Sonda Lambda - kilka pytań

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kosmo3104

Sonda Lambda - kilka pytań

Post autor: kosmo3104 » pt cze 15, 2007 19:47

Witam.
Mam padnieta sonde lambda. Na VAG-u napiecie ustabilizowane jest na niskim poziomie i nie zmienia sie co sugeruje jej 'koniec'. Zagladajac pod maske i ogladajac ja zaowazylem ze 4-przewodowa sonda ma tylko dwa kable podpiete do kontrolera [czy jakos tak ;)] A gdzie reszta - nie mam pojecia][ Pozniej dam fotki] .

Teraz pytania:
1. Czy skoro jezdze na LPG to czy musze szybko owa sonde wymieniac?
2. Slyszalem opinie mechanikow ze skoro jezdze na LPG to sonda nie wplywa negatywnie na prace samochodu. Czy jest to prawda?
3. Czy do silnika 1.6 AEE [vw golf 3 95r] musi byc sonda 4-przewodowa?
4. Czy ma ktos sondy z Allegro? Bo orginaly sa dosc drogie...
5. Może ma ktos dobra sonde do sprzedania? Chetnie kupie...
Pozdr.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt cze 15, 2007 20:03

ad1. Zależy co się dzieje, jeśli spalanie i praca silnika jest ok na obu paliwach to ją zostaw
ad.2 nie całkiem prawda, sonda pomaga ustalić skład mieszanki na LPG również, ale fakt że mniejszy wpływ jak na benie.
ad 3. Zakladaj 4-przewodową, wszystko jest potrzebne (dwa biale to podgrzewanie). Wielu ludzi ma te tanie Bosche z Allegro i sobie chwalą, niektórzy mają pecha i trafią wadliwą, ale biorąc pod uwagę cene można zaryzykować.
kosmo3104 pisze:napiecie ustabilizowane jest na niskim poziomie
to tylko sugeruje jej koniec, ale nie daje pewności że jest zepsuta. Wystarczy że silnik ma za ubogą mieszankę z różnych powodów (np przepływomierz uwalony) i może tak się dziać. Zresztą zepsuta często "zatrzymuje się" na wyższych napięciach.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

kosmo3104

Post autor: kosmo3104 » sob cze 16, 2007 00:20

Ok. Dzieki
1. Spalanie i praca silnika jest raczej w normie. Gazu mi pali okolo 10l na 100km czyli chyba nie tak zle. A benzynki uzywam tylko do tzw. przeczyszczenia silniczka.
2. Ok. ale slyszalem ze na gazie jest cos takiego jak emulacja sondy lambda...
3. Ja osobiscie wole zamiast dac 2300 za oryginal kupic sonde niby Bosh za 99zl i za 59zl dokupic interfejs VAG.

Oto zdjecie podlaczenia sondy.
Obrazek

Jak widać na zdjeciu podlaczone sa tylko dwa kable: fioletowy i zolty. Reszty nie znalazlem. Co jest grane?

Więc jak radzicie: Skoro jezdze na LPG to wymieniać sondę czy nie? pozdr.
Ostatnio zmieniony sob cze 16, 2007 00:23 przez kosmo3104, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob cze 16, 2007 09:09

Mniej więcej jest tak że komputer LPG wykorzystuje sygnał lambdy do sterowania silnikiem krokowym, a zamiast tego wysyła na sterownik silnika sygnał zastępczy, żeby ten "myślał" że sonda działa ok i nie porobił błędów. Co znaczy że sonda działa na LPG.
A co do kabli sam pisałeś że są 4 więc jak? Przy wtyczce sondy pewnie są 4, a te co są na fotce to dolutowane do końców przeciętego kabla sygnałowego sondy kable od komputerka LPG, za dobrze nie widać.
Ostatnio zmieniony sob cze 16, 2007 09:10 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

kosmo3104

Post autor: kosmo3104 » sob cze 16, 2007 18:34

Pewnie tak jest.
A jesli chodzi o prace na obu paliwach to jest niby ok. Ale pytałem wczesniej z ciekawosci w topiku: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=108802.
Prosze sie z tym zapoznac. Potem dowiedzialem sie ze silnik typu AEE tak ma.
Czy takie zachowanie silnika może byc powodowane przez sonde lambda?
A sonda stanela na napieciu 224mV [czy cos takiego].
Byc moze to przeplywomierz. Ale jak to mozna sprawdzic?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob cze 16, 2007 19:38

kosmo3104 pisze:Byc moze to przeplywomierz. Ale jak to mozna sprawdzic?
własnych doświadczeń nie mam ale z tego co wiem to jedyna pewna metoda to podmienić na taki co jest napewno dobry. Vag nie wykaże częściowego zużycia przepływomierza. Ale mieszanka bedzie za uboga i stąd stanie sondy na niskim napięciu. Tak czy inaczej trzeba się autem przejachać z laptopem, bo na wyższych obrotach i pod obciążeniem sonda pewnie ruszy,


