic w maliny i patrz mu na rece , zeby Ci nie powiedzial ze wszystko jest ok, mała regulacja zapłonem i bedzie jak nowy, bo pewnie "komp" mu nic nie powiedzial i bedzie Ci kit wciskał. Poszukaj na forum o kodach błyskowych, gdzie je znalezc, gdzie jest złacze do kodów, jak zrobic tester kodów, jak wykasowac. Bo sie przejedziesz na prozno i kase stracisz. Ucz sie od starszych stazem :D bo gdybym ja wiedzial tyle ile teraz to pare stowek zostałoby w kieszeni.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
EverFrost
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: pt paź 28, 2005 15:19
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: EverFrost » wt cze 19, 2007 11:14

guti pisze:mamy dół mocny w miare a pozniej juz tylko sie toczy
zresztą w warunkach w jakich żyjemy potrzebny jest tylko "dół" gdzie i kiedy moge sie rozpędzic więcej niż 150 i taka prędkosc utrzymać?? a zreszta kogo stan na jazde 170km/h :bigok:


Nie zbudzę się pewnego ranka, ot, spodziewana niespodzianka.

http://www.mtbmarathon.com

Awatar użytkownika
Superbeasto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 19:42
Lokalizacja: Busko-Zdrój
Kontakt:

Post autor: Superbeasto » wt cze 19, 2007 12:20

guti pisze:na 5 biegu przy predkosci 100 km/h powinienes miec ok 2800 obrotów
na 5 biegu przy prędkości 110km/h mam 3000tyś obrotów.... więc setka będzie pewnie przy 2800. już sam nie wiem co ja tam mam zamontowane!? na skrzyni jest oznaczenie "4" bez innych żadnych emblematów typu S,T itp... sama "4" na niej widnieje... jak macie pomysły co to może byc to piszcie...:) opony 195/45/15
Leon_Wechtel pisze:ale dluga skrzynia daje prędkośc
no może Rp, jest za słaby żeby rozkęcić tę skrzynie? nie wiem? ale moja opinia o Vmax = 160km/h nie jest jedyna jaką spotkałem na forum, wiec moze coś w tym jest?


viewtopic.php?f=87&t=291120 czego nie było w tym aucie... eh.

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt cze 19, 2007 12:36

Superbeasto pisze:na 5 biegu przy prędkości 110km/h mam 3000tyś obrotów.... więc setka będzie pewnie przy 2800. już sam nie wiem co ja tam mam zamontowane!? na skrzyni jest oznaczenie "4" bez innych żadnych emblematów typu S,T itp... sama "4" na niej widnieje... jak macie pomysły co to może byc to piszcie...:) opony 195/45/15
czyli wszystko ok, coprawda nie znam skrzyni "4" ale z tego co piszesz to predkosci masz ok, wez pod uwage ze masz szerokie kapcie a to tez daje spory opór.Ja wiem ze mam dół mocny wiec jeszcze bede sie nastawial na ulepszenie , skrzynie ACD ze GTI juz na mnie czeka, lekkie koło zamachowe lezy w piwnicy, podejrzewam ze bedzie jeszcze lepiej dołem jechac ale V max spadnie troszke, dla porownania bede mial cos koło 3100 obrotów przy 100 km/h na V tym biegu , a teraz mam 2600 :D wiec bedzie spora roznica :D
Mam zamiar włozyc sam V-ty bieg od swojej 4T do tamtej ACD, zeby troszke ekonomii bylo , jak myslicie da rade ? jedni mowia ze poł skrzyni trzeba rozbierac, a drudzy mowia ze jak załoze to bedzie wyc caly czas ( zgodze sie ale to tylko az sie nie dotrze). Jakby to sie udało to mialbym rakiete 1,2,3 , nawet 4 a 5 economic.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Superbeasto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 330
Rejestracja: ndz maja 20, 2007 19:42
Lokalizacja: Busko-Zdrój
Kontakt:

Post autor: Superbeasto » wt cze 19, 2007 13:08

guti pisze:czyli wszystko ok, coprawda nie znam skrzyni "4"
dzięki... uspokoiłeś mnie trochę;) przyjrzę się jej lepiej jak będzie okazja, ale chyba nic oprócz tej "4" nie znajde... chyba, że światło w kanale mi ostatnio nie dopisywało? jak będzie kasa, to sie porobi różne pierdoły np remont bo pierścienie chyba już swoje wysłużyły, no i szklanki sie z rana tłuką... jak po remoncie będzie bez zmian, bo chyba tak już musi być, ale to dopiero za dwa miesiace.
"...tylko twardziele pierdza przy laniu..."
tak to prawda :bigok:


viewtopic.php?f=87&t=291120 czego nie było w tym aucie... eh.

Awatar użytkownika
Dystans6
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 629
Rejestracja: sob gru 03, 2005 23:57
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: Dystans6 » wt cze 19, 2007 21:12

Ja tam nie narzekam na Rp-ka moj ma najechane 215tys w tej chwili raczej prawdopodobny przebieg ale na 100% nie wiem . Sluży mi juz prawie rok i juz nie jeden z pod świateł sie zdziwił lekka waga i mocny dół daje swoje . Jedyna wada to ta mała rozwojowość do tuningów i dość spore spalanie chociaz ostatnio zrobilem nim 400 kilosów na 26l benzyny zamulajac do 100 /h nie wiecej .Powiem tyle ze strasznie zywotny silnik i nie do zajechania .Ja 100 mam przy 2500 obr jakos tak a przy 3000 obr mam 120 ale moze to przeklamanie przez oponki 195/50R15 . Ogolnie dluga jedynka i dwojka jade do 110 na dwojce do 4 biegu ciagnie pozniej juz efektu nie widac . Jechalem raz 190 ale to chyba przeklamanie przez te opnki bo podobniez seryjnie jego max to 175



Awatar użytkownika
Hiob
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 236
Rejestracja: pt cze 08, 2007 14:16
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: Hiob » ndz cze 24, 2007 23:09

Dystans6, ja mam w swoim identycznie tez 2500 obr przy 100k/h ale oponki tez 195/50R15


[b]Oceń mojego goferka http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=108481[/b]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images30.fotosik.pl/43/08c6ef6d1280be24.jpg[/img][/url]
Prace nad Car Audio rozpoczęte :D

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 120 gości