Problem z ładowaniem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pt wrz 29, 2006 08:34

PiTTer99, mam ten sam problem. Z tym, że u mnie obrotomierz działa od razu, a ładowanie pojawia się przy ok 2000obr. Podejrzewam , że uwalona jest jedna z diód,. Jeśli masz dwa alternatory to wymień nie regulator, ale altek. Ja kupiłem nowy ( czeka na wymianę).



Awatar użytkownika
PiTTer99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: ndz lip 30, 2006 18:08
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: PiTTer99 » pt wrz 29, 2006 10:56

bodzio_j mam dwa alternatory ,tyle ze jeden jest wiekszy a drugi mniejszy , regulatory byly takie same wiec zamienilem je myslac ze bedzie ok.
A alternatorow nie moge zamienic bo musialbym mocowania zmieniac (mam wer usa z klima -tam byly duze altki i calkiem inne mocowania , alternator mam zamocowany odrazu pod maska )
Pawlos pisal ze moze to byc licznik - u mnie na 3 licznikach jest to samo
Styki na calym ukladzie alternator - akumulator wyczyszczone i sprawdzone.
Wiec tak jak Bodzio_j mowiles -pewnie to diódki....
rozbiore ten alternator co mam na wierzchu i sprobuje obczaic czy mam taka sama plytke z diodami w jednym i drugim......
ma ktos jakies schematy - rysunki alternatorow montowanych w golfach??


1985 - Jetta USA 1.6TD
1991 - Jetta Syncro 1.8
1992 - Audi 80 Quattro 2.8
1995 - Golf Syncro 1.8
2001 - Golf 4motion 1.9tdi
2005 - Caddy Life 1.9tdi

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pt wrz 29, 2006 10:59

PiTTer99, mam wersję USA z klimą, kupiłem altek ( jak się okazało od passata) i nie widzę problemu z zamianą. Różnica jest w kole pasowym i tyle



Awatar użytkownika
PiTTer99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: ndz lip 30, 2006 18:08
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: PiTTer99 » pt wrz 29, 2006 13:31

bodzio_j - tez masz diesla???
wierz mi - ogladalem oba i ten od passata rozni sie od tego co mam samymi uchwytami - w dieslu przychodzi jeszcze pompa wtryskowa i widocznie mieli problem ze wsadzeniem tego tak zeby sie zmiescil , wiec wsadzili cos dziwnego......
rozbiore oba i obczaje co i jak :)


1985 - Jetta USA 1.6TD
1991 - Jetta Syncro 1.8
1992 - Audi 80 Quattro 2.8
1995 - Golf Syncro 1.8
2001 - Golf 4motion 1.9tdi
2005 - Caddy Life 1.9tdi

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pt wrz 29, 2006 13:35

PiTTer99, nie mam diesla. Alternator jest u góry. Oglądałem altki na allegro do paska i golfa. Różnica była tylko w wyprowadzeniu kabli. W pasku są dwa+1, a w golfie 1+1.

[ Dodano: Pią Wrz 29, 2006 13:39 ]
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=130168910
tak to mniej więcej wygląda



Awatar użytkownika
PiTTer99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: ndz lip 30, 2006 18:08
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: PiTTer99 » pt wrz 29, 2006 14:13

Obrazek

to jest moj altek (slaba jakosc fotki bo z buraka robilem :) )
ten altek z linku jest calkiem inny od tych co mam , ten od passata CY ma kabel prądowy , zacisk D+ na kontrolke , zacisk W na obr, mase i wtyczke na 3 piny.
nie ma co sie sprzeczac , przecierz do takich samych samochodow kladli rozne alternatory.... wiec nie musza byc takie same.

wieczorkiem dobiore sie do tego i napisze co i jak

pozdro


1985 - Jetta USA 1.6TD
1991 - Jetta Syncro 1.8
1992 - Audi 80 Quattro 2.8
1995 - Golf Syncro 1.8
2001 - Golf 4motion 1.9tdi
2005 - Caddy Life 1.9tdi

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pt wrz 29, 2006 14:19

PiTTer99 pisze:przecierz do takich samych samochodow kladli rozne alternatory.... wiec nie musza byc takie same.
w/g EDKA były dwa typy altków. Valeo i Bosh. Ten na zdjęciu wygląda zupełnie tak samo. Jest tylko inaczej zamontowany (tak jest chyba w 1.3) Mocowania do bloku są osobnymi częściami.
W moim (tym do paska, są 3 piny, dwa ładujące i jeden do kontrolki) Pozostaje kwestia naciągu. Być może jest to różnie realizowane.