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » sob cze 16, 2007 23:57

A gdzie w AEE przepływomierz :) ???? Tam go po prostu nie ma.



kosmo3104

Post autor: kosmo3104 » ndz cze 17, 2007 16:31

No wiec jest czy nie ma?
Bo ja juz sie pogubilem...



Awatar użytkownika
PitrekT
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sty 11, 2005 20:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: PitrekT » ndz cze 17, 2007 16:54

Tak jak napisał kolega Jacenty85, w AEE nie ma przepływomierza.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz cze 17, 2007 17:35

Jacenty85 pisze:A gdzie w AEE przepływomierz ???? Tam go po prostu nie ma.
kosmo3104 sorki za wprowadzenie błąd, pomydliłoi mi się AEK na motronicu, a ty masz mono-motronic bez przepływki.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » ndz cze 17, 2007 18:10

Kosmo3104 wczoraj uporałem się z tym samym problemem co tym masz przepaliła mi się sonda lambda i pokazywała napięcie tylko między 0,2-0,3 Volta zorientowałem się o tym dopiero jak podjechałem na stacje LPG do tankowania i wyszło mi 15 litrów :shock: w pierwszym Momocie myślałem że się gaz rozregulował wiec podjechałam na regulacje lpg i tam dopiero wyszło że sonda lambda daje ciągły sygnał o zaubogiej mieszance więc zakupiłem uniwersalną sonde na allegro wczoraj zamontowałem i jak na razie jest ok.
Ostatnio zmieniony ndz cze 17, 2007 18:12 przez AD6, łącznie zmieniany 1 raz.


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

kosmo3104

Post autor: kosmo3104 » ndz cze 17, 2007 19:49

No to AD6 zycze Ci zeby dlugo dzialala. A jaka kupiles? Masz link do tej aukcji?
Ja myslalem o tej: http://moto.allegro.pl/item202942609_no ... bosch.html
Co o niej myslicie?



Awatar użytkownika
AD6
Forum Master
Forum Master
Posty: 1047
Rejestracja: pn paź 16, 2006 20:00
Lokalizacja: Śląsk SC
Kontakt:

Post autor: AD6 » ndz cze 17, 2007 20:54

heh dokładnie u tego gościa kupiłem zapomniałem napisać że w poprzednim aucie też musiałem wymienić sondę też kupiłem uniwersalną tylko od innego sprzedającego ale jak pamiętam była identyczna jak ta co teraz założyłem i działała cały czas aż do sprzedaży auta


VAG-CZEWA.PL Admin



MK4 VR6 4x4 AQP
:dol:
Obrazek

mk4 VR6 4motion AQP, Toledo II VR5 AGZ, bo świat kręci sie za szybko żeby jeździć wolno

kosmo3104

Post autor: kosmo3104 » ndz cze 17, 2007 23:48

Wiec chyba na ta sie zdecyduje. Jednak zalozenie nie bedzie takie proste...
Jak wspomnialem wczesniej do kontrolera sondy dochodza tylko dwa przewody a powinny byc 4. A dwa zostaly pominiete na srodku wiazki kabla laczacego sonde z komputerem LPG. [te dwa domyslam sie ze sa od grzalek] sondy]
Paweł Marek pisze:A co do kabli sam pisałeś że są 4 więc jak? Przy wtyczce sondy pewnie są 4, a te co są na fotce to dolutowane do końców przeciętego kabla sygnałowego sondy kable od komputerka LPG, za dobrze nie widać.
No tak. Te dwa sa dolutowane do komputerka LPG. Ale co zrobic z dwoma kablami od grzalek?
Komputerek LPG to: Authronic Lambda Control System AL[lub F - nie pamietam]-700.
Jakies porady?

[ Dodano: 20 Cze 2007 22:54 ]
Ok. sonda wymieniona na sonde oryginalna Bosch. I poprawilismy te laczenia. Na benzynie jest ok ale na gazie samochod sie dziwnie teraz zachowuje. Niby obroty ma w normie ale faluje. wyglada to tak jakby co sekunde delikatnie naciskano pedal gazu. W czym jest problem. Trzeba doregulowac?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 566 gości