[ Dodano: Pią Wrz 29, 2006 14:21 ]
Jest oczywiście możliwość, że założone jest coś innego.



TOMwp
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: sob sty 28, 2006 20:14
Lokalizacja: Poznań

Post autor: TOMwp » sob cze 16, 2007 21:48

Witam
Piszesz, że wymieniałeś licznik. Przez kontrolkę ładowania zamyka sie obwód wzbudzenia alternatora. jeśli coś jest nie tak z tym obwodem bez elektryka sobie raczej nie poradzisz.



Awatar użytkownika
milek_22
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:38
Lokalizacja: okolice bb

Post autor: milek_22 » pt cze 29, 2007 13:05

witam. Świeci mi kontrolka ładowania, przygasa troszke po dodaniu gazu ale jednak dalej żaży. ładowanie bardzo słabe ok 13.3 na światłach. po czasie dojdzie do 14 ale np. naciśniecie stopa już zbija do 13 :/ wygląda na regulator ale co ma regulator do świecenia kontrolki od ładowania????????????? a pozatym regulator jest w sumie nowy, ma może z rok podobnie jak aku...pomużcie bo szkoda ładować kase w niepotrzebne żeczy lepiej kupić jaką mate :) pozdrawiam



a co do regulatora i wlutowywania szczotek , to chyba niema sensu bo szczotki kosztują pewnie z 10 czasu trzeba i pewności styku a cały regulator 35zl



Awatar użytkownika
MrUkAs
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:03
Lokalizacja: Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: MrUkAs » śr lip 04, 2007 13:14

To i ja sie podepne. Pol roku temu wymienilem regulator i mialem ladowanie 14 bez obciazenia, z obciazeniem 13.8, czyli wszystko OK. Teraz mierzylem i mam 13,4 bez obciazenia, 13 z obciazeniem. Co to moze byc? Zas regulator?


www.SportCom.PL

Awatar użytkownika
Pawlos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 223
Rejestracja: śr mar 15, 2006 08:32
Lokalizacja: Stranda
Kontakt:

Post autor: Pawlos » pt lip 06, 2007 10:11

Moze gowniany regulator, albo szybko zurzywajace sie szczotki..


Czas na jakiś zabytek :>

Awatar użytkownika
MrUkAs
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:03
Lokalizacja: Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: MrUkAs » pt lip 06, 2007 10:30

Ciezko powiedziec, regulator firmy "monark" czyli pewnie jakas podrobka. Co sprawdzic?


www.SportCom.PL

Awatar użytkownika
Pawlos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 223
Rejestracja: śr mar 15, 2006 08:32
Lokalizacja: Stranda
Kontakt:

Post autor: Pawlos » sob lip 07, 2007 11:27

Pozycz od kogos innego regulator na sek, albo kup inny... Albo poczekaj chwile, po wylaczaj wszytko i sprawdz ladowanie, na cieplym silniku i z lekko wcisnietym gazem, bo czasami na wolnych obrotach nie laduje w pelni...


Czas na jakiś zabytek :>

Awatar użytkownika
MrUkAs
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:03
Lokalizacja: Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: MrUkAs » sob lip 07, 2007 12:09

No poczekam, bo jak mialem wczesniej padniety regulator mi co 1-2 miesiace aku wyladowywalo... jak teraz bedzie to samo to bede musial chyba zas zmienic regulator :/


www.SportCom.PL

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 246 gości